دانلود و خرید کتاب توحید فائق در معرفت خالق سید علی بهبهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توحید فائق در معرفت خالق اثر سید علی بهبهانی

کتاب توحید فائق در معرفت خالق

معرفی کتاب توحید فائق در معرفت خالق

کتاب الکترونیکی توحید فائق در معرفت خالق نوشتۀ سید علی بهبهانی و ماجد کاظمی (دباغ) است و انتشارات چتر دانش آن را منتشر کرده است. کتاب توحید فائق در معرفت خالق با تحقیق و توضیح آیت الله ماجد کاظمی به زبان عربی و به صورت موجز به موضوع خداشناسی و توحید پرداخته است.

درباره کتاب توحید فائق در معرفت خالق

مؤلف انگیزه تألیف این اثر را پاسخ‌دادن به درخواست مؤمنین در دفع شبهات طبیعیین و مخالفین توحید خالص بیان کرده است و رساله را بر شش مرحله استوار ساخته: ۱.اثبات حدوث عالم و رد ازلی بودن و قدم آن، ۲.حتمیت وجود صانع و مدبری که واجب بالذات است.۳. دارنده بودن تمام صفات کمال و عدم راهیابی هیچ نقصی در او ۴.عینیت صفات با ذات او ۵.توحید او و راه نداشتن تعدد ۶.عدم اشتراک وجود او با وجود ممکنات.

روش مؤلف کتاب توحید فائق در معرفت خالق، بهره‌گیری از مباحث عقلی برای تحلیل مفاد اخبار رسیده از ائمه معصومین است و در بسیاری موارد در نقدی صریح و شجاعانه آنچه را در برخی کتب فلسفی غرب و شرق در شمار بدیهیات شمرده شده، نقد و رد کرده است؛ به‌عنوان نمونه بحث ماتریالیست‌ها بر پایه نظریات علوم طبیعی مانند فرضیه داروین را مردود، نظریه اصاله الوجود را فارغه المحتوی و اشتراک الوجود و نیز سنخیت بین خالق و مخلوق را باطل اعلام کرده است. این اثر تألیف آیت الله علی موسوی بهبهانی، از فقها و اصولی‌های شیعه است. وی در ۱۳۰۲ یا ۱۳۰۳ قمری در بهبهان متولد شد و تحصیلاتش در بهبهان و نجف نزد اعاظم علما مانند صاحب کفایه و صاحب عروه بوده است. هرچند بیشترین آموخته‌هایش را مرهون سیدحسین کوه کمری بود. تألیف کتب و رساله‌های علمی متعدد فقهی، اصولی، کلامی و ادبی که مصباح الهدایه فی اثبات الولایه مشهورترین آنها است و خدمات اجتماعی گسترده و بیش از پنج دهه تدریس در نجف، کربلا، اهواز، رامهرمز، بهبهان و اصفهان از اقدامات این مرجع تقلید خوزستانی است.

خواندن کتاب توحید فائق در معرفت خالق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مبحث خداشناسی علاقه‌مند هستند مناسب است.

بخشی از کتاب توحید فائق در معرفت خالق

«اما در پاسخ به سؤال اول که آیا خداوند مساوی وجود است یا نه؟ می‌گوییم: لفظ جلاله(الله) اسم اعلم برای ذات مقدس الهی است و اما کلمه «وجود» در لغت و عرف به معنی تحقق یافتن و به ثبوت رسیدن است و بر این اساس رابطه‌ای بین لفظ جلاله و وجود نیست؛ زیرا اولی اسم اعلم است و دومی اسم معنی که نیاز به موضوع دارد و حکایت از مفهومی کلی از ثبوت و تحقق می‌کند پس این دو از جمله معانی متخالف هستند؛ مانند: زید و شجاعت...» 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان