دانلود و خرید کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم) علی صبوحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم) اثر علی صبوحی

کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم)

معرفی کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم)

کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم) نوشتهٔ علی صبوحی است و انتشارات دارالعلم آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل سورهٔ قریش تا قدر است.

درباره کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم)

کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم) در ۱۲۵ صفحه به بررسی آیات و سوره‌ای قرآن می‌پردازد.

یکی از موانع بهره‌مندی از این صحیفه نورانی، اعتقاد به این است که جز آنکه مفسران نوشته یا فهمیده‌اند، کسی را حق استفاده از قرآن شریف نیست و تفکر و تدبر در آیات شریفه را تفسیر به رأی تلقی کرده‌اند و به واسطهٔ این رأی فاسد و عقیده باطل، فهم قرآن شریف را به واسطه جمیع فنون، ناممکن دانسته و آن را به کلی مهجور ساخته‌اند؛ در صورتی که برداشت‌های اخلاقی، ایمانی و عرفانی به هیچ وجه مربوط به تفسیر نیست تا تفسیر به رأی تلقی گردد.

مفهوم تدبر در سوره

«دریافت تدبیر کلمات و آیات که به فهم هماهنگ ظاهر سوره منتهی می‌گردد.»

گوینده یا نویسنده عاقل، واژگان را پشت سر یکدیگر قرار می‌دهد و جملاتی معنی‌دار می‌سازد. جملات را پشت سر هم قرار می‌دهد و کلامی هدفمند را سامان می‌دهد. پشت سر هم قرار دادن هدفمند، معادل «تدبیر» در زبان عربی است. پس کار گوینده یا نویسنده، تدبیر واژگان و جملات است.

شنونده‌ای عاقل که با او سخن می‌گویند یا خواننده‌ای عاقل که متنی را می‌خواند، به فهم تک تک کلمات اکتفا نمی‌کند و آنها را پشت سر هم می‌فهمد تا هدف سخن یا متن مورد نظر را درک کند، سیستم وجودی او به گونه‌ای طراحی شده است که تدبیر گوینده یا نویسنده را دریابد و با او همراه شود. تدبر اصطلاحی است که رفتار طبیعی این شنونده یا خواننده عاقل را بیان می‌کند.

اگر هر یک از سوره‌های قرآن کریم را به عنوان مصداق یک سخن حکیمانه می‌شناسیم (که جز این هم نیست)، باید توجه داشته باشیم که یک سوره، چند واژه از هم جدا یا چند جمله پراکنده و بی‌ربط نیست. سخنگوی حکیم این سوره، ذات پاک باری تعالی است و کلمات و جملات سوره را به گونه‌ای تدبیر کرده است که معانی و اهداف هدایتی خود را به انسان بفهماند.

اگر وجود انسجام و تدبیر در سخن حکیمانه حق است، هیچ کلامی نسبت به تدبیر، سزاوارتر از قرآن کریم نیست.

«ترجمه قرآن بر اساس المیزان» اثر ارزشمند آقای محمدرضا صفوی، همان است که با تغییراتی در ترجمه آیات به کار گرفته شده است. این ترجمه ، تجلی بخش سهمی از فهم تدبری عالم ربانی، علامه محمد حسین طباطبائی (ره) است؛ مفسری بزرگ که «المیزان» او الهام‌بخش حرکت تدبر است. بزرگواری که نگاه عالمانه‌اش، راه پیشرفت در عرصه تدبر را باز گذاشته و چشم‌انداز توفیقش، مرزهای المیزان را درنوردیده است.

آنچه در این اثر انعکاس یافته، برخاسته از استنادات ظاهری و استدلال‌های عقلایی است که محققان و کارشناسان محترم می‌توانند برای آشنایی با آنها به «مجموعه تدبر در قران کریم؛ همراه با استناد و استدلال» مراجعه کنند.

خواندن کتاب تدبر در قرآن کریم، کتاب کار (جلد اول؛ دفتر دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان