دانلود و خرید کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار یونس خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار اثر یونس خسروی

کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار

کتاب تحلیل فضایی داده‌های محیطی با زمین آمار نوشتۀ یونس خسروی و اسماعیل عباسی در انتشارات آذرکلک به چاپ رسیده است.

درباره کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار

زمين آمار یکی از شاخه‌های علم آمار، در زمرۀ علوم نوين در تحليل فضایی داده‌های محيطی و شناسايی چگونگی توزيع آن‌ها به شمار می‌آيد. درواقع، یکی از روش‌های مهم مدل‌سازی، زمین آمار است که شامل مجموعه‌ای از ابزارهای تکنیکی برای حل مسائل محیطی و ارزیابی‌های زمانی و مکانی پدیده‌های محیطی- فیزیکی است. اگرچه برای حل این گونه مسائل می‌توان از روش‌های آمار کلاسیک استفاده کرد؛ اما مزیتی که زمین آمار نسبت به آمار کلاسیک دارد، در نحوۀ نگرشی است که به رابطۀ بین پدیده‌های اطراف انسان دارد. همچنین این عقیده وجود دارد که روش‌های آمار کلاسیک در توجه به موقعیت، آرایش و همبستگی بین مشاهدات دقت کافی ندارند. زمین آمار توجه ویژه‌ای به همبستگی و ساختار مکانی داده‌ها دارد. در این تکنیک، نخست وجود یا فقدان ساختار مکانی بین داده‌ها بررسی شده و سپس در صورت وجود ساختار مکانی، داده‌ها تحلیل می‌شوند. بهره‌برداری از تکنیک مورد نظر، بدون نرم‌افزار تخصصی آن، کاری دشوار است و در برخی مواقع شاید امکان‌پذیر هم نباشد؛ بنابراین برای مدل‌سازی روش‌های زمین آماری و انجام توابع زمین آماری، نرم‌افزارهایی استفاده می‌شوند.

کتاب تحلیل فضایی داده‌های محیطی با زمین آمار ضمن تبيين مبانی نظری زمين آمار، مهم‌ترين روش‌های تحليل فضايی داده‌ها را به روشی کارآمد و کاربردی توضیح داده است. چنان‌که پیش‌تر به موضوع نرم‌افزارها نیز اشاره شد، باید گفت که در این کتاب دو نرم‌افزار Geo-EAS،GS+،Gstat،SAGA،ArcGIS Geostatistical Toolbox دارای جامعیت بیشتر در نظر گرفته شده‌اند؛ بر همین مبنا، در کتاب تحلیل فضایی داده‌های محیطی با زمین آمار سعی شده است تا این دو نرم‌افزار کامل و جامع معرفی شوند.

کتاب تحلیل فضایی داده‌های محیطی با زمین آمار در ۷ فصل تدوین شده است.  مباحث تئوری زمین آمار و مباحث عملی آن، محتوای کلی کتاب را تشکیل می‌دهد. کلیات زمین آمار، آمار پایه، آمار مکانی، روش‌های میانیابی داده‌های محیطی از جمله مباحث نظری کتاب هستند. همچنین معرفی نرم‌‌افزارهای زمین آماری «+»GS و ابزار «»Geostatistical Analyst موجود در نرم‌افزار   ArcGIS۱۰.۳ مربوط به بخش مباحث عملی کتاب هستند که به‌طور کامل تشریح شده‌اند.

خواندن کتاب تحلیل فضایی داده های محیطی با زمین آمار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های جغرافیا و زمین‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان