دانلود و خرید کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول) آنا لئون گوررو ترجمه امیر خرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول) اثر آنا لئون گوررو

کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)

معرفی کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)

کتاب «مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)» نوشتۀ آنا لئون گوررو و ترجمۀ امیر خرمی است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)

کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی برای تحلیل آسیب‌ها، رنج‌ها و مصائب یک جامعه بسیار مفید است. آنا لئون گوررو در این کتاب به بررسی مبانی نظری مسائل اجتماعی، شکست‌ها و موفقیت‌های سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان و جامعه‌شناسان در کاهش‌دادن رنج حاصل از این مسائل و همچنین تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خُرد تا کلان جامعه در تشخیص، به رسمیت شناساندن و حل‌وفصل مسائل اجتماعی است می‌پردازد.

تمرکز اصلی کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی بر جامعۀ آمریکا است و ازآنجاکه مسائل اجتماعی آمریکا و ایران از چند جهت شباهت‌هایی دارد، مخاطبان ایرانی می‌توانند از مطالب آن بهر ببرند، از راه‌حل‌های عملی دربارۀ مسائل مشابه الهام بگیرند و با اصلاح و بررسی این راه‌حل‌ها، آن‌ها را در مورد ایران هم به کار ببندند. فایدۀ دیگر شباهت‌ها این است که مخاطبان به این نکته پی می‌برند که مسائل اجتماعی که ایران با آن مواجه می‌شود، آن‌قدرها هم منحصربه‌فرد نیست و بنابراین ملامت‌کردن تمام شئون شخصیتی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی سرزمین ایران و مردم صحیح نیست و نتیجه‌ای جز علاج‌ناپذیر دانستن مسائل اجتماعی ایران و ناامیدی ندارد.

جلد اول کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی به یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزهٔ جامعه‌شناسی یعنی کشف ریشه‌های نابرابري اجتماعی می‌پردازد و می‌خواهد ریشۀ نابرابری‌های اجتماعی را پیدا کند. مردم معمولاً ریشۀ نابرابری را یا در فرد و مشکلات شخصی و شخصیتی او می‌بینند یا در عملکرد ضعیف یکی از نهادهای جامعه برای مثال دولت؛ زیرا از دید مردم دولت تنها محل تمرکز و تبلور قدرت و اراده به تغییر یا تثبیت است. آنا لئون گوررو، استاد ممتاز جامعه‌شناسی در دانشگاه لوتری پاسیفیک در تاکومای ایالت واشینگتن و مدرس نظریۀ جامعه‌شناختی و مسائل اجتماعی، این باورهای رایج را به شیوه‌ای مستند، قانع‌کننده و با ارائهٔ مثال‌های عملی از زندگی و تجربیات واقعی افراد یا گروها به چالش می‌کشد و با بهره‌گیری از مفهوم «تخیل جامعه‌شناختی» سی. رایت میلز، میان زندگی و تجربیات شخصی با جهان اجتماعی ارتباط برقرار می‌کند.

خواندن کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علوم سیاسی و علوم اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسائل اجتماعی اجتماع، سیاست و کنش اجتماعی (جلد اول)

«به نظر میلز، تخیل جامعه‌شناختی می‌تواند به ما کمک کند تا میان مشکلات شخصی و مسائل عمومی تمایز قائل شویم. تخیل جامعه‌شناختی توانایی ارتباط برقرارکردن میان زندگی و تجربیات شخصی با جهان اجتماعی ماست. میلز توصیف می‌کند که چگونه مشکلات شخصی، درون «شخصیت فرد و در محدودهٔ روابط بی‌واسطهٔ او با دیگران» اتفاق می‌افتند. درحالی‌که مسائل عمومی یک «امر عمومی‌اند: وقتی رخ می‌دهند که عموم احساس می‌کنند برخی ارزش‌های محبوبشان مورد تهدید واقع شده است» نتیجه آنکه، فرد یا کسانی که با وی مرتبط‌اند می‌توانند یک مشکل شخصی را حل‌وفصل کنند ولی حل یک مسئلهٔ عمومی مستلزم بحثی عمومی است در مورد اینکه چه ارزش‌هایی مورد تهدید واقع شده‌اند و منبع چنین تهدیدي چیست. بیکاری را در نظر بگیرید. بیکاری یک نفر، مشکل شخصی اوست. شخص می‌تواند این بیکاری را با بررسی موقعیت فعلی خود، ارزیابی مجدد مهارت‌هایش، لحاظ‌کردن فرصت‌های شغلی که دارد و فرستادن سابقهٔ کار یا تقاضانامهٔ شغلی به کارفرمایان برطرف کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۱۶,۳۰۰
تومان