دانلود و خرید کتاب داستان نانوتافته سید حمزه حسنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داستان نانوتافته اثر سید حمزه حسنی

کتاب داستان نانوتافته

معرفی کتاب داستان نانوتافته

«داستان نانو تافته» روایتی متفاوت از تجاریسازی فیلتر نانو الیاف به گردآوری سید حمزه حسنی(-۱۳۶۲)، سید مجتبی قافلهباشی(-۱۳۶۳) و سعید حسین رفیعی(-۱۳۵۹) است. داستان این کتاب، روایت مسیر پر پیچ‌وخم جریان توسعۀ فناوری و تجاری‌سازی محصول است؛ جریانی که ایدۀ اولیۀ آن در حاشیۀ طرحی تحقیقاتی در صنعت پتروشیمی شکل‌گرفته، مراحل نوزادی خود را در دانشگاه طی کرده، کودکی خود را در صنعت دفاعی گذرانده، با حمایت‌های ستاد توسعۀ فناوری نانو رشد یافته و به مرحلۀ نوجوانی رسیده‌ است. سپس برای ورود به صنعت خودرو مهیا شده، اما از صنعت دیگری سر‌درآورده و به بلوغ رسیده است. به این جهت مرور سرگذشت پرفراز و نشیب این فناوری و توسعه‌دهندگان آن می‌تواند یادگیری‌های بسیاری را به دنبال داشته باشد. اگر چه ممکن است برای هر یک این ابهامات، پاسخ منحصر به فردی در تجربیات مختلف تجاری‌سازی یافت، اما کنکاش عالمانه در پاسخ‌ به این سؤالات می‌تواند پرسشگر را در دستیابی به نگاه عمیق و تحلیلی از تجاری‌سازی یاری کند. لذا در این اثر تلاش شده است تا ضمن حفظ سادگی و بیان شفاف ماجرا، روایتی ملموسی از چالش‌های تجاری‌سازی، پیشران‌های آن، و چگونگی مواجهۀ بازیگران کلیدی توسعۀ فناوری با موقعیت‌های تصمیم‌گیری‌ ارائه شود. بنابراین خواننده بدون آن‌که با واژگان ثقیل و مفاهیم پیچیده گلاویز شود، عینک مدیریت فناوری را به چشم زده و از لابه‌لای ماجراهای کتاب عبور می‌کند. شیوۀ داستان‌ نیز در این اثر، در نوع خود منحصر به فرد است؛ جریان محوری قصه در قالب «فصل» ‌های مختلف کتاب بیان می‌شود. راوی هر فصل، دانای کلی است که بنا به ضرورت، یکی از بازیگران را برای بیان بخشی از ماجرا فرا می‌خواند. با این حال مخاطب می‌تواند روایت‌های فرعیِ خارج از مسیر اصلی داستان را در «روایت» های پایانی همان فصل بخواند. در واقع هر روایت برش عمیقی از داستان است که از کلام کلیدی‌ترین بازیگر آن بخش بیان می‌شود.

نظرات کاربران

قاف
۱۳۹۶/۰۲/۰۸

یک داستان واقعی و جذاب از نکته هایی که قبلا نمیدونستم. به نظرم برای هر دانشجوی رشته های فنی و مدیریتی و اقتصادی جالبه.

منمشتعلعشقعلیمچکنم
۱۳۹۸/۰۹/۰۹

برای کسانی که در اندیشه صنعتی کردن ایده هایشان هستند یک نمونه یا به قول خارجی ها بنچمارک خوبی است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
تحلیل‌ها نیز حاکی از آن بود که خودروسازان به استفاده از قطعۀ نانویی همچون فیلترهوا بی‌رغبت نیستند؛ چرا که این قطعه، سهم ناچیزی در قیمت تمام شدۀ خودرو داشت، اما استفاده از آن می‌توانست در تبلیغات خودروسازان به عنوان شرکت‌های پیشرو در فناوری، مؤثر باشد. وانگهی، گنجاندن گرید نانو در استانداردهای فیلتر هوا و الزام تأمین‌کنندگان به آن، هزینۀ چندانی برای خودروسازان نداشت. با این حال، رفته‌رفته و در کمال تعجب مشخص شد که خودروسازان تمایل چندانی به همراهی ندارند و حاضر نیستند نقشی هر چند اندک را در توسعۀ فناوری نانوفیلتر بر عهده بگیرند. شاید یک دلیل این مسئله، آن‌گونه که برخی مدیران شرکت‌های فیلترساز معتقد بودند، این بود که اکثر شرکت‌های خودروساز کشور کاهش قیمت تمام شده را، حتی در حد بسیار اندک، به افزایش کیفیت محصول ترجیح می‌دهند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر دستگاه تولید ولتاژ بالا را، به‌عنوان قلب دستگاه الکتروریسی، به شرکت دیگری گره بزنیم، چه بسا در آینده با مشکلات بی‌شماری مواجه شویم. لذا برای ما خیلی مهم بود که خودمان آن دستگاه را بسازیم. با این وجود، اصلاً فکر نمی‌کردیم که به راحتی از عهده ساخت آن برآییم. این تفکر به این دلیل در ذهن ما شکل گرفته بود که اساتید دانشگاه، ساخت آن را در داخل کشور غیر ممکن می‌دانستند. خاطرم هست زمانی که این سؤال را از یکی از اقوام خود، که در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی برق می‌خواند، پرسیدم؛ او نیز پاسخ مشابهی داده بود. این فرد دارای شرایط نخبگی از بنیاد ملی نخبگان بود و بعدها نیز تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه داد، اما او هم معتقد بود که ساخت چنین دستگاهی امکان ندارد. این گفته‌ها دل ما را خالی می‌کرد و تا مرز ناامیدی پیش می‌برد.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
داستان این کتاب، روایت مسیر پر پیچ‌وخم جریان توسعۀ فناوری و تجاری‌سازی محصول است؛ جریانی که ایدۀ اولیۀ آن در حاشیۀ طرحی تحقیقاتی در صنعت پتروشیمی شکل‌گرفته، مراحل نوزادی خود را در دانشگاه طی کرده، کودکی خود را در صنعت دفاعی گذرانده، با حمایت‌های ستاد توسعۀ فناوری نانو رشد یافته و به مرحلۀ نوجوانی رسیده‌ است. سپس برای ورود به صنعت خودرو مهیا شده، اما از صنعت دیگری سر‌درآورده و به بلوغ رسیده است.
کاربر ۱۵۲۸۲۸۰

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان