دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران پرنیا رضی پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران اثر پرنیا رضی پور

کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران

کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران نوشتهٔ پرنیا رضی پور است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران

شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام یکی از شبکه‌های پرطرفدار و پرکاربرد در جامعهٔ ایرانی محسوب می‌شود که لزوم بررسی جامعه‌شناختی آن امری مهم و ضروری است. از سوی دیگر شبکه‌های مجازی و به‌طور اخص شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام چنان در زندگی و فرهنگ ما ایرانیان رسوخ پیدا کرده است که طیف‌های مختلفی نظیر گروه‌های سنی، شغلی، جنسیتی با این شبکه‌مأنوس شده اند، به‌گونه‌ای که این گروه‌ها وقت زیادی از زمان خود را صرف این شبکهٔ اجتماعی می‌کنند. این نکته مبین آن است که باید با نگاه دقیق‌تری به بررسی و مطالعه این شبکه بپردازیم.

کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران در چهار فصل به بررسی شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام در ایران پرداخته است. فصل اول شامل تعاریف، فصل دوم شامل تحلیل محتوای و گونه شناسی جمعی صفحات کاربران‌ایرانی و فصل سوم شامل نظریه‌های مرتبط با فضای مجازی و شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام و فصل چهارم شامل تدوین نظریه لطمه فرهنگی است. 

خواندن کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای محققان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام مفید واقع می‌شود.

بخشی از کتاب جامعه شناسی شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران

«امروزه، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها مبدل شده است؛ چراکه با گسترش فناوری‌های جدید و تولد گوشی‌های هوشمند، دیگر هر فردی یک یا چند گوشی هوشمند را با خود همراه کرده و زمان زیادی را صرف گوشی همراه و برنامه‌های آن می‌کند. درواقع، می‌توان این گونه اذعان کرد که گوشی‌های کوچک درحال تغییر دنیای بزرگ ما هستند؛ به‌طوری‌که ساعت‌ها، روزها و سال‌ها بی‌آن‌که خود متوجه باشیم، زمان زیادی از عمر خود را با کنکاش در این ابزار مفرح و هوشمند صرف کرده‌ایم. نزدیکی انسان‌های امروزی با گوشی‌های هوشمند و به‌تبع آن شبکه‌های مجازی موجب شده که می‌توانیم ادعا کنیم که تلفن همراه بیش از هر ابزار و فناوری دیگری، با انسان امروزی عجین شده و دیگر جزئی از ملزومات زندگی او به‌شمار می‌آید. شاید بتوان گفت که به‌کاربردن واژهٔ گوشی‌های هوشمند، به‌غایت درست و به‌جاست؛ چراکه چنان این فناوری‌های جدید، انسان عصر امروزی را شیفته خود کرده که گویی به‌جای ابزارشدن در دست انسان، انسان را به‌سمت خود می‌کشد و خویشتنش را از خود، بیگانه می‌کند؛ بدین معنا که در یک فرآیند تدریجی و در یک سبک مفرح، سبک زندگی و فکری بشر را تغییر می‌دهد، بی‌آنکه خود بداند و بفهمد. این تغییر آن‌چنان واضح است، به‌گونه‌ای که انسان دیروزی که حتی از نشان‌دادن عکس خانوادگی به دوستانش احساس بی‌شرمی می‌کرد، امروزه با این ابزار جدید خصوصی‌ترین صحنه‌های زندگی‌اش در سطح وسیع در این شبکه‌ها اجتماعی به اشتراک می‌گذارد و به تماشای زندگی خصوصی دیگران می‌پردازد، با آن تجارت پیشه می‌کند و با اشتراک‌گذاری سبک زندگی‌اش در منظر دیگران و با گرفتن تبلیغات، سبک زندگی‌اش را بسان کالای تجاری عرضه می‌کنند. درواقع، می‌توان اینگونه گفت کاربران فعال در عرصهٔ شبکه‌های اجتماعی بخش اعظمی سناریو زندگی خود را برای جذب مخاطب به نمایش و فروش می‌گذارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۳۰۰
تومان