دانلود و خرید کتاب ارائه حرفه ای ایلین پینکاس ترجمه رضا صادق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ارائه حرفه ای اثر ایلین پینکاس

کتاب ارائه حرفه ای

معرفی کتاب ارائه حرفه ای

کتاب ارائه حرفه ای نوشتۀ ایلین پینکاس و ترجمۀ رضا صادق و لعیا نبی فر است. این کتاب را انتشارات آریانا قلم منتشر کرده است.

درباره کتاب ارائه حرفه ای

افزایش سرعت و رقابت‌پذیری در کسب‌وکار، نیاز به ارتباط را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است. جای تعجب نیست که در سراسر جهان ارائه مطلب به ابزاری لازم برای برقراری ارتباط تجاری در محیط کار بدل شده است. در واقع اگر قرار باشد ایده‌های ما بر دیگران اثر بگذارند، لازم است به شیوه‌ای واضح و متقاعدکننده در میان گذاشته شوند.

هر ارائه‌ای در حکم تبلیغی است که در آن باید ایده‌های خود را به همکاران یا مخاطبان بیرون سازمان بفروشید. چه قصدتان اطلاع‌رسانی و چه قانع‌سازی باشد، چه زمانی که در حال سخنرانی رسمی از پشت جایگاه، ارائه مطلب با استفاده از تجهیزات بصری، سخنرانی غیررسمی برای کارکنان خود یا توضیح مطلبی در رسانه‌ها باشید این امر صحت دارد. ارائه‌کنندگان موفق مخاطبان خود را می‌شناسند، از دلیل برقراری ارتباط با آنها آگاه‌اند و می‌دانند چه چیزی را باید به آن‌ها منتقل کنند. هرکسی با آماده‌سازی و تمرین و درواقع کار در زمینه هر یک از این اجزا همیشه می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی، گردآوری و اجرای موفقیت‌آمیز سخنرانی را فرا بگیرد.

خواندن کتاب ارائه حرفه ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که در حال مدیریت کسب‌وکار هستند و یا قصد دارند کسب‌وکار جدید شروع کنند مناسب است.

درباره ایلین پینکوس

ایلین پینکوس خبرنگار سابق تلویزیون، معاون سنا، و مدیر روابط‌عمومی است

بخشی از کتاب ارائه حرفه ای

«ارائه مطلب و فروش

ارائه مطلب برای اهداف مختلفی کارایی دارد. از ارائه مطلب می‌توان برای الهام بخشیدن و تهییج مردم استفاده کرد یا می‌توان آن را برای انتقال اطلاعات به‌صورت رسمی (مثلاً در سخنرانی) یا غیررسمی مثلاً در جلسه توجیهی گروه ترتیب داد. اما در بیشتر مواقع از آن برای ترویج محصول خدمت یا ایده یا برای ترغیب ذی‌نفعان به اقدامات خاصی استفاده می‌شود. به بیان دیگر، هدف آشکار یا پنهان بیشتر جلسه‌های ارائه فروش است.

معرفی ایده‌هایتان

هر چه نیازهای مخاطبانتان را بهتر بتوانید برآورده کنید ارائه مطلب موفق‌تری خواهید داشت؛ بنابراین هنگام فروش چیزی از ایده تا محصول ارائه مطلبتان باید بر این نکته متمرکز باشد که آن چیز چگونه به مخاطبان کمک خواهد کرد و چگونه مشکلاتشان را حل می‌کند. هرگاه درباره ایده، محصول یا خدمت خود صحبت می‌کنید تنها فهرست ویژگی‌های آن را برنشمارید؛ بلکه آن‌ها را در قالب مزیت بیان کنید

در تمام مدت ارائه‌تان مخاطبان دائم قابلیت اعتماد و قدرت «فروش» شما را می‌سنجند. لازم است بتوانید واکنش‌های آن‌ها را بخوانید تا توان پرداختن به دغدغه‌هایشان را داشته باشید. ارائه‌کنندگان موفق برای این کار مخاطبان را به طرح پرسش‌های فراوان فرامی‌خوانند و از قطع‌شدن حرفشان استقبال می‌کنند؛ چراکه پرسش‌ها و نظرهای مخاطبان بازخورد بسیار مهمی می‌دهند.

ارائه مطلب به طور رسمی

در بسیاری از ارائه مطلب‌ها خودتان بر آنچه می‌گویید و نحوه بیانش نظارت دارید. اما بدانید که برخی از ارائه مطلب‌ها رسمیت بیشتری دارند و از قوانین الزامات، زمان‌بندی‌ها یا قالب‌هایی پیروی می‌کنند که مخاطب یا شخص ثالثی تعیین کرده است. ارائه مطلب در مقابل هیئت‌مدیره نهاد نظارتی و هیئت بررسی و ارزیابی ازاین‌دست است که همگی سطوح بالایی از برنامه‌ریزی و توجه همه‌جانبه به جزئیات را ایجاب می‌کند.

متمرکز ماندن

وقتی از شما خواسته می‌شود مطلبی را رسمی ارائه کنید همیشه درباره آنچه از شما انتظار می‌رود؛ یعنی حد مطلوب مدت‌زمان محتوا و فحوای کلام مطلبتان راهنمایی بخواهید. جانب احتیاط را رعایت کنید و بکوشید به‌جای نوآوری بیش از حد در ساختار از روشی آزمایش شده و مطمئن پیروی کنید.

ارائه مطلب برای هیئت‌مدیره

اختصار را در ارائه مطلبتان رعایت کنید و جزئیات محدودی در آن بگنجانید. مثلاً اگر مطالب خود را در مقابل هیئت‌مدیره ارائه می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که آنها در امور روزمره مدیریتی دخالت نمی‌کنند و تمام‌وقتشان پر است تمرکزتان بر چیزی باشد که واقعاً لازم است بدانند، اما مطمئن شوید از هیچ مطلب مهمی مضایقه نمی‌کنید در انتخاب کلماتتان بسیار دقت کنید تا اطمینان داشته باشید حرف‌هایتان تصور غلطی در ذهنشان ایجاد نمی‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۳۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان