دانلود و خرید کتاب جهاد جبهه سازی عبدالحسین خسروپناه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جهاد جبهه سازی اثر عبدالحسین خسروپناه

کتاب جهاد جبهه سازی

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جهاد جبهه سازی

کتاب جهاد جبهه سازی؛ سلسله سخنرانی‌ها نوشتهٔ عبدالحسین خسروپناه است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. این کتاب سلسله سخنرانی‌های حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناهی دزفولی است.

درباره کتاب جهاد جبهه سازی

کتاب جهاد جبهه سازی سلسله‌سخنرانی‌های استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ دربارهٔ جهاد جبهه‌سازی نیروهای انقلابی در برابر جنگ شناختی دشمن است. نقشهٔ کلی کتاب در سه بخش و هر بخش به دو فصل تقسیم شده‌است. در بخش اول به ضرورت زندگی جهادی پرداخته می‌شود که در فصل اول آن به زندگی جهادی از منظر قرآن و سیرهٔ اهل‌بیت (ع) و در فصل دوم آن به سه گونهٔ زندگی جهادی (بینشی، منشی و کنشی) پرداخته شده‌است. در بخش دوم به موضوع جنگ شناختی پرداخته شده که در فصل اول آن به هویت جنگ شناختی و در فصل دوم به فرایند جنگ شناختی پرداخته شده‌است. همچنین بخش سوم به موضوع جبهه‌سازی اختصاص دارد. در فصل اول به مؤلفه‌های معنوی جبهه‌سازی و در فصل دوم به برخی از اصول جبهه‌سازی پرداخته شده‌است.

خواندن کتاب جهاد جبهه سازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جهاد جبهه سازی

«ادعا این است که اگر زندگی جهادی نداشته باشیم، به تمدن اسلامی نخواهیم رسید. حالا باید ببینیم معنای جهاد در اسلام چیست. «جهاد» در لغت به معنای «تلاش و کوشش فراوان» است و به کسی که اهل تلاشی خستگی‌ناپذیر باشد می‌گویند این شخص «جهادگر» است. اما در اسلام به هر تلاشی جهاد نمی‌گویند، بلکه تلاشی جهاد است که فی‌سبیل‌الله باشد. کسی که در راه خدا با مال و جان و وقت و آبرویش تلاش کند مجاهد است. جهاد کوشش در راه خداست.

در فرهنگ اسلامی، وقتی از واژهٔ «جهاد» استفاده می‌کنیم، می‌پنداریم که مراد کوشش نظامی است، از نوع جهاد ابتدایی یا جهاد دفاعی. در منابع فقهی هم بعد از کتاب طهارت، کتاب صلات، کتاب خمس و کتاب حج، به کتاب جهاد می‌رسیم که منظور از آن جهاد نظامی است. در فرهنگ قرآنی، یکی از مصادیق جهاد، جهاد نظامی است که در فقه به آن می‌پردازیم. ازجملهٔ مهم‌ترین بخش‌های جهاد، زندگی مجاهدانه در عرصه‌های مختلف است. لذا جهاد علمی و سازندگی هم داریم. مفاهیمی دیگر، مانند جهاد سازندگی و کمک‌رسانی به محرومان که در انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرده، کاملاً قرآنی است. همین کارهایی که جوانان عزیز ما در فصل تابستان، در زمان تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، در گرما و با دست خالی، در مناطق محروم انجام می‌دهند، درحالی‌که گاهی اوقات مسئولان آن منطقه هم کمکشان نمی‌کنند، جهاد است. این جوانان مجاهدانه به مناطق محروم می‌روند و امکانات اولیهٔ نیازمندان را تأمین می‌کنند. گاهی هم پزشکانی را می‌بینیم که جهاد پزشکی دارند و بدون توقع، به مناطق محروم می‌روند و جراحی‌های پرهزینه را با پول خودشان انجام می‌دهند. جهاد علمی، جهاد پزشکی، جهاد کشاورزی و امثال این‌ها، ازنظر قرآن، جهاد هستند.

واژهٔ «جهاد» یک معنای فقهی و یک معنای قرآنی دارد. «جهاد» در فقه «مبارزهٔ نظامی با دشمن» است، ولی در قرآن و روایات، جهاد نظامی یکی از مصادیق قرآنی و روایی جهاد است. جهاد به معنای فعالیت مستمر و گسترده و همه‌جانبه‌ای است که در راه خدا باشد، در تقابل با دشمن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۴۰۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۸۰۰
تومان