دانلود و خرید کتاب ایده خلاق ادوارد دوبونو ترجمه بنفشه آشناقاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایده خلاق اثر ادوارد دوبونو

کتاب ایده خلاق

معرفی کتاب ایده خلاق

کتاب ایده خلاق نوشتهٔ ادوارد دوبونو و ترجمهٔ بنفشه آشناقاسمی است و نشر قطره آن را منتشر کرده است. با بازی‌ها و تمرین‌هایی که در این کتاب آمده، خلاقیت‌تان را شکوفا کنید.

درباره کتاب ایده خلاق

برای آموختن یک مهارت، راهی به جز تمرین کردن وجود ندارد. هیچ راه میان‌بری نیست. این موضوع درمورد مهارت خلاقیت نیز صدق می‌کند.

هیچ چشمهٔ جادویی وجود ندارد که بتوانید از آن بنوشید و خلاق شوید. شاید بتوان گفت که خواندن کتاب ایده خلاق، نزدیک‌ترین راه رسیدن به آن است.

استفاده از خلاقیت و تمرین آن، بهترین راه تقویت این مهارت ذهنی و عادات ذهنی مربوط به تفکر خلاق است.

چنانچه بخواهید گلف‌باز ماهری شوید، باید توپ‌زنی را زیاد تمرین کنید. اگر بخواهید آشپز ماهری شوید، باید در آشپزخانه تمرین بیشتری داشته باشید. اگر واقعاً می‌خواهید مهارت تفکر خلاق را در خود تقویت کنید، بهتر است تمرینات این کتاب را با جدیت و پشتکار انجام دهید. سپس به‌طور مداوم آن‌ها را تمرین کنید، درست مانند گلف یا آشپزی.

این کتاب بسیار ساده، کاربردی و کارآمد است. ممکن است خلاقیت به موضوع بسیار پیچیده‌ای تبدیل شده باشد، اما در این کتاب نشانه‌ای از این پیچیدگی‌های آکادمیک به چشم نمی‌خورد. بااین‌حال، برای افرادی نوشته شده است که می‌خواهند خلاق‌تر شوند و قصد دارند از این فرایند لذت ببرند.

این کتاب متشکل از مجموعه‌ای از بازی‌ها و تمرین‌هاست. می‌توانید این بازی‌ها را به‌تنهایی یا با افراد دیگری انجام دهید. با انجام دادن این بازی‌ها، هر روز می‌توانید قدری تمرین خلاقیت داشته باشید.

خواندن کتاب ایده خلاق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید خلاق باشید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از کتاب ایده خلاق

«تا اینجا شما با یکایک تمرینات کتاب پیش آمده‌اید. صرفاً خواندن کتاب برای حصول نتیجه یا پی‌بردن به اینکه موضوع به کجا ختم می‌شود، کافی نیست. این کار مانند رفتن به باشگاه و تماشای ورزش کردن دیگران است.

اگر تمرینات این کتاب را مرتب و با جدیت انجام دهید، می‌توانید مهارت‌های ذهنی و عادت‌های تفکر خلاق را در خود تقویت کنید. عده‌ای معتقدند هرنوع روش هدفمند و سازمان‌یافته با خلاقیت تناقض دارد. این عقیده کاملاً نادرست است و نشانهٔ عدم شناخت ماهیت اصلی تفکر خلاق، به‌عنوان عملکرد یک سیستم اطلاعاتی خودتنظیم است که الگوهای نامتقارن را می‌سازد.

در این کتاب ۶۲ بازی و تمرین وجود دارد، یعنی ۱۰+۵۲. این بدان معناست که در صورت تمایل می‌توانید هر هفته، یک تمرین را انجام دهید و در مورد آن ده تمرین، هروقت احساس کردید انرژی و حوصلهٔ بیشتری دارید، بیش از یک تمرین در هفته انجام دهید.

باید هر تمرین (بازی) را بارهاوبارها انجام داد. می‌توانید از مشکلات یا موقعیت‌های خودتان هم استفاده کنید. این معما نیست که شما بخواهید جواب آن را پیدا کنید. هدف،‌ تمرین مهارت‌های مربوط به خلاقیت است. در طول تمرین‌های کتاب، هم خلاقیت تفسیری و هم خلاقیت ادراکی را تمرین می‌کنید.

خلاقیت ادراکی یعنی نگاه کردن به چیزها از بعدهای مختلف که استخراج مفاهیم، ارزش‌ها، ارتباط‌ها و پیوندها را شامل می‌شود.

خلاقیت تفسیری به‌معنای قرار دادن چیزها در کنار یکدیگر برای دستیابی به یک ارزش است که به آن «تفکر طراحی» می‌گویند. درحالی‌که، سیستم آموزشی روی تجزیه‌وتحلیل بسیار تأکید دارد، در عمل اصلاً توجهی به «تفکر طراحی» نمی‌شود. باوجوداین، روند زندگی انسان به تفکر طراحی بستگی دارد. تجزیه‌وتحلیل، به اندازهٔ چرخ سمت چپ عقب اتومبیل مهم است، اما کافی نیست.

باید بتوانید در این کتاب بارهاوبارها به عقب برگردید و تمرین‌ها را (با استفاده از مشکلات یا موقعیت‌های مختلف) تکرار کنید. این کتاب، همچون یک باشگاه ورزشی برای عادت‌ها و مهارت‌های تفکر خلاق است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۶۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان