دانلود و خرید کتاب زره بزرگ مسعود ریاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زره بزرگ اثر مسعود ریاعی

کتاب زره بزرگ

نویسنده:مسعود ریاعی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زره بزرگ

کتاب «زره بزرگ» نوشتۀ مسعود ریاعی است و انتشارات عصر کنکاش آن را منتشر کرده است. کتاب زره بزرگ ترجمۀ جوشن کبیر، دعای زیبا و دلنشین شیعیان است.

درباره کتاب زره بزرگ

جوشن کبیر یکی از دعاهای مشهور شیعیان است که معمولاً آن را در شب‌های قدر ماه رمضان به‌صورت گروهی یا فردی می‌خوانند. دعای جون کبیر شامل ۱۰۰ بند می‌شود و هر بند از آن ۱۰ اسم از اسامی خداوند را می‌آورد. بند ۵۵ این دعا شامل ۱۱ اسم است بنابراین در مجموع حاوی ۱۰۰۱ نام و صفت خداوند است. عبارت «سُبْحَانَک‏ یا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ الْغَوْثَ‏ الْغَوْثَ‏ خَلِّصْنَا مِنَ‏ النَّارِ یا رَبِّ» در پایان هر بند خوانده می‌شود. اسماء و صفات خداوند در این دعای زیبا مسجع و موزون است و حروف پایانی آن‌ها در هر بند اغلب مشابه است که خواندن آن را زیبا و آهنگین می‌کند.

یادکردن هر چیزی به این معناست که فرد اجازه می‌دهد آن چیز در وجودش زندگی کند، بسیار اهمیت دارد که انسان بداند که به یاد چه چیزی است، یاد چه کسی او را در خود فروبرده و خود را به یادکردن چیزی مشغول می‌کند. اگر فرد به ذکر خداوند مشغول باشد حیات فرد را به حیاتی جانانه تبدیل می‌شود. مسعود ریاعی در کتاب زره بزرگ، دعای جوشن کبیر را بسیار روان، متفاوت و شیوا ترجمه کرده است تا علاوه بر اینکه همه از برکت دعا بهره ببرند و با اسماء خداوند آشنا شوند، بتوانند بر اساس شیوۀ مفهومی تطبیقی، ذکر هم ارتعاش با وجود خود را پیدا و درک کنند و هرکسی بفهمد ویژگی اصلی اخلاقی‌اش در معنای کدام‌یک از اسماء متبلور است.

مسعود ریاعی در بخشی از مقدمۀ کتاب زره بزرگ نوشته است: «نام‌های مقدس خداوند بسیار قدرتمندند و شما با ذکر آنها می‌توانید خود را به‌سرعت از وضعیتی به وضعیت دیگر درآورید و حتی می‌توانید موقعیتی را به موقعیت دیگر تبدیل کنید و چون این کار از اعلی درجه درون یعنی «عالم امر» انجام گیرد بی شک ماده یعنی «عالم خلق» ناچار به اطاعت است. پس تو با ذکر الهی یعنی دمیدن نام‌های قدرتمند الهی بر وجود خود و جذب نیروهای لایتناهی، از آنها بهره جسته‌ای و هر چه این بهره‌مندی عمیق‌تر شود پدیده‌ها رام و رام‌تر می‌گردد و این‌چنین است که «سَخَّرلَکُم ما فی السّمواتِ وَ ما فی الأرض» تحقق می‌یابد. «ذکر» در حقیقت یک نعمت و برکت تمام است که از سوی ذات حق‌تعالی به انسان هدیه شده است. یک راه نزدیک و مستقیم.»

خواندن کتاب زره بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به دعا، نیایش و دوستداران ذکر خداوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زره بزرگ

«اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِاسْمِک یا اللّهُ، یا رَحْمنُ، یا رَحِیمُ، یا کرِیمُ، یامُقِیمُ، یا عَظِیمُ، یا قَدِیمُ، یا عَلِیمُ، یا حَلِیمُ، یا حَکیمُ، سُبْحانَک یا لَاإِلهَ إِلّا أَنْتَ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ، خَلِّصْنا مِنَ النَّارِ یا رَبِّ.

خداوندا! از تو به نامت خواهانم. اي خدا. اي بخشايشگر. اي با رحمت. اي بخشـنده. اي پاينـده. اي بـزرگ. اي ديرينه. اي دانا. اي بردبار. اي حكيم. پاكي سزاوار توست. اي كه هيچ خدايي جز تو نيست. فرياد. فرياد . يا رب! ما را از اين آتش رهایی ‌بخش.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۸۱۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان