دانلود و خرید کتاب پیروزی بر افسردگی وحید عرفانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیروزی بر افسردگی اثر وحید عرفانی

کتاب پیروزی بر افسردگی

نویسنده:وحید عرفانی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیروزی بر افسردگی

کتاب پیروزی بر افسردگی نوشتهٔ وحید عرفانی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. روش‌های طبیعی برای پیشگیری و کنترل آسان افسردگی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب پیروزی بر افسردگی

برای تندرست بودن، سلامتی جسم و روان اهمیت فراوان دارد. بیماری افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های روانی است . افسردگی، نوعی غم و اندوه و کاهش بیش ازاندازه سطح شادمانی است که آن را با احساسات شدیدی مانند ناامیدی، اندوه و پوچی شناسایی می‌کنند. افسردگی قادر است افکار، احساسات، رفتار، سلامتی جسمانی و روحی را تحت شعاع قرار دهد. داشتن روش زندگی مناسب، انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح، اساسی ترین اصل در پیشگیری از بروز افسردگی است . با مداوای پزشکی صحیح و توجه مبتلایان افسردگی به توصیه‌های درمانی، تغذیه‌ای و بهداشتی، اکثراین افراد می‌توانند فعال، سرزنده، کامل و با نشاط زندگی کنند.

ما موظف هستیم در مورد کنترل و پیشگیری از بروز افسردگی، احساس مسئولیت کرده و دراین مورد باید تلاش کنیم، تا بتوانیم بدون روبه رو شدن با ناتوانی و آسیب‌های ناشی ازاین بیماری، با نهایت سلامتی زندگی کنیم. فراموش نشود که هر چه سطح آگاهی ما درباره افسردگی و راه‌های پیشگیری و کنترل آن افزایش یابد، توانایی‌مان در کسب سلامتی بیشتر می‌شود. بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌توانیم تصمیم‌های درستی در مورد جلوگیری از بروز این بیماری بگیریم. خوشبختانه هر روز دانش ما دربارهٔ افسردگی و راه‌های پیشگیری از بروز آن افزایش می‌یابد.

کتاب پیروزی بر افسردگی در این زمینه به شما کمک می‌کند.

خواندن کتاب پیروزی بر افسردگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر احساس افسردگی می‌کنید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب پیروزی بر افسردگی

«ـ مثبت‌اندیش باشید. اندیشه‌های مثبت را جایگزین افکار منفی خود کنید؛ بنابراین کوشش نمایید که‌اندیشه‌ها و خاطرات خود را ببینید و بشناسید. به جای افکار منفی، اندیشه‌ها و خاطرات مثبت و خوشایند و شادی بخش را انتخاب کنید و به طور مرتب و منظم به آنها فکر و بازگو نمایید تا جهت چرخه افسردگی برعکس شود. به‌این ترتیب، پیوسته خاطرات واندیشه‌های مثبت در روان‌تان جاری می‌شود که‌این اثرامر تاثیر مطلوب و مثبت، بر رفتارتان دارد.

ـ اندیشه‌های منفی را دور بریزید! فردی که افسرده است و دراندیشه‌های خود غوطه‌ور شده، بسیار کمتر به خودش توجه می‌کند از همه مهم‌تر نسبت به زندگی و امور گوناگون، تصور منفی دارد و همه چیز را پوچ و بی هدف می‌انگارد. اندیشه‌ها و تخیلات منفی و مایوس کننده و یا سرزنش کننده، همچون مگس‌های ناپسند و مزاحم، پیوسته در مغز شما در پرواز هستند. از به کار بردن کلمه‌هایی مانند"نمی‌توانم" و "نباید" خودداری ورزید. به جای‌اینها از کلمه‌های"می‌توانم" و "می‌خواهم" استفاده کنید.

اندیشه‌های منفی را دور بریزید!

ـ همه ما روزانه با خود سخن می‌گوییم و در مورد ظاهر و کارهای‌مان، نظرهایی می‌دهیم. اگر صدای درونی‌تان همواره انتقادآمیز است، خود را وادارید که به اظهارات انتقادی غیرواقعی و منفی، توجه نکنید و تمرکز خود را به چیزهایی که درباره خودتان دوست دارید یا چیزهایی که به خوبی انجام می‌دهید، معطوف سازید. با احساسات منفی دیگران به پایین کشیده نشوید. بعضی از مردم فقط دوست دارند که یک حبابی مثبت را متلاشی کنند، بنابراین از آنها دوری کنید و احساسات مثبت خود را حفظ نمایید.

ـ اعتقاد مذهبی‌تان را افزایش دهید. افرادی که دید مذهبی و روابط اجتماعی خوبی دارند، کمتر به افسردگی دچار می‌شوند. شناخت درمانگرها، معتقدند افرادی که دید مذهبی دارند به دلیل داشتن روابط اجتماعی بالا، کمتر دچار افسردگی می‌شوند. دیدگاه مذهبی، در جلوگیری از ابتلا به افسردگی موثر است. یک فردغیرمذهبی درباره مشکلاتش طوری فکر می‌کند که چند اتفاق بد را مساوی با بدبختی می‌داند، در حالی که انسان با دید مذهبی، می‌اندیشد بااین که چند چیز بد برایش اتفاق افتاده است، اگر خدا بخواهد یا اگر خدا نخواهد، نتیجه می‌تواند خوشبختی یا بدبختی او باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۶۰۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۱۰۰
تومان