دانلود و خرید کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم فاطمه فشخورانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم اثر فاطمه فشخورانی

کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم

معرفی کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم

کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم نوشتهٔ فاطمه فشخورانی است و انتشارات آرنا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم

کتاب «ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم» نوشتهٔ فاطمه فشخورانی با سابقهٔ بیش از ده سال تدریس در دانشگاه و وکالت و منتشرشده به وسیلهٔ انتشارات آرنا است. این کتاب شامل چهار فصل است؛ فصل اول به بررسی ماهیت و پیشینهٔ تاریخی کنسرسیوم اختصاص دارد. از آنجا که فقدان شخصیت حقوقی باعث تمییز کنسرسیوم از مشارکت‌های مشابه می‌شود، بررسی همه‌جانبهٔ شخصیت حقوقی و ارائهٔ تعریفی جامع از آن و سپس بررسی انواع مشارکت‌ها و وجوه تمایز کنسرسیوم با آن‌ها مورد بحث قرار گرفته است.

در فصل دوم ساختار، تشکیلات و آثار حقوقی کنسرسیوم و وجوه مختلف و چگونگی تشکیل، امتداد و خاتمه و نحوهٔ مدیریت و نهایتاً ارکان آن توضیح داده شده. از آنجا که کنسرسیوم دارای ماهیتی کاملاً قراردادی است، تبعاً حل و فصل اختلافات ناشی از آن هم مبتنی بر ارادهٔ اعضا خواهد بود. بنابراین روش‌های معمول حل اختلافات ناشی از کنسرسیوم با تأکید بر داوری بحث شده است.

فصل سوم شامل نتیجهٔ مطالعات گستردهٔ نویسنده دربارهٔ یافتن جایگاه کنسرسیوم و نحوهٔ پذیرش آن در نظام حقوقی ایران است؛ بنابراین مقایسهٔ نهاد کنسرسیوم با شرکت مدنی، اشاعه، عقد صلح و در نهایت پذیرش آن در محدودهٔ مقررات ماده ۱۰ قانون مدنی و همچنین بررسی محدودیت‌های احتمالی فقهی و قانونی را در این فصل خواهیم خواند.

در فصل چهارم نتایج و پیشنهادهای مطرح شده و مخصوص به هر فصل در اختیار خواننده قرار گرفته است.

این کتاب به تمام افراد فعال در فعالیت‌های کلان با موضوعات مختلف از استخراج و بازاریابی نفت گرفته تا فعالیت‌های بشر دوستانه و مدافع صلح پیشنهاد می‌شود. مخصوصاً در بزنگاه محدودیت‌های اقتصادی کنسرسیوم می‌تواند نجات بخش باشد درحالی‌که کمال استقلال را برای اعضا محفوظ می‌دارد و در تمام مراحل مبتنی بر ارادهٔ اعضاست. کنسرسیوم قراردادی کارآمد، مطلوب، رایج در عرصهٔ بین‌المللی و متناسب با نیازهای روز در محیط داخلی و بین‌المللی است؛ بنابر نیازهای اعضای تشکیل دهنده در طول زمان قابل تغییر و به‌روزرسانی قاعده‌مند است.

خواندن کتاب ماهیت، آثار و انواع کنسرسیوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب خواننده را در شناخت، تنظیم و مدیریت قرارداد کنسرسیوم توانمند می‌سازد خواه در جایگاه وکیل و نمایندهٔ حقوقی یا مدیر کسب و کارهای خرد یا بسیار کلان و خواه در جایگاه دانشجو و دانش‌آموختهٔ حقوق و خواه در جایگاه فعال مدنی و... .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان