دانلود و خرید کتاب خنیای خون گرگ بر ترجمه پیمان اسماعیلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خنیای خون اثر گرگ بر

کتاب خنیای خون

نویسنده:گرگ بر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خنیای خون

کتاب خنیای خون نوشتهٔ گرگ بر و ترجمهٔ پیمان اسماعیلیان است. انتشارات کتابسرای تندیس این رمان علمی و تخیلیِ آمریکایی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب خنیای خون

کتاب خنیای خون (Blood Music) بر اساس داستان نیمه‌کوتاهی با همین عنوان و به قلم گرگ بر (با نام کامل «گئورگ دیل بر») نوشته شده که در سال ۱۹۸۴ به‌طور هم‌زمان برنده‌ٔ دو جایزه‌ٔ هوگو و نبیولا شد. کتاب حاضر در سال ۱۹۸۵ و ۱۹۸۶ در زمرهٔ پنج کتاب برتر علمی - تخیلی و نامزد جوایز هوگو، نبیولا، کمپبل و جایزهٔ بهترین رمان علمی - تخیلی بریتانیا بوده است. در این رمان که نسخهٔ اصلی آن در سال ۱۹۸۵ منتشر شد، دانشمند زیست‌شناس نابغه و سنت‌شکنی به نام «ورجیل یولم» حضور دارد که با مهندسی سلول‌های خونی که قادر به تفکر هستند، از تمام مرزهای اخلاقی نهادینه‌شده برای پژوهش‌های ژنتیکی عبور می‌کند. هنگامی که راز آزمایش غیرقانونی‌ یولم فاش می‌شود، تلاش می‌کند هر طور شده نتیجهٔ تلاش‌هایش را از نابودی نجات دهد؛ در نتیجه سلول‌های خونی مخلوقش را به بدن خود تزریق می‌کند؛ به این ترتیب ورجیل یولم آلوده شده است و آنچه در بدنش دارد، به‌شدت مسری و مرگبار است. رمان «خنیای خون» را شاید بتوان نخستین نمونه از ژانر فرعی «نانوپانک» قلمداد کرد که نوعاً با مضامینی مانند زیست‌فناوری، فنانوری‌نانو، هشیاری و هوش غیربشری (مصنوعی و غیر از آن) سروکار دارد.

خواندن کتاب  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گرگ بر

گرگ بر (Greg Bear) با نام کامل «گئورگ دیل بر» در سال ۱۹۵۱ میلادی به دنیا آمد. او نویسندهٔ داستان‌هایی در سبک ادبیِ علمی - تخیلی است. این نویسنده کارش را به‌عنوان تصویرگر کتاب آغاز کرد؛ سپس به نویسندگی روی آورد. مجموعهٔ آثار او بیش از ۵۰ عنوان است. او در آثارش به مضامینی همچون کشمکش‌های کهکشانی (کتاب‌های «آهنگری خدا» و «سندان ستارگان»)، کیهان‌های مصنوعی (اَبَردوران، ابدیت، میراث و...) هشیاری و خودآگاهی (ملکهٔ فرشتگان، مریخ متحرک و...) و سرانجام تکامل تسریع‌شده («خنیای خون»، «رادیوی داروین» و ...) می‌پردازد. گِرگ بِر را عمدتاً نویسندهٔ داستان‌های علمی - تخیلی سخت می‌شناسند. کتاب «خنیای خون» را شاید بتوان نخستین نمونه از ژانر فرعی «نانوپانک» قلمداد کرد که نوعاً با مضامینی مانند زیست‌فناوری، فنانوری‌نانو، هشیاری و هوش غیربشری (مصنوعی و غیر از آن) سروکار دارد.

بخشی از کتاب خنیای خون

«کارخانجات تولید مخمر و نوشابه رونقی نداشتند. نانوایی‌ها نیز متعاقباً خطوط تولیدشان را دگرگون کردند و رو به تولید پاستا و نان فطیر آوردند. سازواره‌های میکروسکوپی در سرتاسر دنیا با تغییر آبوهوا متحول شدند؛ آن‌ها نیز درست مثل ماشین‌آلات و برق غیرقابل اعتماد شده بودند.

در اروپای شرقی و آسیا قطحی و گرسنگی حاکم شده بود که عدهٔ آن را مشیت خداوندی قلمداد می‌کردند. بزرگ‌ترین انبارهای غلهٔ جهان دیگر وجود نداشتند که مردم را سیر کنند.

جنگ گزینهٔ مناسبی نبود. رادیوها و کامیون‌ها و ماشین‌ها، هواپیماها و موشک‌ها و بمب‌ها دیگر قابل اطمینان نبودند. دو سه کشور خاورمیانه‌ای به جنگ‌های دیرینه‌شان ادامه می‌دادند، اما نه با اشتیاق گذشته. الگوهای آب‌وهوایی در آن‌جا نیز دگرگون شده بود و برف‌های سوزان هفته‌های متوالی بر سر دمشق و بیروت و بیت‌المقدس بارید.

وقتی نامِ زمستانِ برف‌های سوزان را می‌بردی مشخص می‌شد که همه چیز نادرست از کار درآمده و هنوز هم درست نشده بود؛ نه فقط آب‌وهوا. خودروی سیتروئنِ پولسن ـ فوکس پت‌پت‌کنان روی جادهٔ تک باندهٔ شوسه پیش می‌رفت و زنجیر چرخ‌ها تاق‌تاق صدا می‌داد. با دقت تمام با خودرو رفتار می‌کرد، کم گاز می‌داد و روی شیب‌های لغزنده به نرمی ترمز می‌گرفت و می‌کوشید جلوی از کنترل خارج شدن خودرو را بگیرد. روی صندلی شاگرد یک ساک پر از رمان‌های پلیسی جیبی و داخل ساکی کوچکتر که دورادور یک بطری پیچیده شده بود، داخل سبد پیک‌نیکی جا داده شده بود.»

نظرات کاربران

کاربر 1734428
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

واقعا فکر میکنم کتاب خیلی شاهکاری باشه با این همه تعریفی که شنیدم ازش،ولی اصلا و ابدا راضی نبودم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۳۲۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان