دانلود و خرید کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان (سفرنامه مارکوپولو) مارکو پولو ترجمه بنفشه جعفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان (سفرنامه مارکوپولو) اثر مارکو پولو

کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان (سفرنامه مارکوپولو)

نویسنده:مارکو پولو
انتشارات:نشر روزگار نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان (سفرنامه مارکوپولو)

«سفر به سرزمین کوبلای خان» سفرنامه مارکوپولو(۱۳۲۳-۱۲۵۴)، بازرگان ونیزی است که سفرهای تجاری او به آسیا و گزارش سفرهایش، نقش مهمی در آشنایی و پیوند تمدن‌های دو سوی جهان شناخته شده آن روزگار داشت. در سال ۱۲۷۱ میلادی که مارکو هنوز نوجوانی بیش نبود و تنها هفده سال داشت تصمیم گرفت تا همراه پدر و عمویش برای سیراب کردن روح تشنه‌ی هیجان و کنجکاوی‌اش به سرزمین‌های دور سفر کند. آنان با کشتی از دریای مدیترانه گذشتند و به اکرا رسیدند. در این شهر با کشیشی به نام تئوبالد آشنا شدند. نیکولو ماجرای سفر به چین و درخواست کوبلای‌خان، امپراطور چین را برای تئوبالد تعریف کرد و گفت که امپراطور چین با آیین مسیحیت آشنا شده است و آرزو دارد مسیحیت در سرزمین چین شناخته شود. تئوبالد دو کشیش داوطلب را به نیکولوپولو معرفی کرد تا همراه آن‌ها به چین سفر کنند. پنج مرد آماده سفری طولانی از غرب به شرق آسیا شدند. مارکو جوانی جسور، شجاع، کنجکاو و آماده‌ی رویارو شدن با جهان بود بنابراین بااشتیاقی که سال‌ها سرکوب گشته بود همراه آنان راهی سرزمین چین شد. سه سال سفری که سختی‌هایش در مقایسه با تجارب حیرت‌آور و شیرینی کشف حقایق پنهانی که برای مارکو همراه داشت، ناچیز بود. درابتدا برای سفر به شرق دور، باید از سرزمین پهناور ایران عبور می‌کردند. مارکوپولو برای اولین بار بود که فوران چشمه‌های نفت را به چشم می‌دید مردمان این مناطق، از چشمه‌های نفت برای روشن کردن فانوس‌هایشان استفاده می‌کردند. آنها همین نفت را شفا دهنده‌ی زخم‌هایشان می‌دانستند. مردمی که در قدرت و جنگاوری و صبر بی‌نظیر بودند. در این مسیر باید از گذرگاه‌های پر پیچ و خم کوهستانی، از شنزارهای خشک و سوزان و دشت‌های باتلاقی می‌گذشتند. این سفر برای دو کشیش بیش از تابشان دشوار و طاقت فرسا بود بنابراین از ادامه سفر منصرف شدند. اما سه مرد ونیزی به راه خود ادامه دادند.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۷/۰۵/۰۵

کتاب شصت و چهارم برنامه مطالعه از طرح کتابخانه همگانی کتاب خوبی بود با مطالب شیرین و خواندنی. چقدر سخت بوده اون موقع مسافرت و چقدر آداب و رسوم و فرهنگ اقوام با هم متفاوت بوده. ۱۷ بریده از کتاب به اشتراک گذاشتم

- بیشتر
sadeghi
۱۳۹۷/۰۵/۱۶

شرح سفر مارکوپولو به چین وبیان اعتقادات واداب ورسومی عجیب وخواندنی.

Dexter
۱۳۹۶/۰۵/۰۹

خیلی جالبه....سفرنامه ها خیلی عالیند، مخصوصا این! خاطرات عجیب مارکوپولو در سرزمین غوبلای (کوبلای) خان رو شرح داده... من از بخشی که در مورد نقش جادوگرها در دربار پادشاهان بود خیلی خوشم اومد....انگار خودم اونجا بودم و کارای جادوگرها رو می دیدم

jaVad
۱۳۹۷/۰۶/۳۰

کتاب خلاصه و جالبی بود. البته شاید از نظر تاریخی سندیت نداشته باشه. ولی مطالب جالبی در مورد تاتارها و کوبلای خان داره. در کل به عنوان یک کتاب سرگرم کننده مطالب مناسب و جالبی داره

shfame
۱۳۹۷/۰۴/۰۶

طاقچه جان سفرنامه های بیشتری بذار.خیلی خوب بود👌

Hamed Olia
۱۳۹۹/۱۲/۰۴

کتاب جالبی بود که واقعا توصیفات مارکو جالبه توش. من قبلا کتاب صوتی سفرهای مارکوپولو رو خونده بودم که به نظرم خیلی جامعتر از این کتاب بود ولی راستش توصیفات این کتاب خیلی جالب بود. خصوصا توصیف زندگی عادی مردم

- بیشتر
کاربر ۳۵۲۷۱۸۰
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

مارکوپولو اساساً یه خیال باف بزرگ بوده تا یک جهانگرد، این کتاب هم ساخته و پرداخته ذهنشه. توی اینترنت جستجو کنید متوجه خواهید شد.

کاوه
۱۳۹۶/۰۱/۰۸

شرح سفر مارکوپولو به کشور چین که بیانگر فرهنگ غنی و عظمت و اقتدار حاکمان بزرگ آن کشور است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
در این قوم هیچ مردی تحت هیچ شرایطی حاضر به ازدواج با یک دختر باکره نمی‌باشد. آنها بر این باورند که ارزش زن به تعداد مردانی که شیفته‌ی خود کرده و با آنها همبستر شده است می‌باشد. این گمان هم برگرفته از این اندیشه است که می‌گویند حتما چنین زنی خداوندگار را رنجانده است زیرا که اگر مورد لطف و توجه بت‌ها و خدایان‌شان بود، مردان زیادی را شیفته و همنشین وی می‌ساخت. و آنها با زنان‌شان در پیروی این گمان رفتار می‌کنند.
سیّد جواد
این مردم احترام بسیار زیادی برای پدر و مادر خود قائل هستند. اگر فرزندی عملی خلاف میل پدر و مادرش انجام دهد و یا به وقت نیاز آنان را فراموش کند، توسط دایره‌ای که تنها وظیفه‌ی آن مجازات افراد ناسپاس در برابر والدین است، بازخواست می‌شود.
سیّد جواد
سفرنامه مارکوپولو ازجمله سفرنامه‌هایی است که پیش از عهد صفویه نگاشته شده است و حاوی اطلاعاتی غنی درباره ایران نیز می‌باشد.
سیّد جواد
تبریز نخستین شهر بزرگ ایران بود که مارکو به آن وارد شد. وی آن را با نام «تاوریز» می‌خواند.
سیّد جواد
مارکوپولو در سفرنامه‌اش به هیجان انگیز بودن سفر در سرزمین پهناور ایران اشاره می‌کند.
سیّد جواد
زمانی که برای دفن خان بزرگ به سوی این کوه در سفر بودند- که مدت چهل روز، حال کمی بیشتر یا کمتر، به طول انجامید- ملازمان و همراهان وی هر آنکه را سر راهشان قرار می‌گرفت به زیر تیغ می‌کشاندند و فریاد می‌زدند: برو! و خدمت‌گذار پادشاه مان در آن دنیا باش.
Dexter
از آنجایی‌که وی روحی جنگجو و جسور داشت دیگر ونیز را موطن خود نمی‌یافت بنابراین چون در طی این مدت با فنون دریایی آشنا گشته بود به نیروی دریایی پیوست و در جنگ میان ونیز و جنوا اسیر گشت و به زندان افتاد. در همان زندان جنوا بود که مارکوپولو خاطرات پر ماجرای سفرهای خود را به روی کاغذ آورد. سفرنامه‌ای که پس از گذشت هفت قرن، مارکوپولو را به سرشناس‌ترین جهانگرد قرون گذشته تبدیل کرد وی بعد از آزادی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند گشت.
سیّد جواد
قرن‌ها پیش از اروپائیان این چینی‌ها بودند که از اسکناس استفاده می‌کردند. این اسکناس‌های که از پوست یک نوع درخت ساخته می‌شد با مهر قرمز امپراطور اعتبار و ارزش پیدا می‌کرد و در تمام نواحی چین رواج داشت.
سیّد جواد
سفر به چین سه سال به درازا کشید
سیّد جواد
دیوار افسانه‌ای چین که دو هزار سال از بنای آن می‌گذرد. با شکوه‌ترین بنایی بود که مارکوپولو در دوران جهانگردی خود دیده بود. دیوار چین حدود هزار و چهارصد مایل طول و نزدیک ده متر عرض دارد چنانکه دو کالسکه به راحتی می‌توانند بر عرض آن حرکت کنند.
سیّد جواد

حجم

۱۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۰۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان