دانلود و خرید کتاب همرنگی با جماعت کاس آر. سانستین ترجمه بهروز گرانپایه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همرنگی با جماعت اثر کاس آر. سانستین

کتاب همرنگی با جماعت

انتشارات:انتشارات اگر
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب همرنگی با جماعت

کتاب همرنگی با جماعت نوشتۀ کاس آر. سانستین و ترجمۀ بهروز گرانپایه است و انتشارات اگر آن را به چاپ رسانده است. این کتاب با ذکر آزمایش‌های تجربی و مثال‌های متعدد به مفهوم هم‌رنگی و هم‌سو شدن با جماعت می‌پردازد و روش‌هایی برای مقابله با آن نشان می‌دهد.

درباره کتاب همرنگی با جماعت

هم‌رنگی با جماعت به معنای تغییر در رفتار، عقاید و باورهای شخصی در جهت هم‌نظر شدن با دیگران است و به دلیل اعمال فشار خیالی از طرف فردی دیگر یا گروهی از مردم اتفاق می‌افتد. هم‌رنگی با جماعت قدمتی بسیار طولانی دارد. در باغ بهشت، آدم از حوا پیروی کرد. گسترش ادیان بزرگ جهان تاحدودی محصول هم‌رنگی با جماعت است. هم‌رنگی با جماعت قساوت را نیز ممکن می‌سازد. به طور مثال، هولوکاست جنبه‌های متعددی داشت، اما بی‌شک نشان‌دهندۀ قدرت بی‌کران هم‌رنگی با جماعت نیز بود. ظهور کمونیسم نیز همین قدرت را بازتاب می‌داد. تروریسم تنها نتیجۀ فقر، بیماری روانی یا فقدان اطلاعات نیست، بلکه می‌توان گفت تا حدود زیادی، محصول فشاری است که برخی از افراد بر دیگران وارد می‌کنند. هم‌رنگی با جماعت تحت‌تاثیر موج‌های اطلاعاتی از طرف افرادی که مشهور و بانفوذ هستند، رخ می‌دهد. یعنی اطلاعاتی درست یا غلط در یک گروه کوچک یا در کل جامعه پخش می‌شود، یا فردی که نزد مردم شخصی مهم و معتبر است حرفی می‌زند و همین حرف باعث می‌شود که یک ایده نادرست به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

مردم به‌طور معمول تحت‌تاثیر این موج‌ها قرار می‌گیرند و میل زیادی به دنباله‌روی از دیگران دارند؛ آن‌ها دچار تبعیت کورکورانه می‌شوند و با نظراتی که برخلاف ایده‌های خودشان است، مبارزه می‌کنند. کتاب همرنگی با جماعت با ریزبینی خاصی به مفهوم یکی شدن با جماعت می‌پردازد و روش‌هایی عملی برای مقابله با این موج نشان می‌دهد. کاس آر. سانستین همراهی و هم‌رنگی با جماعت را زمانی مذموم می‌داند که فرد دانش فردی خودش را انکار کند و بدون مواجهۀ عقلانی با دیده‌ها و شنیده‌ها، کورکورانه از دیگران دنباله‌روی کند. سانستین راه‌حل مقابله با پیامدهای زیان‌بار هم‌رنگی با جماعت را در استقرار یک نظام سیاسی دموکراتیک می‌داند و در کتاب به شرح آن می‌پردازد. 

خواندن همرنگی با جماعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که به دنبال بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی خود هستند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب همرنگی با جماعت

«ایدۀ همرنگی با جماعت بسیار جالب‌تر و ساده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. اما دو ایده بخش زیادی از این قلمرو را توضیح می‌دهند. اول این‌که اقدامات و گفته‌های افراد دیگر، اطلاعاتی راجع به آن‌چه درست و آن‌چه صحیح است ارائه می‌دهند. اگر دوستان و همسایگان شما خدای خاصی را پرستش می‌کنند، از مهاجرت می‌ترسند، رهبر فعلی یک کشور را دوست دارند، معتقدند که تغییرات آب‌وهوایی یک حقه است، یا فکر می‌کنند که غذای اصلاح‌شدۀ ژنتیکی برای خوردن خطرناک است، شما نیز دلیل دارید که همۀ آن چیزها را باور کنید. شما ممکن است به درستی اعتقادات آن‌ها را به عنوان شواهدی از آن‌چه باید باور داشته باشید، در نظر بگیرید. دوم این‌که اقدامات و گفته‌های افراد دیگر به شما می‌گوید که اگر می‌خواهید مورد لطف آن‌ها باقی بمانید (یا از ابتدا مشمول این لطف شوید)، باید چه‌کار کنید و چه بگویید.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۷۰۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان