دانلود و خرید کتاب ژنتیک گروه نویسندگان ترجمه حسن سالاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ژنتیک

کتاب ژنتیک نوشتۀ گروهی از نویسندگان و ترجمۀ حسن سالاری و ویراستۀ مرضیه کاظمی است. انتشارات شهر قلم این دایره‌المعارف را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب ژنتیک

کتاب ژنتیک حاوی پاسخ به پرسش‌هایی دربارۀ رازها و شگفتی‌های انسان است. دانشمندان از این نظریه پشتیبانی می‌کنند که انسان‌ها از آفریقا برخاستند؛ زیرا کهن‌ترین استخوان‌ها را از آنجا یافته‌اند؛ افزون بر این، ژنتیک به همین نتیجه رسیده است. بررسی‌های DNA اثبات کرده‌اند همۀ انسان‌ها با شکارچی‌های غذا که حدود ۱۵۰ هزار سال پیش در آنجا زندگی می‌کردند، ارتباط دارند. هدف این کتاب این است که همراه با تصویرهایی شگفت‌انگیز، به ما دربارۀ بسیاری از پاسخ‌هایی بگوید که مردم در طول تاریخ از راه کامیابی‌ها و ناکامی‌ها و پرسش‌های جدید به آن‌ها دست‌ یافته‌اند. این پرسش‌های جدید به کار گرفته شدند تا جهان امروز ما را شکل بدهند؛ جهانی که پیشرفت‌های علمی، فناوری، هنری و صنعتی هم سبب شگفتی ما و هم گاهی سبب ترس ما در آن شده است.

خواندن کتاب ژنتیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علم و یادگیری و بالابردن اطلاعات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ژنتیک

«باورهای گوناگون

پیش از پیدایش نظریه‌های علمی بیشتر مردم در سراسر جهان روایت‌های خود را از خاستگاه جهان و انسان داشتند که اغلب به‌صورت اسطوره‌ها بیان می‌شدند بسیاری از آن باورها از راه آموزه‌های دینی متفاوت به ما رسیده است. در بسیاری از موارد خاستگاه جهان و انسان به یک یا چند خدای آفریننده یا نیمه خدا مربوط می‌شود. در موارد دیگر نه آغازی وجود دارد و نه پایانی با درنظرگرفتن خاستگاه نژاد انسان که به نظر برخی از خاک است یک افسانۀ آفریقایی انسان‌ها را با میمون‌ها مرتبط می‌کند.

فرگشت با گذشت زمان

هم زمان با سده هجدهم میلادی پیشرفت علمی توضیح متفاوتی برای اسطورۀ خاستگاه جهان و زندگی می‌طلبید حتی پیش از داروین کار طبیعی‌دان‌ها و کشف فسیل‌ها به این حقیقت اشاره داشت که زمان، نه در مقیاس سال‌ها بلکه به‌صورت هزاره‌ها در گذر بوده و به گونه‌ها امکان داده است تا همان چیزی شود که هست جهش‌های ژنتیکی در میان نسل‌ها رخ می‌دهد و برهم‌کنش با محیط تعیین می‌کند که مناسب‌ترین صفت‌ها انتقال یابند انتخاب طبیعی و یک جمعیت در ارتباط با نیاکانش فرگشت یابد. اما این به معنای بهترشدن پیشرفت و کامل‌شدن نیست، بلکه تغییرکردن است که خاستگاه گوناگونی و شاخه‌دار شدن خط‌های فرگشتی هستند و با بررسی‌های دیرین‌شناسی و ژنتیکی ردیابی می‌شوند.

فرایندهای فرگشتی

افزون بر انتخاب طبیعی نظریه پرآوازه‌ای که چارلز داروین در سدۀ نوزدهم میلادی پیشنهاد کرد، فرایندهای فرگشتی دیگری وجود دارد که در مقیاس کوچک‌تری اثر می‌گذارند؛ مانند جهش‌ها شارش ژن (یعنی مهاجرت و رانش ژن. اما برای این که این فرایندها رخ بدهند باید تغییر ژنتیکی باشد، یعنی تغییرهایی در نسبت ژن‌های معین (الل‌ها) در جمعیت موردنظر در گذر زمان این تفاوت‌های ژنتیکی به نسل‌های بعدی می‌رسد و بنابراین فرایند فرگشت تداوم می‌یابد.

زندگی یا مرگ

 هم فرگشتی به مفهومی گفته می‌شود که دانشمندان برای توصیف فرایند فرگشت از چشم‌انداز گروه به کار می‌برند؛ زیرا هیچ‌گونه به‌تنهایی و جدا از گونه‌های دیگر فرگشت نمی‌یابد. برعکس سطح‌ها و انواع متفاوتی از رابطه باگذشت زمان در میان گونه‌ها برقرار شده که بر مسیرهای فرگشتی متناظرشان برای تغییر فشار وارد کرده است. انتخاب طبیعی و سازگاری که هر گونه‌ای تا امروز متحمل شده است به این رابطه‌ها بستگی دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۲۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان