دانلود و خرید کتاب مقابر یاسمن غنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقابر اثر یاسمن غنی

کتاب مقابر

معرفی کتاب مقابر

کتاب مقابر به‌قلم یاسمن غنی، پژوهشی است پیرامون مقبره‌های پیامبران بنی اسرائیل در ایران که شرکت چاپ و نشر بین الملل، آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب مقابر

کشور ایران در طول تاریخ و نظر به موقعیت جغرافیایی خویش از جهت نزدیکی به منطقۀ بین‌النهرین، به‌نوعی گذرگاه فرهنگی و محلی برای تعامل و گفت‌وگوی ادیان و مذاهب مختلف بوده است. گذشته از این، وقوع جنگ‌ها و مهاجرت اجباری مردمان سایر ملل در کنار رواداری و دینداری و توحیدگرایی ایرانیان مزید بر علت شده و بر تنوع و تعدد ادیان و مذاهب گوناگون در این سرزمین افزوده است. این گونه مهاجرت‌ها و مراودات فرهنگی سبب شده تا ایران محلی برای حضور بعضی پیامبران بنی اسرائیل باشد و ازاین‌رو امروزه مقبره‌های زیادی از این بزرگان در گوشه وکنار ایران وجود دارد که البته بعضی از آن‌ها ناشناخته‌اند و در صدق انتساب بعضی از این مقبره‌ها به پیامبران نیز ابهام و تردید وجود دارد. کتاب مقابر نوشتۀ یاسمن غنی، پژوهشی‌ست پیرامون مقبره‌های پیامبران بنی‌اسرائیل در ایران که پس از تبیین موقعیت مکانی محل تدفین هریک از این پیامبران از قبیل اسحاق و زکریا به شرحی از زندگینامۀ آنان نیز پرداخته است.

خواندن کتاب مقابر را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

کسانی که به مطالعۀ تاریخ ادیان و مذاهب و زندگینامۀ پیامبران علاقه دارند مخاطبان اصلی این کتاب بوده و از خواندن آن لذت می برند.

بخشی از کتاب مقابر

«پیامبران در ادیان الهی به‌عنوان انسان‌هایی وارسته که خداوند آنان را برای نجات و هدایت بشر در اعصار و نقاط مختلف زمین فرستاده و عمر خود را صرف انجام دستورات خداوند کرده شناخته شده‌اند و همواره از آنان با ادب و احترام یاد شده و پیرامون زیارت قبور مبارکشان توصیات فراوانی شده است تا آن جا که به‌طورمثال، کلیمیان ایران در تقویم عبریشان در اواخر تابستان هفته‌ای به نام هفتۀ زیارت مرقد مطهر پیامبران قوم دارند و در موارد بسیاری از پیامبران قوم خواسته شده تا برای طلب حاجات و آمرزش گناهان دست به دامان این بزرگواران شده و آن‌ها را واسطۀ میان خود و خداوند قرار دهند. از دیرباز تاکنون مقابر زیادی در ایران‌زمین به پیامبران الهی به‌ویژه پیامبران بنی‌اسرائیل یا بزرگانی که نامشان در کتاب مقدس و یا احادیث اسلامی آمده، منتسب است که دربارۀ بسیاری از این مقابر اطلاعات و اسناد کافی در دست نیست و آن‌چه موجود است بسیار اندک است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان