دانلود و خرید کتاب موهبت درمان اروین د. یالوم ترجمه کیومرث پارسای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موهبت درمان اثر اروین  د. یالوم

کتاب موهبت درمان

انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۲از ۲۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موهبت درمان

«موهبت درمان» نوشته اروین د ـ یالوم(-۱۹۳۱)، نویسنده و روان‌درمان آمریکایی است. این کتاب دربردارنده یادداشت‌هایی از وی درباره مفهوم و رویکرد روان‌درمانی خاصی به نام روان‌درمانی اگزیستانسیال است.

یالوم درباره این کتاب و یادداشت‌های آن می‌نویسد:

توصیه‌ها و اندرزهای موجود در این کتاب، از یادداشتهای من در چهل و پنج سال کار بالینی استخراج شده و ترکیبی غریب از نظرات و فنونی است که از آنها در کار استفاده کرده‌ام. این اندیشه‌ها، خودسرانه، شخصی، و گاهی چنان بکر هستند که بعید می‌دانم خوانندگان این کتاب بتوانند مشابه آنها را در جای دیگری بیابند. در نتیجه، این کتاب را نه یک کتاب راهنما، بلکه ضمیمه‌ای برای تکمیل یک برنامه جامع آموزشی می‌دانم. در انتخاب این هشتاد و پنج فصل، بیشتر از ترتیب، و پیروی از قاعده‌ای ویژه، کوشیده‌ام بر اتفاق و اشتیاق تمرکز کنم. کار را با فهرستی دویست شماره‌ای آغاز کردم و از آن میان، آنچه را که برانگیزاننده اشتیاقی کمتر بود، کنار نهادم.

عامل دیگری نیز در گزینش این هشتاد و پنج یادداشت دخالت داشت. داستانهایی که اخیرا نوشته‌ام، حاوی توصیفهای زیادی راجع به روشهای گوناگون درمانی مفید در کار بالینی من بوده‌اند، ولی چون مبنای نوشتاری کتابها، طنزآلود است، تعداد زیادی از خوانندگان نمی‌دانند تا چه اندازه در توصیف روش‌های درمانی جدی بوده‌ام. «موهبت درمان» فرصتی ایجاد کرد تا این موضوع را آشکار سازم.

این یادداشتها، مجموعه‌ای از مداخلات درمانی و عبارات مطلوب من است که بسیار کم بر نظریه‌پردازی و بسیار زیاد بر فنون عملی تمرکز دارد. خوانندگان مایل به مطالعه پیش‌زمینه‌های نظری، می‌توانند «روان‌درمانی اگزیستانسیال» و «روان‌درمانی گروهی نظری و کاربردی» را که کتاب‌های مرجع محسوب می‌شوند، بخوانند.

معرفی نویسنده
عکس اروین  د. یالوم
اروین د. یالوم
آمریکایی | تولد ۱۹۳۱

اروین د. یالوم روانپزشک اگزیستانسیال آمریکایی است. او استاد بازنشسته روانپزشکی در دانشگاه استنفورد و همچنین نویسنده روایت‌های واقعی و تخیلی داستانی و آثار فلسفی و روانشناسانه است.

نظرات کاربران

P.H
۱۳۹۹/۰۶/۰۳

من همه کتاب های اروین یالوم رو دوست دارم. این کتاب بیشتر برای رواندرمانگران مفید و آموزنده است ولی برای دیگران هم می تونه لذت بخش باشه و با آنها رو با رواندرمانی آشنا کنه و اهداف درمانگران رو در

- بیشتر
saeede74
۱۳۹۹/۰۲/۲۸

برای هر روانشناسی واجبه خوندن این کتاب

هانی
۱۴۰۱/۰۶/۰۴

اروین یالوم؛ یکی از بهترین و با سواد ترین افرادی که تو حوزه رواندرمانگری می‌شناسم.

Hanieh Mohamadi
۱۴۰۱/۰۲/۱۷

یه کتاب با توصیات فوق العاده و پر از تجربیات کاربردی االبته این کتاب برای کسایی که دانشجوی روانشناسی نیستن و روانشناسی رو تخصصی نمیخونن کاربرد زیادی نداره و ممکنه خسته کننده باشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۰)
درمانگر می‌تواند پرسشی را مطرح کند که من همیشه آن را به کار می‌برم: «اگر اشکهایت زبان داشتند، چه می‌گفتند؟»
زینب دهقانی
یکی از شیوه‌های مهم ما برای انکار مرگ، این است که خود را استثنایی می‌دانیم، متقاعد می‌شویم که ضرورتهای زیستی به سراغ ما نمی‌آید، و زندگی هرگز با خشونتی که با سایرین برخورد کرده است، با ما برخورد نمی‌کند.
Tina
هرگاه دانش شما راجع به خودتان عمیق باشد، بخش بزرگی از نقاط کور خود را برطرف می‌سازید
پویا پانا
نگرش روان‌درمانی اگزیستانسیال، فرض را بر این مبنا قرار می‌دهد که تعارضهای درونی مسحورکننده انسان، هم ناشی از درگیری غرایز سرکوب شده یا افراد مهم درونی‌شده، یا ریزه‌های خاطرات تروماتیک فراموش‌شده است و هم حاصل مواجهه با «مسلّمات» هستی.
Mahsa Bi
گریستن در اغلب اوقات، نشانه ورود به حجره‌های ژرف عاطفی است.
پویا پانا
نوع بشر تمایلی ذاتی به پژوهش و درک خویشتن دارد.
آترین🍃
فروید شصت و پنج سال پیش به درمانگران توصیه کرد که هر پنج سال، یک بار به روانکاو مراجعه کنند، زیرا باور داشت آنها پیوسته در معرض مخاطرات ناشی از سرکوب امیال قرار می‌گیرند که به همان اندازه قرار گرفتن فرد در برابر اشعه ایکس، خطرناک است.
پویا پانا
چهار نگرانی غایی در روان‌درمانی نسبت به سایر نگرانیها اهمیت بیشتری دارند. آنها عبارتند از: مرگ، انزوا، مفهوم زندگی و آزادی
Mahsa Bi
مایکل، احساسی که تجربه کرده‌ای، به سرعت از بین نخواهد رفت. می‌دانم که پیوسته آرزوی بازگشت به آن دوران را خواهی کرد. این امر، بخشی از وجود انسان، و اجتناب‌ناپذیر است.
fatemeh
«ما همچون گوسفندانی هستیم که در مزرعه و در مقابل چشمان قصابی که هریک را به عنوان طعمه خویش برمی‌گزیند، جست و خیز می‌کنیم. به همین دلیل، در روزهای خوش زندگی، از بدیهایی همچون بیماری، فقر، نقص عضو، کاهش بصیرت، و ابتلا به بی‌خردی که تقدیر برایمان در نظر گرفته است، غافل می‌مانیم.»
پویا پانا

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۲۵۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان