دانلود و خرید کتاب حکایت رنج انسان با استناد به شماره ۹۰-۴ سوسن صانعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکایت رنج انسان با استناد به شماره ۹۰-۴ اثر سوسن صانعی

کتاب حکایت رنج انسان با استناد به شماره ۹۰-۴

نویسنده:سوسن صانعی
ویراستار:بهمن پرتو
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حکایت رنج انسان با استناد به شماره ۹۰-۴

کتاب الکترونیکی حکایت رنج انسان با استناد به شماره ۹۰-۴ (رنج فرصتی زمین در امتداد عشقی آسمانی) نوشتهٔ سوسن صانعی و بهمن پرتو از انتشارات مانیان است. این کتاب در مورد جنبه‌های مذهبی رنج در اسلام، جنبه‌های قرآنی رنج، توکل بر خدا و صبر و بردباری در برابر رنج برای رسیدن انسان به آرامش و شادی نسبی است.

در‌باره کتاب حکایت رنج انسان

یکی از رنج‌های بزرگ انسان‌ها که او را به ماشینی متوقع تبدیل می‌کند و برایش رنج‌آفرین است خواسته‌های خودخواهانه و دور از واقع اوست که برای خودش بسیار منطقی تلقی می‌شود.

وقتی اصرار داریم تا همه چیز و همه آدم‌های اطراف‌مان مطابق میل ما تغییر کنند و طبق خواسته ما رفتار کنند تا ما به آرزوهای خود برسیم و شاد باشیم، ولی غافل از این‌ موضوع هستیم که در این میان واقعیت مهم‌تری وجود دارد که انسان‌ها غیر‌قابل تغییر هستند و همین موضوع یکی از عوامل بسیار بزرگ‌ و قوی برای ایجاد رنج‌های بی‌شمار زندگی انسان‌هاست.

انسان و زندگی دو مفهوم جدایی‌ناپذیر از یکدیگ هستند. انسان راه گریزی از زندگی کردن ندارد و همیشه میان دو‌راهی زندگی گمشده‌ای به نام احساس خوشحالی، خوشبختی و کامروایی دارد و همواره در جستجوی آن زندگی می کند.

انسان‌ها فراموش می‌کنند که راز شاد‌ زیستن فرار کردن‌از واقعیت‌های زندگی نیست و باید به این نکته توجه کند که بین انتظارات خودش و واقعیت‌های زندگی تعادل برقرار کند تا طعم نسبی خوشی و شادی را بفهمد.

انسان‌ها در جستجوی شادی از این نکته غافل شده‌اند که شادی از درون انسان‌ها نشأت می‌گیرد و هیچ راهی برای خوشحالی انسان‌ها وجود ندارد مگر این که با چیزهایی که آن‌ها را ناراحت می‌کند مقابله کند.

انسان‌ موجودی مختار و دارای قوه تفکر و اندیشه است و باید سعی کند افکار و اعمال خودش را تغییر دهد، خود محوری و توقعات بی‌جا را کنار بگذارد، طبق برنامه‌های داده شده ذهن خود بسیار زیبا، درست و منطقی عمل کند و با تمام واقعیت‌های زندگی ارتباط برقرار کندتا رنج نکشد.

اینکه انسان منتظر باشد تا دیگران در خود تغییری فاحش ایجاد کنند تا ما شاد و راضی باشیم، انتظاری غیر‌منطقی و دور از واقع است.

ما فقط می‌توانیم خودمان باشیم نه کسی دیگر، پس باید همان‌طور که هستیم به پذیرش برسیم. در مقابله با گرفتاری‌های زندگی عدم اعتماد به نفس مانع مثبت اندیشی می‌شود و توکل بر خدا و صبر و بردباری در برابر گرفتاری‌های زندگی باعث مثبت اندیشی در زندگی می‌شود.

برخی از فصل‌های کتاب حکایت رنج انسان:

گمشده انسان

انسان در جستجوی شادی

درخواست‌های خودخواهانه

حکایت رنج انسان

واقعیت سختی ها و گرفتاری‌ها در زندگی انسان

فواید سختی‌ها

آزمون تکامل

دین‌باوری و آثار آن در تحمل مشکلات زندگی

توکل فقط بر خدا

آثار توکل

صبر و بردباری در برابر گرفتاری‌های زندگی

انگیزه صبر

زمینه‌هایی صبر

آثار ناامیدی از رحمت خدا

درمان ناامیدی از رحمت خدا

مثبت نگری در زندگی

مفهوم دعا

تزکیه نفس ....

خواندن کتاب حکایت رنج انسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همه افرادی که به دنبال آرامش و شادی نسبی و کسانی که در واقعیت سختی‌ها، گرفتاری‌های و رنج‌های زندگی توکل بر خدا می‌کنند و صبر و بردباری در پیش می‌گیرند.

بخشی از حکایت کتاب رنج انسان

«انسان بایدبا قصه‌های گذشته، حال و آینده رابطه‌هایی خلاقانه داشته باشد و ظرفیت بیداری خودش را افزایش بدهد. زیرا در زمان گذشته ایستادن و متوقف شدن موجب ایستایی و عدم پویایی می‌شود و انسان ناخودآگاه از حرکت باز می‌ایستد و زوال تدریجی را تجربه می‌کند. انسان باید به کانون وجود خودش در لحظه اکنون پرتاب می‌شود و نیازی نیست از لحاظ ذهنی در روزهای رفته و گذشته حاضر شود. او فقط باید نسبت به گذشته ناظر باشد و هرگز دل مشغول به آن روزهای رفته نباشد. پس در آینده مستغرق نشویم و اکنون‌ها را دریابیم و با آنچه هست و توان تغییر دادن آن‌ها را نداریم جدال نکنیم و خودمان را از تارهای عنکبوتی گذشته و آینده رها کنیم و اجازه ندهیم لحظه‌ای ناب از دست بروند و هرگز، هرگز، هرگز این پا و آن پا نکنیم و فرصت‌ها را دریابیم.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۳۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۸۱,۹۰۰
تومان