دانلود و خرید کتاب چگونه سخنرانی کنیم؟ حسین ملانوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه سخنرانی کنیم؟ اثر حسین ملانوری

کتاب چگونه سخنرانی کنیم؟

انتشارات:مرکز نشر هاجر
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه سخنرانی کنیم؟

چگونه سخنرانی کنیم؟ کتابی نوشته حسین ملانوری است که تکنیک‌ها و فنون سخنرانی کردن را  به طلاب حوزه علیمه آموزش می‌دهد. این کتاب برای خواهران طلبه طراحی شده است.

درباره کتاب چگونه سخنرانی کنیم؟

برای تبلیغ معارف دین، علاوه بر آموختن معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع)، باید روش ارائه مناسب آن به مخاطبان را دانست و با تمرین و تکرار، به مهارت تبلیغی دست یافت. در این میان، سخنرانی، یکی از تأثیرگذارترین روش‌های تبلیغی است.

پیش از این، با همت مسئولان مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه‌های علمیه و اساتید گرانقدر آن، روش‌های جدیدی در ارائه سخنرانی، متناسب با شرایط زمانه و بر اساس شاخص‌های دینی، طراحی گردید و اولین اثر، با عنوان «روش سخنرانی دینی»، با همت آن مرکز منتشر شد. از آنجا که اساتید محترم حوزه خواهران، با توجه به شرایط خاص حوزه‌های خواهران و ساعات درسی طراحی شده در آن، ملاحظاتی درباره حجم درس و محتوای ارائه شده در آن داشتند، با پیشنهاد اساتید محترم، در نوشته حاضر تفاوت‌های چشم‌گیری نسبت به آن کتاب حاصل شده است:

۱.چینش مطالب و سرفصل‌ها تغییر یافته و تلاش شده است در عین حفظ اصل مطالب لازم، از حجم آنها کاسته شود.

۲.مطالبی که گاهی در چندین جا مورد توجه بوده است، در کنار هم قرار گرفته تا آموختن آن آسان‌تر گردد.

۳.برخی مطالب غیر ضروری که معمولاً در هنگام تدریس بیان نمی‌شد یا لازم نبود در این سطح بیان شود، حذف شده است.

۴.مباحث جدیدی متناسب با نیاز خواهران و تجربه‌های نو، اضافه شده است.

۵. نگارش مطالب به‌روزرسانی شده و اشکالاتی که گاهی هنگام تدریس مشاهده می‌گردید، برطرف شده است.

۶.در مباحث مختلف، مخصوصاً در بخش تعیین موضوع، تعیین عنوان، مطالعه و فیش‌برداری، مسئله‌یابی، تعیین زاویه دید، تعیین اهداف سخنرانی، اسلوب‌های اقناعی و احساسی و ... مثال‌های اجرایی و کاربردی ارائه شده است.

در مجموع به نظر می‌رسد این کتاب، بتواند روند آموزش را برای خواهران گرامی تسهیل کند و برخی کاستی‌های سابق را مرتفع نماید.

در اینجا چند نکته را درباره آموزش کتاب یادآور می‌شویم:

۱.آنچه در این کتاب آمده، همه خوبی‌های سخنوران مؤثر است و کمتر کسی است که بتواند تمام آنها را یکجا اجرا کند. بنابراین به هر مقدار که خوانندگان گرامی بتوانند مطالب را فرا گرفته و با تمرین و تکرار، آن را به مهارت تبدیل کنند، در سخنرانی موفق‌تر خواهند بود.

۲.مطالب کتاب در قالب شانزده درس، برای اجرای دو واحد درسی، تنظیم شده و در پایان هر درس، پرسش‌های مربوط مطرح گردیده است. افزون بر پرسش‌ها، در درس‌هایی که نیاز به تمرین و کار پژوهشی بوده، در قالب تمرین، درخواست‌هایی شده است. انتظار می‌رود، دانش‌پژوهان گرامی علاوه بر مطالعه و تسلط بر مباحث جهت پاسخگویی به سؤالات، تمرین‌های مربوط را نیز با مشورت اساتید بزرگوار انجام دهند.

۳.با گذراندن این درس، زمینه‌های لازم برای کسب مهارت سخنرانی فراهم می‌شود. اما برای تقویت در سخنرانی و افزایش مهارت، باید خواهران گرامی در قالب گروه‌های چند نفره، مسائل اجرایی را تمرین کنند و به نقد و بررسی کارهای یکدیگر بپردازند. این کار می‌تواند در قالب یک هیئت زنانه و جلسات هفتگی خانگی اجرا شود.

خواندن کتاب چگونه سخنرانی کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 طلاب علوم دینی به ویزه خواهران مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

کاربر ۵۸۳۰۳۳۷
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

سلام عزیزان وقت بخیر ،دستتون درد نکنه ولی آخه من این کتاب رو ترم پیش گرفتم ۷۰۰۰ الان شده ۱۵۰۰۰ چرا؟؟؟ ولی باز خدا خیرتون بده ای کاش همه ی دروس حوزوی رو بیارید خیلی خوبه

Zabi Esmati
۱۴۰۰/۰۹/۱۲

لعنت به تو فریب کار

زهرا
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

افتضاح

☆Zαhrα★
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

اصلا کتابی نیست ک من میخواستم صفخات درست نیست قدیمی هست ...حرامتون باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
برای مخاطبان دیروزی، که با عشق و علاقه پای منبر می‌نشستند و صرف حضور و گوش دادن به سخن برایشان موضوعیت داشت، ایجاد انگیزه شنیدن مطالب خیلی مهم نبود و خودشان به صورت طبیعی انگیزه شنیدن را داشتند؛ اما امروزه، با بی‌رغبتی‌هایی که نسبت به سخنرانی، در بسیاری از مخاطبان وجود دارد، باید با روش‌های مناسب مخاطبانمان را نسبت به موضوع و سخنرانی علاقه‌مند کنیم تا با عشق و علاقه حرف ما را بشنود.
محمدرضا میرباقری

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان