دانلود و خرید کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری پیمان حاتمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری

کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری

معرفی کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری

کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری نوشتهٔ پیمان حاتمیان و کاظم رشول زاده طباطبایی است. انتشارات آوای نور این کتاب را منتشر کرده است.

درباره کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری

کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری به موضوع پژوهش کیفی در علوم روانشناسی و رفتاری می‌پردازد؛ پژوهش‌های کیفی، در واقع، جنبه‌های گوناگون رفتار انسانی را دربرمی‌گیرد و در علوم روانشناسی و رفتاری این نوع پژوهش دقیق‌تر و کارآمدتر است؛ چرا که صرفاً از طریق پژوهش‌های کمی نمی‌توان این جنبه‌ها را مورد بررسی و واکاوی قرار داد. 

خواندن کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم روانشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مقدمه ای بر کاربرد پژوهش کیفی در روانشناسی و علوم رفتاری

«پژوهش در لغت به ‌مفهوم "به کنه مطلب رسیدن" ( دهخدا، ۱۳۷۳) معنا شده‌ است . تعاریف متعددی از پژوهش شده که دو مورد از این تعاریف به شرح زیر بیان شده است؛ پژوهش یک فعالیت منظم و مدون است که هدف آن کشف و گسترش دانش و حقیقت می باشد ( نادری و سیف نراقی، ۱۳۷۳، ص ۳۷). به‌گونه دقیق‌ تر، پژوهش عبارت است از فعالیتی که در برگیرنده ایده، یک پژوهشگر، یک روش و یک محیط است. پژوهش علمی یک مطالعه منظم و کنترل شده نظام دار، منطقی و بر مبنای روش‌ های علمی است که داده‌ ها را خلاصه می‌ کند تا به نتیجه منطقی برسد و قابلیت تکرارپذیری و انتقال‌ پذیری را نیز داشته باشد.

همچنین می توان گفت پژوهش، فعالیتی است نظام مند که با هدف تولید دانش و کشف روابط علت و معلولی میان متغیرها و پاسخ پرسش هایی پیرامون موضوعی خاص سامان می گیرد. از آن جایی که رشد شاخص علم و پژوهش در هر جامعه ای، رابطه مستقیم با میزان و کیفیت پژوهش و پژوهشگران آن جامعه دارد ، ساماندهی و روش مندی تحقیقات و پژوهش ها ، اولویتی اجتناب ناپذیر در فرایند توسعه دارد . در تعریف پژوهش آمده است: " پژوهش، پردازش اطلاعات است با فرایند نظام مند، متعلق به گستره خاصی از علوم، دارای هویت جمعی و متضمن نوآوری ( قراملکی، ۱۳۸۵، ص ۲۹). امروزه، هر شاخه ای از علوم گوناگون نیازمند روش و شیوه خاصی است که بتوان مطابق آن، اهداف مورد نظر آن علم را دنبال کرد. روش تحقیق در بسامان رساندن پژوهش ها و تحقیقات امری ضروری و بایسته است.

منظور از "روش" در کارهای پژوهشی در واقع مجموع ابزارهای شناختی نظام مندی است که افراد برای شناخت بهتر جهان پیرامونی و کشف مجهولات خود به کار می گیرند تا از این طریق بتوانند آن چیزهایی که به صورت ناشناخته و یا دارای ابهام هستند را واضح و روشن سازند. در یک معنای عام دیگر می توان چنین گفت که منظور از "روش" مجموع ساز و کارهایی است که افراد برای نیل به هدفی مشخص به کار می گیرند . به طور کلی ما در انجام کارهای روزه مره خود، ابتدا طرح و قالب کلی کار را ترسیم کرده، پیرامون آن می اندیشیم، راهکارها و ساز و کارهای عملی جهت رسیدن به آن را ترسیم می کنیم و براساس آن عمل می نماییم . اینکه چگونه باید رفتار کنیم، چگونه رابطه برقرار کنیم، چگونه رفتار های خود را تنظیم کنیم، امور را روش مند و نیل به اهداف را آسان می کند. بنابراین، تحقیق روش مند، انتخاب روش، و نیز انتخاب روش متناسب با علم، امری ضروری و بایسته است (فولادی، ۱۳۹۳).»

کاربر 3574505
۱۴۰۳/۰۷/۲۰

واقعا کتاب بسیار عالی است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۶۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان