دانلود و خرید کتاب برند مجید ملک پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برند اثر مجید ملک پور

کتاب برند

نویسنده:مجید ملک پور
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برند

کتاب برند (و مفاهیم کلیدی آن) نوشتهٔ مجید ملک پور است. انتشارات آثار فکر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب برند

کتاب برند (و مفاهیم کلیدی آن) گفته است که دنیای برند دنیای شگفت‌انگیزی است و این دنیا به‌قدری جذاب است که اگر وارد آن شوید، ذهنیتتان نسبت به تأثیرگذاری کسب‌وکارتان بر جامعه برای همیشه تغییر می‌کند. نگاهی مختصر به تاریخچهٔ برند شاهدی است که موضوعات برندسازی متعلق به امروز و دیروز نیست و همواره مهم بوده و برای موفقیت در تجارت به آن نیاز بوده است. مفاهیم برند، بسیار گسترده است و با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. در این کتاب سعی شده است تا با بیانی ساده، این مفاهیم توضیح داده شود. گفته شده است که اصل تاریخچهٔ برند به نورسِ باستان بازمی‌گردد؛ زبان باستانی شمال آلمان که زبان‌های اسکاندیناوی مدرن از آن ریشه گرفته است. برند در واقع به یک تکه‌چوب در حال سوختن اشاره داشت و تا مدتی طولانی اصلاً معنای فعل نداشت؛ تا آنکه در زبان انگلیسی به‌صورت «علامت‌دارکردن دائمی با آهن گداخته» معنی شد. در قرن ۱۷ میلادی کلمهٔ برند به‌عنوان یک مارک مالکیت که توسط برندینگ شکل گرفته است، شناخته شد. در این باره بیشتر بدانید.

خواندن کتاب برند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد برند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برند

«تعمیم برند، بسط برند یا گسترش برند یکی از جذاب‌ترین و پولسازترین مفاهیم برای برندهای بزرگ دنیاست. تعمیم برند به معنی توسعه یک برند در دسته‌بندی‌های محصول جدید است. این بخش جدید که رونمایی می‌شود می‌تواند با محصولات قبلی مرتبط یا نامرتبط باشد. یک برند مطرح و موفق به معرفی محصولات در دسته‌بندی‌های جدید هم کمک ویژه‌ای می‌کند.

تعمیم برند زمانی استفاده می‌شود که شرکت‌ها تصمیم دارند محصولات جدیدی را در حوزه یا بازار متفاوت تولید و وارد بازار کنند. برای مثال: محصول اصلی برند Nike کفش است؛ اما در حال حاضر برند خود را در عینک‌های آفتابی، توپ‌های فوتبال، بسکتبال و تجهیزات گلف توسعه داده است.

اما چرا برندها اقدام به تعمیم برند می‌نمایند؟ پاسخ این است که: با تغییر فضای کسب‌وکارها، مشخصات سازمان‌ها و روش انجام کارهای شان هم در حال تغییر است. استفاده از تکنولوژی همه چیز را در مورد کسب‌وکار تغییر داده است. بازاریابی سنتی با بازاریابی آنلاین تفاوت‌های قابل توجهی دارند و در هیچ یک از معیارهای سنجش با هم مشابهت ندارند.

مسئولیت‌های مدیران برند تغییرات گسترده‌ای پیدا کرده است. امروزه مدیران برندها صرفاً برای ارتقای تولید و خدمات بازاریابی برنامه‌ریزی نمی‌نمایند، بلکه آنها به عنوان مدیران کسب‌وکار، مسئولیت برند را نیز بر عهده دارند. این مدیران در واقع مسئول فروش، رشد و همچنین منافع برند در شرکت‌های بین‌المللی نیز می‌باشند. در یک برند قوی تیمی از مدیران وجود دارند که در کشورها و مناطق جغرافیایی متعدد بر روی برند کار می‌کنند.

مزایایی که تعمیم برند دارد آن است که:

۱- کمک می‌کند پذیرش محصول جدید راحت‌تر شود

۲- شناخت و تصویرسازی نام تجاری را افزایش می‌دهد

۳- باعث ارتقاء و افزایش طرفداران محصول جدید می‌شود؛ زیرا با گسترش نام تجاری، افراد علاقه‌مند می‌شوند محصول جدید را هم امتحان کنند

۴- با تبلیغات محصولات تعمیم یافته، فروش محصول اصلی هم افزایش پیدا می‌کند

۵- مصرف‌کنندگان می‌توانند به دنبال تنوع باشند

۶- هزینه مقدماتی و پیگیری برنامه‌های بازاریابی کاهش می‌یابد

در کنار مزایایی که ذکر شد، تعمیم برند معایبی هم به شرح زیر دارد:

۱- اگر گروه‌بندی جدید محصول خیلی از برند (نام تجاری) دور باشد، ممکن است باعث از دست رفتن اعتماد گردد. پس سازمان قبل از اقدام به فرایند تعمیم برند باید روی گروه‌بندی محصول و اینکه در آینده چه بازخورد و عملکردی خواهد داشت تحقیق کند.

۲- این خطر وجود دارد که محصول جدید ممکن است پیامدهایی در جهت آسیب‌رسانی به تصویر نام تجاری و محصول اصلی در پی داشته باشد و در واقع سبب تخریب چهره برند اصلی شود.

۳- این احتمال وجود دارد که مدیران سازمان برای معرفی محصول جدید سرمایه‌گذاری درستی انجام ندهند، چون تصور می‌کنند که اثر و شهرت ناشی از برند اصلی، اکنون نیز وجود دارد.

۴- عدم وجود مزیت رقابتی، اگر تعمیم برند تجاری هیچ مزیتی بیشتر از سایر مارک‌های رقابتی نداشته باشد، به احتمال زیاد با شکست مواجه می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان