دانلود و خرید کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب) شیرعلی خرامین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب) اثر شیرعلی خرامین

کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)

معرفی کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)

کتاب الکترونیکی مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب) نوشتۀ شیرعلی خرامین است و انتشارات سایه سخن آن را منتشر کرده است. کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)، به بررسی اختلالات روانی انسان با استفاده از مدل‌های حیوانی پرداخته است.

درباره کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)

در حال حاضر اختلالات اضطرابی شایع‌ترین اختلالات روان‌پزشکی در اروپا و آمریکاست. مدل‌های حیوانی اضطراب، همانند اختلالات دیگر، به کارهای ایوان پاولف روسی در زمینۀ شرطی‌سازی کلاسیک و سایر کارهای آزمایشگاهی او برمی‌گردد. پاولف در کارهای خود به مسائلی مانند نوروز تجربی، استفاده از بروماید در درمان این پدیده در سگ، تیپ‌های شخصیتی حیوانات و نهایتاٌ بیماری اسکیزوفرنی پرداخته است. دکتر خرامین در کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)، کوشیده است هر مبحثی را با زمینۀ تاریخی و سپس کاربرد مدل و راهنمای دقیق به‌گونه‌ای تدوین کند که محقق در ۹۹درصد موارد به منابع دیگر نیاز پیدا نکند.

کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای روان‌پزشکان روان‌شناسان، استادان، دانش‌پژوهان و دانشجویان، به‌ویژه علاقه‌مندان به مدل‌های حیوانی، مناسب است.

بخشی از کتاب مدل های حیوانی بیماری های روانی (جلد دوم؛ اضطراب)

«استفاده از مدل حیوانی برای مطالعۀ اختلالات روان‌پزشکی، به‌ویژه اختلالات اضطرابی، پیشینه‌ای طولانی دارد. همانند اختلالات دیگر، ریشۀ توجه به مدل‌های حیوانی به کارهای ایوان پاولف روسی در زمینۀ شرطی کلاسیک و سایر کارهای آزمایشگاهی او برمی‌گردد. او در کارهای خود به مسائلی مانند نوروز تجربی، استفاده از بروماید در درمان این پدیده در سگ، تیپ‌های شخصیتی حیوانات و نهایتاً بیماری اسکیزوفرنی پرداخته است.

کاربرد کلینیکی فنوباربیتابل به‌عنوان داروی خواب‌آور در سال ۱۹۱۲، معرفی آزمون فیلدباز در سال ۱۹۳۶ از سوی هال، کارهای اسکینر در زمینۀ شرطی عامل در ۱۹۳۸، از مهم‌ترین اقدامات اولیه برای ساخت زیربنای مدل‌های حیوانی در زمینۀ اضطراب بوده است. شاید بتوان اوج شکوفایی اقدامات در این زمینه را ورود داروهای بنزویازپین و به‌ویژه کلرودیازپوکساید دانست. امروزه یکی از مهم‌ترین ملاک‌های استاندارد طلایی برای ارزیابی اعتبار مدل‌های حیوانی اضطراب پاسخ‌گویی آنان به این داروهاست، به‌ظوری که برای ارزیابی اعتبار هرمدل جدید اولین قدم بررسی چگونگی پاسخ‌دهی این مدل به داروهای بنزودیازپین است.

تقسیم‌یندی مدل‌های حیوانی اضطراب

در ادبیات موجود، مدل‌های حیوانی اضطراب به شیوه‌های متفاوتی تقسیم‌بندی شده است. این مدل‌ها گاهی به‌عنوان مدل‌های شرطی و غیرشرطی یا رفتارگونه‌ای، وابسته به محرک خارجی یا داخلی تقسیم‌بندی می‌شوند. وال و همکاران مدل‌های اضطراب را به مدل‌های کندوکاشی، اجتماعی، دفاعی، برانگیخته شده به وسیلۀ موقعیت جدید، شرطی شده (اجتناب فعال/ منفعل)، رفتار انهدونیا یا بی‌لذتی و رفتارهای مرتبط با ترس شرطی شده تقسیم کرده‌اند....»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

حجم

۸٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۲۴ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان