دانلود و خرید کتاب اصل پیشرفت ترزا امابیل ترجمه ریحانه توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصل پیشرفت

کتاب اصل پیشرفت نوشتهٔ ترزا امابیل و استیون کرامر و ترجمهٔ ریحانه توکلی است و هورمزد آن را منتشر کرده است. در این کتاب می‌آموزید موفقیت‌های کوچک عامل مهم شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار است.

درباره کتاب اصل پیشرفت

ترزا امابیل و استیون کرامر در این کتاب با استناد به پژوهش‌های سی و چند سال گذشته روی مطالعهٔ عمیق هفت شرکت متمرکز شدند. افزون بر آن، رویدادهای روزمره‌ای را در این شرکت‌ها ردیابی کردند که انگیزه‌ای درونی برای انجام‌دادن کارها در کارکنان ایجاد می‌کنند. بدین منظور، شرکت گوگل را مطالعه نکردند، اما شرکتی را در نظر گرفتند که همانند شرکت گوگل به موفقیتی چشمگیر دست یافت و سال‌ها یکه‌تاز صنعت خود بود. به‌علاوه، کارمندانی با انگیزه پروراند که به کارشان افتخار می‌کردند و شور و اشتیاقی فراوان برای کارکردن در آن شرکت داشتند. در مقابل، شرکت‌هایی وجود دارند که بدترین حالت ممکن تحقیق ما را به خود اختصاص داده‌اند؛ در این شرکت‌ها کارمندان مدام از کار خود ناراضی و از سازمان خود بیزار بودند و زمانی‌که دیدند فرصت‌های شرکتشان همانند کشتی تایتانیک در دریای آتلانتیک فرو می‌رود، در ناامیدی مطلق فرو رفتند.

در این کتاب مدیرانی ضعیف خواهید دید که سبب نابودی شرکتشان می‌شوند. البته نه به این دلیل که «ما» فکر می‌کنیم این مدیران ناشایست و ضعیف هستند، بلکه به این دلیل که مدیریت امری دشوار و درعین‌حال مهم و حیاتی است. 

زمانی‌که مدیران به‌درستی کار کنند، می‌توانند سازمان را به سوی موفقیت سوق دهند و زندگی کارکنان را بهبود بخشند. از طرفی، زمانی‌که مدیران به این دو هدف دست یابند، کیفیت زندگی درون‌سازمانی‌شان نیز افزایش می‌یابد؛ از سوی دیگر، فرهنگ و سازمان‌های ما در بیشتر مواقع مدیران و کارکنان آن‌ها را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد.

در این کتاب مدیران خوبی را خواهید دید که از کلیشه‌ها فراتر رفته‌اند. چنین مدیرانی در سازمان‌هایشان کارآمد، مهم و تأثیرگذار تلقی می‌شوند؛ زیرا نیروی مثبت و قدرتمندی هستند که پشتیبان زندگی درون‌سازمانی کارمندان‌اند.

هرگاه زندگی درون‌سازمانی مطلوب باشد، شرکت هم پیشرفت می‌کند. زمانی‌که افراد عمیقاً به کار خود متعهد شوند، از کاری که انجام می‌دهند رضایت داشته باشند و تفکری عالی دربارهٔ همکاران، پروژهٔ کاری، مدیر و سازمانشان داشته باشند، خلاقیت و بهره‌وری بیشتری خواهند داشت.

به‌علاوه، اگر کارکنان از زندگی مثبت درون‌سازمانی لذت ببرند، به کار خود متعهدتر می‌شوند و احتمالاً همکاری و مشارکتی بهتر خواهند داشت. به بیان دیگر، مزایای روان‌شناختی محیط و نوع کار شرکت به مزایای عملکردی تبدیل می‌شوند.

در حقیقت، خرد متعارف مدیریت مسیر روانی کارکنان را مشخص می‌کند. 

پژوهش این دو نویسنده‌ دربارهٔ زندگی درون‌سازمانی شرکت‌ها پرده از این واقعیت برداشت که بهترین راه انگیزه‌دادن به افراد تسهیل پیشرفت و موفقیت، حتی موفقیت‌های کوچک است.

خواندن کتاب اصل پیشرفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ رهبران و مدیران سازمان‌ها و مسئولان منابع انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصل پیشرفت

«مزایده‌کننده زیر آفتاب سوزان تابستان به میکروفن نزدیک شد. روبه‌روی وی روی قسمت وسیعی از محوطهٔ پارکینگ چادر کشیده بودند. آن قسمت پر از میزهای براق کوچک، صندلی‌های اداری، تجهیزات کامپیوتر، ابزارهای ماشینیِ خرید و لوازم کوچک کارخانه‌ای بود که هنوز فروخته نشده بود.

تمامی قطعات را بادقت برچسب زده، گروه‌بندی کرده و آن‌ها را طوری تمیز کرده بودند که نظر بزرگ‌ترین مزایده‌کننده‌ها را جلب می‌کردند. خریداران احتمالی آماده ایستاده بودند؛ برخی از آن‌ها از هزاران مایل دورتر برای شرکت در این مزایده به ایالت میشیگان آمده بودند.

نگاه آن‌ها روی اقلامی خاص بود. شمّ آن‌ها خبر از معاملهٔ خوبی می‌داد. پشت سر مزایده‌کننده رؤسای پیشین شرکت کارپنتر ایستاده بودند. دفترهای کار آن‌ها در سه ساختمان ده طبقه در زمینی ساخته شده بودند که پیشتر زمین کشاورزی بود. دفاتر اداری خالی بودند و کارخانهٔ تولید نیز در خاموشی فرو رفته بود. مقابل در جلویی علف‌هایی جوانه زده بود.

در پشت پارکینگ و تجهیزات و خریداران حدود پنجاه نفر از کارمندان پیشین شرکت کارپنتر ساکت ایستاده بودند. برخی از این کارمندان بیش از سی سال در این شرکت کار کرده بودند. بروس، مهندس و عکاس آماتور در کنار در جلویی ایستاده و دوربینی از گردنش آویزان بود. لوکاس، تحلیل‌گر مالی، نیز در کنار بروس منتظر ایستاده بود. وی کلاهی با مارک دترویت تایگرز۷ روی سر تاسش گذاشته بود. لیزا، طراح جوانی که در شرکت مذکور با بروس و لوکاس کار می‌کرد به این دو پیوست و درحالی‌که نوشیدنی‌اش را محکم گرفته بود به صحنهٔ پشت سر آن‌ها چپ‌چپ نگاه می‌کرد.

کارکنان شرکت کارپنتر زمانی از کارکردن در چنین شرکتی به‌خود می‌بالیدند؛ اما مدت‌ها بود که دیگر خود را کارمند این شرکت نمی‌دانستند؛ شرکتی که روزگاری در سراسر جهان با محصولات نوآورانه‌ای مانند ابزارهای قدرتی کوچک، تجهیزات آشپزخانه، ابزارهای تمیزکنندهٔ برقی و دستی، ابزارها و لوازم خانگی، زندگی میلیون‌ها نفر را تغییر داده بود. محصولات این شرکت تقریباً به ابزارهای ضروری تبدیل شده بودند و در ۸۰% خانه‌های آمریکاییان یافت می‌شدند؛ به‌علاوه ۹۰% آمریکایی‌های بزرگسال این شرکت و بِرَندش را می‌شناختند. تیم بروس، لوکاس و لیزا در روزهای کاری شرکت، ابزارهای تمیزکننده‌ای طراحی کرده بودند که تقریباً در سراسر دنیا و در بسیاری از خانه‌ها دیده می‌شدند.

هنگامی‌که متصدی مزایده کار خود را شروع کرد، برخی از کارمندان پیشین این شرکت با ناباوری سر خود را تکان می‌دادند، با نفرت ادا درمی‌آوردند و با عصبانیت دشنام می‌دادند. افزون بر آن، طراحان، مدیران تولید، تکنسین‌ها، مهندسان، کارگران ایستگاه‌ها و بسیاری دیگر نیز از ورشکستگی این شرکت حیرت‌زده بودند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

حجم

۵۹۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۶ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان