دانلود و خرید کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟ دنیل ویلینگهم ترجمه سیدامیرحسین میرابوطالبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟ اثر دنیل ویلینگهم

کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟

معرفی کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟

کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟ نوشتهٔ دنیل ویلینگهم و ترجمهٔ سیدامیرحسین میرابوطالبی است و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را منتشر کرده است. این کتاب نگاه یک دانشمند علوم شناختی به کارکرد ذهن و اهمیت آن برای کلاس درس است.

درباره کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟

مدرسه برای بسیاری از ما یادآور کلاس‌های ملال‌آور، تکالیف گیج‌کننده و اضطراب امتحان است، جایی که با ترس و اشک واردش شده‌ایم و با شنیدن زنگ آخر شادی‌کنان از آنجا گریخته‌ایم. چرا مدرسه، با تمام فایده‌هایش، هنوز جایی خوشایند و لذت‌بخش نیست؟ چرا دانش‌آموزان دوست ندارند تن به کلاس و درس و مشق بدهند؟ آیا یادگیری اصولاً باید با مشقت و تأدیب و تکلیف همراه باشد؟ دنیل ویلینگهام، دانشمند علوم شناختی، در این کتاب پاسخ چنین سؤال‌هایی را از راه بررسی مغز و هوش انسانی و کارکردهای شناختی جست‌وجو می‌کند. به نظر او نباید تصور کنیم که مغزمان اساساً برای فکرکردن ساخته شده است و در این کار مهارت دارد؛ مغز انسان از تفکر فراری است و طبیعتاً آن را کاری ناخوشایند می‌داند، مگر اینکه بتوان بخش‌هایی از این فرایند را با مغز سازگار کرد. ویلینگهام یافته‌های علوم شناختی را به حیطۀ آموزش می‌آورد و توصیه‌هایی کاربردی برای اصلاح فرایند آموزش مطرح می‌کند. او در هر فصل، ضمن توضیح کارکردهای ذهن، سراغ یکی از معضلات رایج آموزشی می‌رود: چگونه باید ایده‌های انتزاعی را توضیح داد؟ چطور باید تعادلی میان آموزش واقعیت‌های نظری و مهارت‌ها ایجاد کرد؟ چطور باید به کندآموزها کمک کرد؟ و مهم‌تر از همه، چگونه می‌توان کاری کرد که دانش‌آموزان با لذت بیاموزند؟

خواندن کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ والدین، مسئولان امور آموزشی و تربیتی و مشاوران تحصیلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چرا دانش آموزان مدرسه را دوست ندارند؟

«پرسش: اکثر معلمانی که می‌شناسم به این دلیل معلم شده‌اند که در دوران بچگی عاشق مدرسه بوده‌اند. آن‌ها می‌خواهند دانش‌آموزانشان را برای رسیدن به همان شور و شوقی یاری کنند که خودشان یک روز برای یادگیری داشتند. برای چنین معلمانی خیلی سخت است ببینند بعضی از دانش‌آموزان دل خوشی از مدرسه ندارند و آن‌ها نیز در مقام معلم نمی‌توانند به این سادگی نظرشان را عوض کنند. چرا لذت‌بخش ساختنِ مدرسه برای دانش‌آموزان دشوار است؟

پاسخ: برعکسِ باور رایج، مغز برای فکرکردن طراحی نشده است. درواقع مغز طراحی شده تا کمک کند از زیر بار فکرکردن در برویم، چراکه تفکر نقطه قوت مغز نیست. تفکر آهسته و غیرقابلِ‌اعتماد است. باوجوداین، اگر فعالیت فکری موفقیت‌آمیز باشد، افراد از آن لذت خواهند برد. آدم‌ها دوست دارند مسائل را حل کنند، نه اینکه وقتشان را روی مسائل حل‌نشدنی صرف کنند. اگر منِ دانش‌آموز همیشه حس کنم کارهای مدرسه کمی بیش‌ازاندازه دشوار است، طبیعی است از مدرسه دل خوشی نداشته باشم. اصل شناختیِ راهنمای این فصل این است:

ما ذاتاً کنجکاویم، اما ذاتاً متفکران خوبی نیستیم؛ ما از فکرکردن طفره می‌رویم، مگر اینکه شرایط شناختی روبه‌راه باشد.

معنای ضمنی این اصل این است که معلمان باید در نحوهٔ تشویق دانش‌آموزان بازنگری کنند تا به این ترتیب آن‌ها، تا حد امکان، هیجان لذت‌بخش ناشی از تفکر موفق را تجربه کنند.»

نظرات کاربران

کاربر ۳۳۸۹۳۲۱
۱۴۰۲/۰۵/۲۴

به همه معلمان و حتی والدین توصیه می‌شود

NegaraMehr
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

در این کتاب نکات بسیار جالب و کاربردی برای نومعلمان بیان شده. من از خرید و مطالعه‌ی این‌ کتاب خیلی خرسند و راضی‌ام.

کاربر ۱۱۵۴۰
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

بهتره بپرسیم چرا مدرسه دانش اموزان را دوست ندارد؟ خیلی از مشکلات حل میشه

ssenkaei@yahoo.com
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

لعنت به مهر

f.m
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

عنوان کتاب زیاد با متن همخوانی ندارد.

Ali Kian
۱۴۰۲/۰۹/۰۳

این کتاب برای معلمان که این دسته ازدانش آموزان را دارند توصیه می شود

کاربر 7563657
۱۴۰۲/۰۸/۳۰

بسیار عالی

محسن هاشمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

محتوای کتاب برای معلمان بسیار لازمه اینکه چطور دانش آموز رو بشناسیم و چطور تدریس رو متناسب با فهم اونا کنیم، بهترین محتوای این کتابه حتما بخونید و بخوانانید

samad valipour
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

شکل ۳ نادرست است و با توضیحات شکل و روند کتاب همخوانی ندارد. به نظر میرسد در ترجمه اشتباه شده.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
ما چیزی را به خاطر می‌سپاریم که درباره‌اش فکر می‌کنیم.
allesan
برعکسِ باور رایج، مغز برای فکرکردن طراحی نشده است. درواقع مغز طراحی شده تا کمک کند از زیر بار فکرکردن در برویم،
ghomes
ما فکرکردن را دوست داریم؛ یا، به عبارت دقیق‌تر، زمانی فکرکردن را دوست داریم که احساس کنیم فعالیت فکری‌مان با احساس خوشایند حل مسئله همراه خواهد شد.
ghomes
درمجموع تفکرِ موفق به چهار عامل وابسته است: اطلاعات برآمده از محیط، فکت‌های موجود در حافظهٔ بلندمدت، رویه‌های موجود در حافظهٔ بلندمدت و فضای موجود در حافظهٔ فعال. اگر هرکدام از این عوامل به اندازهٔ کافی در دسترس نباشد، تفکر به احتمال زیاد به شکست می‌انجامد.
elisa313
سپردن فعالیت مشابه به تمام دانش‌آموزان یعنی رفتن به استقبال شکست.
NegaraMehr
«تخیل از دانش مهم‌تر است»
پارسا
ما ذاتاً کنجکاویم، اما ذاتاً متفکران خوبی نیستیم؛ ما از فکرکردن طفره می‌رویم، مگر اینکه شرایط شناختی روبه‌راه باشد.
NegaraMehr
فکرکردن مستلزم ترکیب اطلاعات در حافظهٔ فعال است
ghomes
همهٔ ما مطالب روزنامه‌ها دربارهٔ پیشرفت‌های پژوهشی در یادگیری و حل مسئله را می‌خوانیم، اما مشخص نیست هرکدام از این پیشرفت‌ها چطور می‌خواهد کار روزمرهٔ معلمان را بهبود بخشد. شکاف میان پژوهش و کاربرد علت روشنی دارد.
حمید جعفری
افراد از تفکر دوری می‌کنند و درعین‌حال ذاتاً کنجکاوند؛ کنجکاوی ما را بر آن می‌دارد که به کنکاش ایده‌ها و مسائل جدید بپردازیم، اما درعین‌حال به‌سرعت بررسی می‌کنیم که حل آن مسئله نیازمند چه مقدار فعالیت فکری است. اگر آن مقدار بیش‌ازاندازه زیاد یا بیش‌ازاندازه کم باشد، در صورت امکان دیگر به آن مسئله نمی‌پردازیم.
وحید

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان