دانلود و خرید کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس نرگس محمودوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس اثر نرگس محمودوند

کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس

معرفی کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس

کتاب مسئولیت‌پذیری مدیران مدارس نوشتۀ نرگس محمودوند و گوهر سوری و محمدولی قنبری با ویرایش محدثه طهماسبی‌فر و عباس کسائی‌پور در انتشارات هورین به چاپ رسیده است. این کتاب که در حوزۀ نظریه‌های آموزش و پرورش است، مسئولیت‌پذیری مدیران مدارس و نقش آن را در نظام آموزشی و ارتقای توانایی‌ها و قابلیت‌های دانش‌آموزان بررسی می‌کند.

درباره کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس

مدرسه آینۀ جامعه در چهارچوب نظام آموزش و پرورش است که پیوسته بر اجتماع تأثیر می‌گذارد. در دنیای امروز، مدرسه مسئول ادامۀ زندگی اجتماعی و ارتقای فرد در چهارچوب عرف جامعه است؛ بنابراین مدیریت مدرسه مهم‌ترین رکن مدرسه و عامل اصلی تغییر و تحول در مدارس به حساب می‌آید. مدیران مسئولیت‌پذیر برای توسعۀ مهارت‌ها، دانش، نگرش و شایستگی‌های خود تلاش می‌کنند. به‌همین نسبت، استفاده از مدیران آگاه و شایسته چالشی بزرگ در دنیای کنونی است. 

وجود مدیران دارای مهارت بالا برای مراکز آموزشی بسیار مهم و تقاضا برای آن زیاد است. از همین رو، سازمان‌ها پیوسته به‌دنبال برنامه‌های آموزش برای به‌کارگیری مدیران شایسته و مسئولیت‌پذیر هستند. مسئولیت‌پذیری نگرش و مهارتی در ابعاد شناختی، عاطفی و عملکردی است. برخورداری مدیران مدارس از این ویژگی، سرمایه‌ای ارزشمند برای آن‌ها به حساب می‌آید و برای پیشرفت، جامعه‌پذیری، شکوفایی استعداد و خلافیت‌های دانش‌آموزان عاملی مهم است. 

کتاب مسئولیت‌پذیری مدیران مدارس در ۴ فصل تدوین شده است. فصل اول به تعریف نظام آموزش مدرن، تاریخ آموزش و پروش در ایران، بررسی نظام آموزش مدرن و سنتی و معایب و مزایای هر کدام اختصاص یافته است. فصل دوم دربارۀ ویژگی‌های مدیر خوب، نقش مدیر در برقراری روابط انسانی، ویژگی‌های مدیر مدرسه، نقش مدیر در برابر معلمان و انتظارات متقابل آن‌ها از یکدیگر است. فصل سوم به مسئولیت‌پذیری مدیران در نظام آموزشی، بررسی رفتاری مدیران، انواع مسئولیت‌پذیری، اخلاق مدیران اسلامی، دیدگاه تنی چند از روانشناسان دربارۀ مسئولیت‌پذیری و رابطۀ میان اخلاق و مسئولیت اجتماعی می‌پردازد. فصل چهارم و آخر کتاب مسئولیت‌پذیری مدیران مدارس دربارۀ مدیر ایدئال، مدیر موفق و وظایف‌ آن، ویژگی‌های مدیر موفق مدرسه و آشنایی مدیران با ابزارها و مدل‌ها است.

خواندن کتاب مسئولیت‌ پذیری مدیران مدارس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ مدیران مدارس، مسئولان نظام آموزشی و علاقه‌مندان به نظریه‌های آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مسئولیت پذیری مدیران مدارس

«شکل گیری نظام آموزش و پرورش مدرن در ایران دگرگونی عمیقی را در فرایندهای تربیتی ایجاد کرد. به طوری که می‌توان تغییر وسیعی را در گزاره های تربیتی در دهه های تاریخی ۱۲۹۰ تا ۱۳۲۰ شمسی مشاهده نمود که اثار آن تاکنون نیز ادامه دارد. به تعبیری رویکردهای حاکم بر نظام آموزش و زندگی کودکان در این برهه از زمان چنان متحول شد که گویی نظام آموزش مدرن با نظام آموزش سنتی در این مرز و بوم بیگانه شد. این تحول و دگرگونی بر اساس تاریخ نگاری ها، روایات و مستندات تاریخی در وجوه خاصی از زندگی گودکان صورت گرفته است. مسائل تربیتی پیرامون نظام آموزش مدرن و آنچه به عنوان انتقاد بر این نظام وارد می شود و عدم کارآیی آن در تربیت کودکان منطبق با ارزش ها و فرهنگ بومی نیارزمند بررسی های انتقادی در ابعاد آن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان