دانلود و خرید کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟ سیدعبدالمجید زواری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟

کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟ نوشته سیدعبدالمجید زواری، احسان جعفری‌فر، اسدالله پازوکیان و جواد عفراوی است. این کتاب نگاهی به پیامدهای مشارکت زنان در سطوح عالی سیاست است. 

درباره کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟

حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی‌سیاسی از موضوع‌هایی است که همیشه مورد پرسش جوامع بوده است. البته تا همین اواخر نقش زنان در عرصه‌های مختلف چندان جدی شمرده نمی‌شد و نظام مردسالاری تقریباً در کلیهٔ شئون جامعه حاکم بود. پس از شکل‌گیری جنبش‌های فمینیستی، به‌تدریج زمینهٔ مشارکت اجتماعی زنان فراهم شد و زنان در جایگاه نیمی از جمعیت جوامع، در مشاغل مختلف ایفای نقش کردند.

عرصهٔ سیاست و روابط بین‌الملل از حوزه‌هایی بود که حضور زنان در آن با تأخیر بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌ها صورت گرفت. درحقیقت روابط بین‌الملل، مدت‌های طولانی به‌گونه‌ای تدریس و نظریه‌پردازی می‌شد که گویی زنان وجود ندارند. باور رایج این بود که سیاست امری جدی و پرمخاطره است و نیاز به قدرت درک و تجزیه‌وتحلیل بالایی دارد و این کار فقط از عهدهٔ اشخاص نخبه (مردان) برمی‌آید. 

ظاهراً تجربهٔ تاریخی نیز نشان می‌دهد زنان صلح‌جوتر از مردان هستند و احتمالاً مشارکت آن‌ها در ساختار سیاسی می‌تواند استفاده از زور و اجبار را در عرصه‌های بین‌المللی محدود کند. اما آن‌چه که می‌تواند این ادعا را ثابت کند پژوهی جامع درباره این موضوع است. نویسندگان در این کتاب سعی کرده‌اند اطلاعاتی جامع درباره این موضوع در اختیار خوانندگان قرار دهند. 

خواندن کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آیا زنان رهبران صلح جوتری هستند؟

قدرت از مفاهیم اصلی علم سیاست است که به عقیدهٔ برخی از پژوهشگران سیاسی، علم سیاست، علم کسب و حفظ قدرت سیاسی است. بسیاری از سیاست‌شناسان، روابط قدرت را هستهٔ سیاست می‌دانند و معتقدند آنچه روابط سیاسی انسان‌ها را از دیگر روابط آن‌ها متمایز می‌کند قدرت است. مبارزهٔ احزاب و حکومت‌های گوناگون، مبارزه برای قدرت است؛ برای کسب قدرت، برای حفظ قدرت یا برای نمایش قدرت. در عرصهٔ جهانی سیاست، یعنی روابط بین‌الملل هم مبارزه برای قدرت است. مورگنتا سیاست در میان ملت‌ها را مبارزه‌ای در راه قدرت می‌داند و معتقد است شناخت درست مبارزه برای قدرت، کلید فهم مسائل سیاسی است.

از دید بسیاری از اندیشمندان قدرت وجه مشخصهٔ حوزهٔ سیاست است: نسبت قدرت به تحلیل سیاسی مانند نسبت امر اقتصادی به علم اقتصاد است. اما باید اذعان کرد که قدرت نیز مثل بسیاری از واژگان معنی دقیقی از آن ارائه نشده است. به اعتقاد دال «واقعیت نخستین و مهمی که باید دربارهٔ قدرت دانست این قدرت از مفاهیم اصلی علم سیاست است که به عقیدهٔ برخی از پژوهشگران سیاسی، علم سیاست، علم کسب و حفظ قدرت سیاسی است. بسیاری از سیاست‌شناسان، روابط قدرت را هستهٔ سیاست می‌دانند و معتقدند آنچه روابط سیاسی انسان‌ها را از دیگر روابط آن‌ها متمایز می‌کند قدرت است. مبارزهٔ احزاب و حکومت‌های گوناگون، مبارزه برای قدرت است؛ برای کسب قدرت، برای حفظ قدرت یا برای نمایش قدرت. در عرصهٔ جهانی سیاست، یعنی روابط بین‌الملل هم مبارزه برای قدرت است. مورگنتا سیاست در میان ملت‌ها را مبارزه‌ای در راه قدرت می‌داند و معتقد است شناخت درست مبارزه برای قدرت، کلید فهم مسائل سیاسی است.

از دید بسیاری از اندیشمندان قدرت وجه مشخصهٔ حوزهٔ سیاست است: نسبت قدرت به تحلیل سیاسی مانند نسبت امر اقتصادی به علم اقتصاد است. اما باید اذعان کرد که قدرت نیز مثل بسیاری از واژگان معنی دقیقی از آن ارائه نشده است. به اعتقاد دال «واقعیت نخستین و مهمی که باید دربارهٔ قدرت دانست این 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

حجم

۶۶۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان