دانلود و خرید کتاب تونس در آیینه فرهنگ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تونس در آیینه فرهنگ اثر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس

کتاب تونس در آیینه فرهنگ

معرفی کتاب تونس در آیینه فرهنگ

کتاب «تونس در آیینه فرهنگ» نوشتۀ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تونس است و انتشارات بین‌المللی الهدی آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب تونس در آیینه فرهنگ

با وجود پیشرفت دانش بشری در حوزۀ ارتباطات، هنوز ریشۀ بسیاری از کشمکش‌ها و اختلافات عدم درک متقابل انسان‌ها از یکدیگر و فقدان درک مشترک فرهنگی میان جوامع است و حل این مشکل جز با مطالعات فرهنگی و آشنایی با فرهنگ ملت‌های مختلف میسر نیست. این است که امروز پدیدآوردن آثار و منابع برای مطالعه و افزایش سطح آگاهی نسبت به فرهنگ‌های مختلف یک ضرورت است بنابراین یکی از کارهای بسیار مهم و مفیدی که مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کرده است جمع‌آوری گزارش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف در قالب آثار مکتوب است. یکی از این آثار ارزشمند کتاب تونس در آیینۀ فرهنگ است که میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در کشور تونس نوشته است. این کتاب قرار است به دنبال زمینه‌سازی توسعۀ مناسبات فرهنگی-بین‌المللی در عرصۀ دیپلماسی به جریان دوسویۀ تعامل فرهنگی با اقوام ملل مختلف کمک کند. 

اولین و مهم‌ترین چیزی که با شنیدن نام تونس به ذهن می‌آید این است که شیعیان از هزار سال قبل در آنجا حضور پیدا کردند. کتاب تونس در آیینۀ فرهنگ روایت پژوهش‌ها، گزارش‌ها و رصد جامعه و فرهنگ کشور تونس است. فصل اول کتاب به گزارش‌های دینی و مذهبی اختصاص دارد و اندیشۀ تقریب مذاهب، اطلاعاتی دربارۀ شیعیان تونس و همچنین تصوف و خانقاه‌ها در جامعه و فرهنگ تونس هم در این فصل توضیح داده می‌شود. در فصل دوم گزارش‌های فرهنگی-اجتماعی مثل مسئلۀ حجاب در تونس، نقش جریانات فمینیستی در این کشور و آداب‌ورسوم مردم پیرامون ازدواج و عید سعید فطر ارائه شده است و فصل سوم مراکز فرهنگی تونس مثل مؤسسۀ بیت‌الحکمه و مرکز مطالعات و پژوهش‌های مؤمنین بدون مرز معرفی می‌شوند. 

خواندن کتاب تونس در آیینه فرهنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران کتاب‌های تاریخی و علاقه‌مندان به آشنایی با فرهنگ ملل مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تونس در آیینه فرهنگ

«امروز موضوع تقریب با سیاست گره‌خورده است. کشورهای اسلامی نظیر عراق، لبنان، سوریه و یمن که باید اندیشه تقریب در آنها رواج یابد در شرایط تنش و تشنج سیاسی و فرقه‌ای به سر می‌برند. تمامی اقدامات اصلاح‌طلبی انحصاری شده و تابع فرمان غرب هستند و این در حالی است که همگان به این موضوع واقف هستند که منافع غرب در تفرقه میان کشورهای اسلامی نهفته است تا پروژه خاورمیانه بزرگ با تهدید روبه‌رو نشود. پروژه‌ای که اساس آن تجزیه منطقه و از هم گسستن پیوندهای دینی و ملی است تا به‌واسطۀ آن کشورهای اسلامی از یکدیگر دورتر شوند. عراق امروز نمونه‌ای واقعی از این سیاست است. درگیری‌های مذهبی داخلی به اوج خود رسیده و عراق به طوایف و مذاهب و عشایر و احزاب مختلف تقسیم گردیده است. احزابی که از طرح نمایشی دموکراسی آمریکا که با زور تانک و توپخانه آن را پیاده کرده حمایت می‌کنند. جناح دیگر حاکم در این کشور نیز سرسپرده ایران است که خود را تنها حامی شیعیان مظلوم منطقه نشان می‌دهد. بدین‌سان، عراق در چنگال فرقه‌گرایی گرفتار آمده که در به دنبال بی‌اعتبار کردن دولت و اصل شهروندی در این کشور است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان