دانلود و خرید کتاب مدیریت ادراک حجت اله مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت ادراک اثر حجت اله مرادی

کتاب مدیریت ادراک

معرفی کتاب مدیریت ادراک

کتاب مدیریت ادراک نوشتهٔ حجت اله مرادی و محمدحسین الیاسی است که نشر ساقی آن را منتشر کرده است. این کتاب در قالب دو مقالهٔ پژوهشی به توضیح و تبیین مفهوم مدیریت ادراک و بررسی ابعاد مختلف آن در حوزهٔ تصمیم‌گیری‌های فرهنگی و نظامی پرداخته است.

درباره کتاب مدیریت ادراک

برای پیروزی در جنگ‌ها و نیز برنامه‌ریزی و مدیریت انواع عملیات نظامی نیاز است تا در کنار اتکا بر قوای تسلیحاتی و استفاده از جنگ‌افزارهای مدرن، ارزش و اهمیت اطلاعات نیز در نظر گرفته شود. اطلاعاتی که بسیار گران‌بها بوده و قابلیت تغییر سرنوشت جنگ‌ها و رقم‌زدن تاریخ به‌نحوی متفاوت را خواهند داشت و دقیقاً همین‌جا است که مفهوم مدیریت ادراک مطرح ‌می‌شود. مدیریت ادراک بنا بر تعریف وزارت دفاع آمریکا، مجموعه فعالیت‌هایی است که بر روند دریافت و ارسال و ادراک اطلاعات و نیز سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی تأثیرگذار بوده و می‌تواند بر نحوهٔ تصمیم‌گیری فرماندهان و برداشت آن‌ها از موقعیت اثرگذار باشد و با توسل به عملیات فریب و جنگ روانی، دشمن را به اهداف خود نزدیک کند. کتاب مدیریت ادراک به قلم حجت اله مرادی و محمدحسین الیاسی حاوی دو مطالعهٔ پژوهشی درمورد معرفی و تشریح مفهوم مدیریت ادراک و انواع روش‌ها و ابزارهای آن و نیز بررسی نقش رسانه به‌عنوان عنصر کلیدی مدیریت ادراک است. 

خواندن کتاب مدیریت ادراک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم سیاسی، رسانه و علوم ارتباطات و نیز کارشناسان و نظریه‌پردازان نظامی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مدیریت ادراک

«شیوهٔ جنگ سنتی که در آن زندگی انسان‌ها با رفتن به جنگ فدای به‌دست‌آوردن اهداف پیش‌پاافتاده می‌شد و بسیار پرمخاطره بود در حال منسوخ شدن است. از دیدگاه انسانی یک سیاستمدار یا فرماندهٔ نظامی باید همیشه به دنبال اهدافی باشد که بدون توسل به ماشین جنگی قابل‌دسترس باشد. کلاوزویتس به ما آموخت که همیشه هدف از جنگ، نابودی نیروی دشمن نیست. حتی می‌توان بدون درگیری و جنگ نیز به اهداف خود رسید. در انواع مختلف جنگ خیال باطل پیروری یا شکست، اصل محوری است. هیچ‌یک از طرفین درگیر حاضر به قبول شکست نیست. در این‌جا مشاهده می‌شود طرفین چگونه حوادث را نسبت به اوضاع خود می‌سنجند. مفهوم مدیریت ادراک این است که چگونه با فراهم کردن شرایط مناسب به طرفین درگیر تلقین کنیم که هر دو پیروز شده‌اند. این مهم، مدیریت ادراک میان فرماندهان نظامی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۵۹۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان