دانلود و خرید کتاب زودیاک جیمز وندربیلت ترجمه سعید محمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زودیاک اثر جیمز وندربیلت

کتاب زودیاک

انتشارات:ساقی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زودیاک

فیلم‌نامه زودیاک نوشتهٔ جیمز وندربیلت است. و سعید محمدی و احمد فرهنگ نیا آن را ترجمه‌ کردند. این اثر توسط انتشارات ساقی چاپ شده است. این کتاب فیلم‌نامه‌ای جنایی است که بر اساس یک پروندهٔ واقعی جنایی که هیچ‌گاه بسته نشده، نوشته شده است.

درباره کتاب زودیاک

ژانر جنایی بدون شک یکی از محبوب‌ترین ژانرهای فیلم‌های سینمایی به‌شمار می‌رود که هرسال فیلم‌های زیادی در این ژانر ساخته می‌شوند و هرکدام از آن‌ها نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند. بااین‌حال درمیان آن‌ها، فیلم‌هایی که براساس داستان‌هایی واقعی ساخته شده‌اند قطعا جذابیت بیشتری دارند و فیلم زودیاک یکی از آن فیلم‌ها تلقی می‌شود. پرونده‌ای که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی باز شد و هیچوقت به پایان خودش نرسید. پرونده‌ای که در آن یک قاتل زنجیره‌ای به نام زودیاک افراد زیادی را به قتل رساند ولی نیروهای پلیس نتوانستند او را شناسایی کنند. شاخص محتوا شامل جرم و جنایت، درام، رازآلود و هیجان‌انگیز است. این فیلم‌نامه در تاریخ تیرماه سال 1385 (مارس 2007) در سالن‌های سینما آمریکا به نمایش درآمد. این فیلم‌نامه نامزد چندین جایزه هم شده و توانایی درخشش در چشم منتقدان را دربرداشت خود نشان داده است. طرفداران این ژانر می‌توانند از عناصر فرهنگی مختلفی که در آن وجود دارد، لذت ببرند. فیلم‌نامه زودیاک، دربارهٔ خطرناک‌ترین قاتل سریالی تاریخ روایت می‌کند و همراه با تعریف‌های جدید و بی‌نظیر تصاویر، برای مخاطبان ارائه شده است. دقت و ظرافت فیلم‌نامه در بررسی و تحلیل روش‌ها و جزئیات اقدامات این قاتل، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای خوانندگان به ارمغان می‌آورد.

در دهه 1960، در منطقه شمالی کالیفرنیا، یک قاتل شرور به نام زودیاک شناسایی شد. از زمان آغاز فعالیت‌های  خود، روش عملکرد این قاتل بسیار عجیب و غریب بود. مورد حمله زودیاک، پنج نفر را کشت و عملیات‌های بعدی او ناکام ماندند و هرگز به پایان نرسیدند؛ این پرونده همواره به عنوان یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های قتل تاریخ آمریکا شناخته می‌شود. فردی است که هیچ کسی شناخته او را ندارد و حتی هویت واقعی او نیز نامعلوم است. فیلم زودیاک که توسط دیوید فینچر کارگردانی شده است، بر اساس کتابی به همین نام اثر رابرت گری‌اسمیت ساخته شده است.

خواندن کتاب زودیاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به سینما و نقدهای سینمایی، دانشجویان مرتبط با رشته هنر و فیلم‌نامه‌نویسی، و تمام طرفداران ژانرهای معمایی و جنایی پیشنهاد می‌کنیم‌.

بخشی از کتاب زودیاک

تاکسی رفته‌رفته کنار می‌کشد و نبش تقاطع متوقف می‌شود. راننده تاکسی ماشین را پارک می‌کند. مجری رادیو: یه سوال برای همه ما وجود داره: به‌نظر شما زودیاک در قدم بعدی چه‌کار می‌کنه؟ صدای مهیبی می‌آید. سر راننده تاکسی با شدت به جلو پرتاب می‌شود. مسافر تاکسی که ما نمی‌توانیم او را ببینیم. به راننده شلیک کرده است.

نظرات کاربران

کاربر 7476143
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

جالب و مخوف فیلمش هم هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۹۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان