دانلود و خرید کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب جنیفر اسمیت ترجمه مریم رودباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب اثر جنیفر اسمیت

کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب

معرفی کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب

کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ مریم رودباری و فاطمه تقی پور است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب

چگونه عادت‌های خوب ایجاد کنیم و آن‌ها را حفظ کنیم؟

اشتباهمان کجاست؟ و چگونه زندگی خویش را با عادت‌های سالم‌تر و بهتر بهبود ببخشیم؟

عادت‌ها کارهایی نیستند که آن‌ها را آگاهانه هر روز انجام دهیم، بلکه چیزهایی هستند که به دلیل سال‌ها تجربه، در وجودمان ریشه دوانده‌اند. در واقع، ما همان چیزی هستیم که عادت‌هایمان از ما می‌سازند. به عبارت دیگر، ما ترکیبی از عادت‌های مختلف هستیم - خوب و بد!

عادت‌های ما چه چیزهایی هستند؟

اگر بخواهیم به طور رسمی آن را تعریف کنیم اینطور می‌گوییم: عادت‌های ما کارهایی هستند که به طور خودکار و ناخودآگاه هر روز انجام می‌دهیم. مسواک زدن، نخوردن صبحانه، هر روز دوش گرفتن، خوردن شکلات بعد از هر وعده غذایی، نوشیدن یک لیوان آب اول صبح، شانه کردن موهایمان - اینها همه عادت‌های خوب و بد هستند. همهٔ ما عادت‌هایی را داریم که از کودکی در ما ایجاد شده‌اند، البته برخی از آن‌ها را در بزرگسالی کسب کرده‌ایم. در برخی از افراد، عادت‌های خوب غالب‌اند و در برخی دیگر متأسفانه عادت‌های بد غالب هستند.

ما در تمام زندگی خویش، سعی می‌کنیم عادت‌های خوبمان را حفظ کرده و در عین حال سعی می‌کنیم عادت‌های بد را از خود دور کنیم. این کتاب دقیقاً در همین مورد نوشته شده است- تلاش برای ایجاد برخی از عادت‌ها که برای ما خوب خواهد بود، و همچنین تلاش برای حفظ آنها تا پایان عمر.

این کار به راحتی آنچه که به نظر می رسد نیست. در واقع، شروع و حفظ برخی از عادت‌هایی که ما آنها را خوب می‌دانیم، بسیار دشوار است. شما نیازی ندارید که کسی به شما بگوید عادت‌های خوب کسب کنید؛ آنچه شما نیاز دارید توصیه‌های عملی برای حفظ عادت‌های خوب هستند. این همان چیزی است که شما می‌توانید در کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب پیدا کنید.

خواندن کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چگونگی ایجاد و حفظ عادت های خوب

«در طول سال‌ها، ما عادت‌های بد زیادی را کسب می‌کنیم؛ حتی با وجود این که می‌دانیم برای ما مضر هستند. برخی از این عادت ها را از نگاه کردن اطرافیانمان یاد می گیریم، برخی را فقط به این دلیل شروع می کنیم که آسان تر هستند. در حالی که از دوران کودکی به همهٔ ما آموخته اند که پیروعادت های خوب باشیم، در جایی در طول مسیر زندگی، آنچه که توسط والدین و سرپرستان، معلمان و مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دیگر خیرخواهان در زندگی آموختیم را فراموش می‌کنیم و خودمان انتخاب کنیم چه عادت هایی داشته باشیم.

بنابراین، از نخوردن صبحانه گرفته تا سرزنش دیگران برای اشتباهات خود، از ننوشیدن آب کافی گرفته تا خواب زیاد، همه اینها عادت های بدی هستند که ناخودآگاه در زندگی خود آن ها را کسب می کنیم. همهٔ ما می خواهیم این عادت‌های بد را کنار بگذاریم زیرا می دانیم که چقدر می توانند برای سلامتی، امور مالی، روابط و شغل ما مضر باشند.

اگر فکر می کنید چند عادت بد دارید که آنها را دوست ندارید، باید بدانید که در این مورد تنها نیستید. هر کسی چند عادت بد - یا بیشتر از چند عادت بد - دارد که می‌خواهد آن ها را کنار بگذارد. قبل از صحبت در مورد آن ها، اجازه دهید ابتدا برخی از عادت های بد رایجی که در افراد اطراف خود می بینیم را لیست کنیم.

۱. ننوشیدن آب کافی: همهٔ ما می دانیم که نوشیدن حداقل ۷ تا ۸ لیوان آب در روز چقدر مهم است، اما فقط تعداد کمی از ما این عادت خوب را در برنامه روزانه خود حفظ می کنیم.

۲. به اندازه کافی نخوابیدن: دیر به رختخواب رفتن خواه به خاطر تماشای تلویزیون باشد یا انجام کار، یک عادت بد رایج است که برای سلامتی ما بسیار مضر می باشد.

۳. ورزش نکردن به طور منظم: لازم نیست همه افراد روزانه یک ساعت را در باشگاه بگذرانند، اما یک زندگی کاملاً بی تحرک می تواند برای سلامتی ما بسیار مضر باشد.

۴. نظارت نداشتن بر عادت غذایی خویش: معمولا اکثر چیزهایی که دوست داریم بخوریم برای سلامتی ما مضرند (حداقل اگر به طور منظم آنها را بخوریم مضرند). فست فود، غذاهای سرخ شده، شکر، نوشیدنی های کافئین دار و شیرین، نمک بیش از حد در غذا، شکلات ها و غذاهای چرب – اینها از جمله غذاهایی هستند که منجر به چاقی، مشکلات قلبی و فشار خون می شوند.

۵. عدم رعایت بهداشت: برخی از ما این عادت را داریم که هر روز دوش نگیریم یا مرتب دندان های خود را مسواک نزنیم. ممکن است بسیار طبیعی به نظر برسد، اما رعایت بهداشت بخش بسیار مهمی از سلامت ماست. البته گاهی ممکن است هر چند وقت یکبار اتفاقی بیفتد که باعث شود هرروز حمام نکنید یا مسواک نزنید، اینها کارهایی نیستند که به طور منظم اتفاق بیفتند.

۶. ناخن جویدن: البته، همه ما دقیقاً می دانیم که این عادت چقدر ناسالم است زیرا شما نه تنها ناخن های خود را می جوید، بلکه اجازه می دهید همه آلودگی ها، گرد و غبار و باکتری های نامرئی داخل ناخن وارد بدن شما شوند.

۷. سیگار کشیدن: شکی در این نیست که سیگار کشیدن یکی از مضرترین عادت های بدی هست که وجود دارد، ضررش نه تنها برای شما بلکه برای اطرافیانتان نیز هست.

۸. نوشیدن بیش از حد نوشابه: کمی نوشابه در مجالس اجتماعی یا قبل از خواب می تواند قابل قبول تلقی شود، اما بیشتر از آن بد است. مصرف بیش از حد نوشابه نه تنها برای سلامتی مضر است، بلکه می تواند باعث آسیب به معده، کبد و ارگان‌های داخلی بدن شود.

۹. نوشیدن بیش از حد کافئین: بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم بدون نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح، کارمان را شروع کنیم، اما باید بدانیم که مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند برای ما مضر باشد.

۱۰. تماشای تلویزیون به طور مداوم: تلویزیون قرار است نوعی سرگرمی باشد، نه چیزی که هر روز ساعت ها وقت صرف آن شود. اگر پنج تا شش ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنید، این یک عادت بد است که باید آن را کنترل کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۴,۰۰۰
۵۰%
تومان