دانلود و خرید کتاب دستور زبان تدوین روی تامپسون ترجمه محمد گذرآبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دستور زبان تدوین اثر روی تامپسون

کتاب دستور زبان تدوین

معرفی کتاب دستور زبان تدوین

کتاب دستور زبان تدوین نوشتهٔ روی تامپسون و کریستوفر جی. بوون و ترجمهٔ محمد گذرآبادی است. ساقی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از عمومی‌ترین اصول و روش‌های تدوین سخن گفته است.

درباره کتاب دستور زبان تدوین

کتاب دستور زبان تدوین در ۷ فصل و یک واژه‌نامه به چاپ رسیده است. در فصل اول، نویسنده به شرح اصول تدوین پرداخته است. فصل دوم این کتاب با عنوان «درک فوتیج»، به بررسی و معرفی انواع نماها و اندازهٔ آن‌ها اختصاص داده شده است. فیلم خام یا فوتیج در صنعت فیلم‌سازی و تولید ویدئو به خروجی نهایی یک دوربین گویند که هیچ‌گونه جلوهٔ ویژه و فرایندهای متداول پس از فیلم‌برداری روی آن شکل نگرفته باشد. نویسنده در فصل سوم این کتاب، به مسئلهٔ «کی برش بزنیم و چرا؟» که یکی از مهم‌ترین مسائل تدوین است، پرداخته است. در فصل چهارم، انتقال‌ها و طبقه‌بندی تدوین مباحثی چون برش، دیزالو، تدوین مفهومی، تدوین فرمی و تدوین ترکیبی بررسی شده است. نویسنده در فصل پنجم با عنوان «روش‌های عمومی برای تدوینگران» به تدوین‌کردن به‌عنوان خلق یک اثر هنری پرداخته و رعایت اصول تدوین مانند توجه به خط فرضی و دادن اطلاعات جدید در هر پلان را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در فصل ششم این کتاب با عنوان «روش‌های کاری»، نویسنده با بررسی انواع روش‌های تدوین، این هنر را برای علاقه‌مندان به این شاخه به‌شکل مشروح‌تر توضیح داده است. در آخرین فصل با عنوان «برش نهایی»، نویسنده مباحث دیگری را که هر تدوینگری در کارِ تدوین، ناگزیر با آن‌ها برخورد می‌کند، بررسی کرده است. عناوینی چون تدوین موازی، تدوین چند دوربین، صدای سینک و محاسبهٔ زمان، روند کار دیجیتال و نقش دستیار تدوین برخی از عناوینی است که در این فصل مطرح شده است.

خواندن کتاب دستور زبان تدوین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران هنر سینما و حرفهٔ تدوین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دستور زبان تدوین

«مهارت و شامه تدوینگر به شکل‌گیری سبک بصری محصول نهایی کمک می‌کند و تصمیماتش معمولاً در موفقیت یا شکست برنامه نقش دارد. بنابراین تدوینگر خوب می‌تواند در کیفیت محصول نهایی تأثیر بسزا داشته باشد. هدف از «دستور زبان تدوین» این است که تازه‌کارها با عمومی‌ترین اصول و روش‌های تدوین، دلیل استفاده از آن‌ها و معنایی که عموماً از آن‌ها استنباط می‌شود آشنا شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۸٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان