دانلود و خرید کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی پیتر گاربر ترجمه سعید سعیدپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی اثر پیتر گاربر

کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی

معرفی کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی

کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی نوشتهٔ پیتر گاربر و ترجمهٔ سعید سعیدپور و علیرضا کوشکی جهرمی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی

امروزه ارتباطات بخش بزرگی از زندگی ما را به خود اختصاص داده است. یافتن فعالیتی که شامل هیچ‌کدام از شیوه‌های ارتباطی نباشد، به ذهن نمی‌آید. در جهان پرتلاطم کنونی، ما برخی اوقات اهمیت ارتباطات را برای روابط، موفقیت، و شادی‌مان در زندگی فراموش می‌کنیم. اما در حقیقت ارتباطات نقش اساسی در دستیابی به اهدافمان دارد.

در این کتاب ۵۰ تمرین عملی به زبان ساده ارائه شده است. این تمرین‌ها برای کمک به افراد و شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها، دوره‌ها، سمینارها و... طراحی شده‌اند تا آگاه‌تر گردیده و برای مقابله با چالش‌های ارتباطاتی روزمره آماده‌تر باشند. هر تمرین به فهم بخشی از ارتباطات کمک کرده و موجب افزایش دانش و مهارت می‌شود. این تمرین‌ها سبب می‌شود تا افراد به شیوه‌های مختلف در مورد ارتباطات تأمل و تفکر کنند و آن را به‌خاطر سپرده و در زندگی به‌کار گیرند. بخش اول کتاب به ۱۹ تمرین در خصوص نظریه ارتباطات و آشنایی افراد با مفاهیم و اصول اولیه ارتباطات اختصاص دارد. بخش دوم به ارائه ۱۰ تمرین در خصوص شروع ارتباطات و آب کردن یخ روابط در برخوردهای اولیه می‌پردازد و در نهایت بخش سوم کتاب ۲۱ تمرین برای بهبود مهارت افراد در برقراری ارتباطات را ارائه می‌دهد.

تمامی تمرین‌ها در چارچوب تعریف شده‌ای ارائه گردیده و هرکدام از هشت بخش تشکیل شده است. بخش اول شرح مختصری از کلیت تمرین را ارائه می‌دهد، بخش دوم زمان تقریبی مورد نیاز برای هر تمرین را نشان می‌دهد که می‌تواند با توجه به نحوه اجرا و تغییرات احتمالی متغیر باشد. بخش سوم هدف از آن تمرین و تغییرات متصّور در رفتار شرکت‌کنندگان را بیان می‌کند. در صورتی که ابزار و وسایلی برای اجرای تمرین نیاز باشد در بخش چهارم آورده می‌شود. بخش پنجم نحوه ارائه و مراحل اجرای تمرین را به تفصیل بیان می‌نماید. در قسمت ششم توضیحات تکمیلی و مواردی که برای اجرای بهتر تمرین لازم است آورده شده است. بخش هفتم میزان دشواری تمرین را به لحاظ اجرا و فرآیند یادگیری شرکت‌کنندگان به‌صورت؛ دشواری پایین، متوسط و بالا نشان می‌دهد و نهایتاً در بخش هشتم پیشنهاداتی که به انجام متفاوت تمرین منجر می‌شود ارائه می‌گردد.

خواندن کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای اساتید و مدرسان حوزه‌های مدیریت، منابع انسانی، رفتار سازمانی، روان‌شناسی صنعتی، صنایع، ارتباطات، رسانه، علوم اجتماعی و مددکاری و همچنین مدیران، سرپرستان، مشاوران و مربیان شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

بخشی از کتاب ۵۰ تمرین عملی برای بهبود مهارت های ارتباطی

«۱- برگه ۱۴-الف را بین افراد توزیع کنید. قوانین به یاد آوردن را معرفی کنید که می‌تواند به آنها کمک کند تا در به‌خاطر آوردن چیزها بهتر شوند.

۲- هرکدام از این قوانین را مرور کنید.

۳- اول، به شرکت‌کنندگان توضیح دهید که ما چیزهایی را بهتر به یاد می‌آوریم که اخیراً شنیده‌ایم. به این دلیل است که چرا ما غالباً مهم‌ترین بخش پیام را قبل از پایان گفت‌وگو با شخصی دیگر یا ارائه راهکار تکرار می‌کنیم. جمله «و فراموش نکنید، شما باید اطمینان حاصل کنی که...» اغلب در این شرایط گفته می‌شود.

۴- دوم، شرح دهید که ما اطلاعاتی را که مکرراً می‌شنویم نیز به یاد می‌آوریم. این موضوع به ما کمک می‌کند تا اطلاعات را در ذهن‌مان حفظ کنیم. به این دلیل است که چرا ما چیزهایی را به یاد می‌آوریم که هر روزه با آنها تماس داریم؛ همچون رویه‌های کاری، اسامی افرادی که مرتب می‌بینیم، و غیره.

۵- سومین اصل، در مورد تأثیر آنچه که می‌شنویم بر به یاد آوردن چیزی است. اهمیت تأثیر چیزی بر ما سبب می‌شود تا آن چیز را به‌خاطر آوریم. هر چقدر تأثیر آن چیز بیشتر باشد، ما آن را طولانی‌تر به یاد خواهیم آورد. به قسمت‌های معروف فیلم‌هایی که سال و حتی دهه‌هاست به یاد دارید فکر کنید. ما این قسمت‌های معروف را به دلیل تأثیرشان به یاد می‌آوریم. برای نمونه، معروفترین صحنه فیلم «جدایی نادر از سیمین» محصول سال ۱۳۸۹ به‌کارگردانی اصغر فرهادی را در نظر بگیرید. از شرکت‌کنندگان بپرسید چه صحنه‌ای از فیلم را به‌خاطرشان آوردند. احتمالاً آنها در مورد صحنه دادگاه و دیالوگ‌های حجت با بازی شهاب حسینی صحبت خواهند کرد.

۶- در نهایت، توضیح دهید که ما چیزی را به یاد می‌آوریم که برای ما کاربرد دارد. مثال خوبی برای این گفته رمز عبور کامپیوتر و موبایل شخصی‌تان است. رمز عبور معمولاً ترکیبی تصادفی از حروف و کلمات است که ممکن است فاقد معنا باشد. اما شما این ترکیب اعداد و حروف را به یاد می‌آورید؛ زیرا باید هر روز از آن استفاده کنید. مثال دیگر کد ملی شما است زیرا در طول زندگی از آن استفاده می‌کنید. در عوض بیشتر مردم کد گواهینامه رانندگی خود را به یاد نمی‌آورند؛ زیرا نیازی ندارند که مرتب از آن استفاده کنند. از افراد بپرسید که چه تعدادشان کد ملی و کد گواهینامه خود را می‌دانند. چه تعداد شماره سریال شناسنامه‌شان را می‌دانند. انتظار می‌رود تعداد بسیار کمی کد گواهینامه و سریال شناسنامه را به یاد آورند ولی تقریباً همه کد ملی خود را به‌خاطر خواهند آورد. چرا که این عددی است که شما مرتباً در طول زندگی از آن استفاده می‌کنید که این موضوع آخرین قانون را اثبات می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۴۹,۰۰۰
۵۰%
تومان