دانلود و خرید کتاب تاریخ سوسیالیسم خلیل ملکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ سوسیالیسم اثر خلیل ملکی

کتاب تاریخ سوسیالیسم

نویسنده:خلیل ملکی
انتشارات:نشر ارس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ سوسیالیسم

کتاب الکترونیکی «تاریخ سوسیالیسم» نوشتهٔ خلیل ملکی در نشر ارس چاپ شده است. سوسیالیسم در مکاتب مختلف، تقریباً مستقل از هـم، ولی تحت شرایط و اوضاع و احوال مشابه پیدا شده است. در کتاب تاریخ سوسیالیسم می‌خوانیم که این اصطلاح چگونه پس از تشریح مکانیسم سرمایه‌داری و قوانین رشد و تکامل صنعت، راه‌حلی را که متناسب با از بین بردن این تناقضات باشد جست‌وجو می‌کند.

درباره کتاب تاریخ سوسیالیسم

اصطلاح سوسیالیسم در ربع دوم قرن ۱۹ در انگلستان و فرانسه ظهور کرد. فقر و بدبختی که حتی در قرون وسطی نیز وجود نداشت، با سرعت تکامل صنعت عمومیت پیدا می‌کرد. سوسیالیسم نه‌تنها سعی و کوشش برای تشریح وضعی است که انقلاب صنعتی به وجود آورده، بلکه در مرحلهٔ اول برای فهمیدن اساس و پایهٔ این وضع است و در مرحلهٔ دوم برای نشان دادن راه‌حلی است که این وضع را عوض کند.

وظیفهٔ سوسیالیسم این است که پیدا کند فقر و بدبختی از کجا ناشی است و سرمایه‌داری که به وجود آورندهٔ انقلاب صنعتی است چگونه فقر را نیز به وجود می‌آورد و سرمایه‌داری و فقر چرا لازم و ملزوم هم‌اند. کتاب تاریخ سوسیالیسم این مراحل را به‌همراه جزئیاتی ضروری تشریح می‌کند.

کتاب تاریخ سوسیالیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران مطالعهٔ تاریخ جهان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تاریخ سوسیالیسم

«سرمایه‌داری صنعتی در انگلستان ابتدا در نساجی‌های یورکشیر که پشم‌باف بود پیدا شده بود و در کارخانه‌های نساجی پنبهٔ لانکاشیر که در نتیجهٔ جریان آب به کار می‌افتاد تکمیل گردیده بود. اختراع بخار و ماشین مربوط به آن، استخراج زغال‌سنگ را راحت و فراوان ساخته بود و این خود تأثیر مستقیم در تکامل صنعت فلزات، که احتیاج به زغال و کک دارند، به وجود آورده بود. صنایع کوچک متفرق و پراکنده و منحط، جای خود را به کارخانهٔ متمرکز و مترقی و چوب جای خود را به آهن، و دوک جای خود را به ماشین داده بود. در شمال انگلستان، صنایع در رشد و تکامل بود. تولید در نتیجهٔ تکمیل اختراعات، مرتب، بالا می‌رفت و ضرورت پیدا کردن بازارهای دور دست حس می‌شد. صنعت و نیروی محرکه، جاده‌های زمینی و دریایی را تسخیر می‌کرد و ارتباط صنعت را با بازارهای دور دست برقرار می‌ساخت. الکتریسیته و تلگراف، بی‌سیم و غیره، رابطه را سریع و کوتاه و راحت می‌کرد. سرعت جریان تاریخ در قسمتی از قرن نوزده، بیش‌تر از سرعت آن در طی هزاران سال گذشته بود. از سال ۱۸۳۰ تا شروع قرن بیستم وقایعی اتفاق می‌افتاد که از زمان جمشید تا عصر ماشین، اتفاق نیفتاده بود. تمام این جریانات از طرف لیبرال‌ها و سوسیالیست‌ها دو نوع کاملا متمایز و شاید متضاد، تفسیر می‌شدند. لیبرالیسم خوش‌بین، این جریان‌ها را با مبادله توضیح می‌داد و آزادی آن را سعادت بشر می‌دانست. ولی سوسیالیسم به حوادث و وقایع غیرقابل انکار، اشاره کرده و رشد و تکامل سرمایه‌داری را، بدبختی اکثریت بزرگ و رفاه و ثروت اقلیت کوچک تلقی می‌کرد. جریان‌های آینده نیز نشان می‌دادند که حق با سوسیالیست‌ها است و لیبرال‌ها مجبور بودند که تئوری و نقطه نظر خود را دائماً تغییر دهند تا امروز که از تئوری آن‌ها، تقریباً دیگر چیزی باقی نمانده است. سوسیالیسم تنها به انتقاد ساختمان سرمایه‌داری اکتفا نمی‌کرد. از همان اول کار با استفاده از جریان تکاملی تناقضات سرمایه‌داری، راه‌حل‌های مناسبی که جریان حوادث خود، آن‌ها را نشان می‌داد تکمیل و پیشنهاد می‌کرد. تجزیه و تحلیل سوسیالیسم از سرمایه‌داری و راه‌حل‌های پیشنهاد شده، خود نیز دچار همان جریان تکامل تاریخی بودند یعنی با پیش رفتن حوادث و پیدا شدن آزمایش‌های نوین، ترقی و تکامل می‌یافتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۷۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان