دانلود و خرید کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی رضا فرنود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی اثر رضا فرنود

کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی

نویسنده:رضا فرنود
انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی

کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی نوشتۀ رضا فرنود در نشر نی به چاپ رسیده است. این کتاب، اطلسی از تاریخ منطقۀ ایران است که از ظهور اسلام یعنی سدۀ اول هجری قمری شروع می‌شود و با استیلای ترکان سلجوقی یعنی سدۀ پنجم هجری قمری به پایان می‌رسد. در این کتاب، وقایع این دورۀ تاریخی به‌صورت متنی کوتاه همراه با نقشه‌های طبقه‌بندی‌شده شرح داده شده است. نقشه‌ها دربردارندۀ وقایع سیاسی، راه‌ها و شهرهای مهم بازرگانی، پراکندگی مذاهب و اقوام مهاجم هستند.

درباره کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی

کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی، سدۀ هفتم میلادی/اول هجری قمری تا سدۀ یازدهم میلادی/پنجم هجری قمری را در بر می‌گیرد. این کتاب برای کسی که بخواهد وضعیت مردم این منطقه و چگونگی شکل گرفتن فرهنگ و تمدن‌شان را بررسی کند، سودمند است. این کتاب، مربوط به نخستین مرحلۀ دورۀ اسلامی در ایران است. دوره‌ای که مردم فرهنگ و تمدن دیرین را بر ویرانه‌های گذشته بازتولید می‌کنند و هویت اجتماعی و تاریخی جدیدی را شکل می‌دهند که حاصل آمیزش مردمان بومی با مسلمانان است. ایرانیان در این دورۀ مهم به بازتولید فرهنگ و تمدنی جدید پرداختند: عقاید و مذاهب ایرانی با اسلام درهم‌آمیخت و ادیان و مذاهب این منطقه را تا دورۀ کنونی پی ریخت. زبان فارسی دری در همین دوره تثبیت شد. متفکران و ادیبان زیادی در این دوره ظهور کردند و آنچه امروز فرهنگ ایرانی می‌نامیم پایه‌گذاری شد. این کتاب، سرچشمه‌های فرهنگ و تمدنی ایرانی را در این دوره مطالعه می‌کند.

کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی، درواقع اطلسی از تاریخ منطقۀ ایران است که از ظهور اسلام شروع می‌شود و با استیلای ترکان سلجوقی به پایان می‌رسد. این دوره در قالب مجموعه‌ای از نقشه‌های تاریخی نشان داده می‌شود. هر نقشه نیز با متن نسبتاً کوتاهی همراه است که وقایع تاریخی مهم آن دوره را شرح می‌ده که هم نمایی کلی و در عین حال دقیق نشان می‌دهد و هم با فراهم کردن امکان درک بعد مکانی رویدادها، تأثیرها و تداخل‌ها را بهتر نمایان می‌کند.

نقشه‌های ابتدای کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی، خلاصه‌ای از جغرافیای این منطقه و نیز شهرهای اصلی، ایالات و تقسیم‌بندی‌های درون‌ایالتی منطقۀ ایران است. بیشتر نقشه‌های متن کتاب، سیاسی هستند و وقایع سیاسی این دوره را نشان می‌دهند. ۷ نقشه نیز دربردارندۀ داده‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند. ۲ نقشه راه‌ها و شهرهای مهم بازرگانی را نشان می‌دهد. همچنین یک نقشه دربارۀ مهاجرت اعراب به ایران و مناطق سکونت‌شان، یک نقشه دربارۀ زبان‌های رایج، یک نقشه از پراکندگی مذاهب، یک نقشه دربارۀ مهاجرت ترکان و حکومت‌هایشان در منطقه و یک نقشه از پراکندگی جغرافیایی اساطیر و دانشمندان این دوره آمده است.

خواندن کتاب اطلس تاریخی ایران از ظهور اسلام تا دوران سلجوقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دانشجویان تاریخ و دوستداران کتاب‌های تاریخی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۵٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷۲,۰۰۰
تومان