دانلود و خرید کتاب فلسفه برای نوجوانان مارک لینسن مایر ترجمه ندا تسلیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه برای نوجوانان اثر مارک لینسن مایر

کتاب فلسفه برای نوجوانان

معرفی کتاب فلسفه برای نوجوانان

کتاب فلسفه برای نوجوانان؛ مفاهیم اصلی و بررسی مهم‌ترین پرسش‌های زندگی نوشتهٔ مارک لینسن مایر و ترجمهٔ ندا تسلیمیان است و مهرگان خرد آن را منتشر کرده است. کتاب «فلسفه برای نوجوانان» سعی دارد به زبان فلسفی و با استفاده از استدلال‌های منطقیِ ساده به سؤالاتی در باب وجود خدا، اخلاقیات، هنر و جامعه پاسخ دهد. در واقع در این کتاب به اصلی‌ترین مفاهیم زندگی پاسخ داده می‌شود.

درباره کتاب فلسفه برای نوجوانان

در کتاب فلسفه برای نوجوانان با شخصیت‌ها و نظریه‌های واقعاً جالبی آشنا می‌شوید، از متفکری به نام تالِس که معتقد بود همه چیز آب است تا دیگری به نام ناگارجونه که بر این باور بود همه چیز واقعاً هیچ است. در مورد رایانه‌های هوشمند صحبت می‌شود، اینکه آیا فیلم‌های ترسناک می‌توانند زیبا باشند یا خیر و راه‌هایی که یک استدلال می‌تواند تخریب شود و از بین برود بررسی می‌شوند.

این کتاب، فلسفه را از طریق سؤالاتی که ممکن است از خود بپرسید بررسی می‌کند؛ پرسش‌هایی مانندِ «آیا می‌توانیم وجود خدا را اثبات کنیم؟» «به‌راستی ذهن چیست؟» «آیا چیزهایی وجود دارد که ما نمی‌توانیم در مورد آن‌ها مطمئن باشیم؟»

همچنین کتاب سعی می‌کند به شما نشان دهد که چگونه پرسش‌ها را به پرسش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

این کتاب به شما کمک کند در مورد این مسائل فکر کنید و واضح‌تر صحبت کنید.

ساختار این کتاب به‌گونه‌ای است که می‌توانید به قسمت‌هایی که به نظرتان جالب‌تر است بروید و اگر کلمه یا نامی ناآشنا دیدید کافی است به «واژه‌نامه» رجوع کنید.

خواندن کتاب فلسفه برای نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ نوجوانان علاقه‌مند به یادگیری فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلسفه برای نوجوانان

«اخلاق مربوط به رفتار درست و نادرست است. کلمهٔ «کردار» اغلب به رفتار شخصی شما اشاره دارد، درحالی‌که «اخلاق» در مورد یک اصل و قانون حرفه‌ای (مانند اخلاق پزشکی) است. نگران این تفاوت نباشید شما می‌توانید از هر دو کلمه استفاده کنید.

هر فرد در مورد رفتار خوب و بد نظر متفاوتی دارد. آیا برخی از آن نظرات صحیح و برخی دیگر نادرست هستند؟ کدام درست و کدام یک نادرست است؟

آیا خوب بودن از نظر افراد مختلف معنای متفاوتی دارد؟

بعضی‌ها بستنی شکلاتی دوست دارند. برخی کوکی وانیلی یا شکلاتی را ترجیح می‌دهند. بعضی‌ها اصلاً بستنی دوست ندارند. هیچ یک از این افراد اشتباه نمی‌کنند. آیا اخلاق هم همین‌طور است؟

اگر چنین است، پس اخلاق، امری ذهنی یا موضوعی سلیقه‌ای است. فقط یک تعریف، بدون هیچ توضیح بیشتری در مورد آن گفته شود. نیازی به فلسفه نیست!

بااین‌حال، جالب است بدانید که توافق بسیار زیادی در مورد اخلاق، به‌ویژه در میان اعضای یک جامعه وجود دارد. آداب و رسوم یک جامعه - آنچه طبق سنت‌های آن جامعه عادی تلقی می‌شود- شامل تعاریف بسیاری در مورد رفتار صحیح است: چه بخوریم، چگونه احترام بگذاریم و غیره.

چه کسی این سؤال را مطرح کرد؟

چند دهه قبل از مرگ سقراط، هرودوت مورخ یونانی از باورهای اخلاقیِ تند و متفاوتی که در میان کشورهای مختلف وجود دارد، شگفت‌زده شد. به‌عنوان مثال، یونانیان مردگان خود را با احترام دفن می‌کردند، درحالی‌که در برخی از فرهنگ‌های دیگر مردگان خود را می‌خورند، آن هم به‌خاطر احترام. هر گروه فکر می‌کرد آداب و رسوم خودشان از نظر اخلاقی صحیح است.

هرودوت از خود می‌پرسید، اگر اخلاق چیزی است که می‌توانیم در مورد آن کندوکاو کنیم و اگر حقایقی عینی دربارهٔ اخلاق وجود دارد که همهٔ ما می‌توانیم به دنبال آن باشیم، پس چرا مردم در سراسر جهان به نتایج اخلاقی یکسانی نرسیده‌اند؟ شاید آنچه از منظر شما درست تلقی می‌شود در نتیجهٔ فرهنگی باشد که در آن متولد شدید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۳۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان