دانلود و خرید کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز اثر احمد علامه فلسفی

کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز

معرفی کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز

کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز نوشتهٔ احمد علامه فلسفی است و انتشارات فراروان‌شناسی آن را منتشر کرده است. ۲۸۵ قاعده برای تمرکز در این کتاب آمده است.

درباره کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز

 حواس‌پرتی (Distraction) یعنی ناتوانی برای داشتن تمرکز است. حواس پرتی یعنی خارج‌شدن از حالت توجه، دقت و تمرکز و فرو رفتن در گرداب نشخوار ذهنی، افکار ایذایی، تخیّلات، اوهام و یا تعقیب امور بیهوده دیگر. بیمار وظایف و تکالیف محوله را به موقع انجام نمی‌دهد، اما به پدیده‌های غیرمرتبط در محیط، بی‌موقع توجه نشان می‌دهد. اگر تمرکز ذهن، حواس، توجه و دقت ما در یک هدف فیزیکی، روحی و یا منطقهٔ مورد نظرمان توقف نکند و منحرف شود، آن را حواس‌پرتی یا تشتّت فکری می‌نامیم که حاصل آن بروز ضعف و اختلال در یادگیری و نیز کاهش دریافت کمّی وکیفی اطلاعات مورد نظر است. در واقع حواس‌پرتی ناشی از عدم توانایی تمرکز و توجه، عدم علاقه به موضوع مورد نظر یا شدت تازگی و جذابیت زیاد چیزی غیر از موضوع مورد توجه است. حواس‌پرتی محصول منابع بیرونی و درونی است. حواس‌پرتی منابع بیرونی شامل عواملی از جمله محرک های بصری، تعاملات اجتماعی، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و نیز می‌تواند در برخی‌ها به دلیل داشتن روحیه جاه‌طلبی، شهرت‌طلبی، مال‌‌‌‌‌‌‌‌‌اندوزی، حریص بودن و امثال آن‌ها باشد. منابع «حواس‌پرتی‌» درونی مانند گرسنگی، خستگی، بیماری، نگرانی و خیال‌پردازی و ناهنجاری‌های عصبی و روانی است. در این حال حاصل جریان هر دو نوع حواس پرتی بیرونی و درونی، به قوه تمرکز ذهن، حواس پنجگانه، سلامتی، رشد و پیشرفت انسان آسیب می‌رساند. نشخوار فکری (Rumination)، یکی از مهم‌ترین پیامد اینگونه افکار اضافی است.

تعریف «تمرکز» Concentration یعنی هنگامی که ذهن ما قادر باشد روی یک هدف فیزیکی یا روحی توقف کند و از آن منحرف نشود، شرایطی فراهم می‌شود که به آن تمرکز می‌گوییم. به عبارت دیگر، تمرکز یعنی تراکم، فشردگی مجموعه، چکیده، حفظ و نگهداری توجه، دقت و حواس جمع، روی موضوع و یا هدف مشخص. ذهن متمرکز حتی قادر است ماورای پدیده‌های مادی را مشاهده کند، لکن در وضعیت عادی و پراکندگی، امکانِ کوچک‌ترین رؤیتی را نخواهد داشت.

خاصیت «قدرت تمرکز» این است که ذهن را از حالت حواس پرتی، تشتت، پراکندگی و آشفتگی درمی‌آورد و هدفمند و تأثیرگذار می‌نماید، به همین دلیل فردی که ذهنش مغشوش و پریشان است قادر به انجام هیچ عمل سودمند و مؤثری نیست. زیرا فرد حواس پرت، مغشوش‌الفکر، هنگامی که با ذهن پراکنده کاری انجام می‌دهد، دچار اشتباه و خطای فراوانی می‌شود. علت این است که بدن او در حالی عملی انجام می‌دهد که ذهن در جایی دیگر و موضوع متفاوتی را تعقیب می‌کند و همواره خود را دچار دردسر، خُسران و زیان روحی و مادّی عذاب‌آوری و حتی خطر جانی می‌بیند. چنین افراد مغشوش‌الفکر، همواره مضطرب، نگران، مردّد، افسرده، عصبی، منفعل، مسامحه‌کار، و نامتعادل می‌شوند و قاعدتاً قادر نیستند که شئونات زندگی را از نظر کمّی و کیفی ارتقا و تحکیم بخشند، بنابراین احساس موفقیت و خوشبختی نمی‌کنند، اما اشخاصی که دارای قدرت تمرکز فکری و ذهنی بالایی هستند، می‌توانند در تمام عرصه‌های زندگی، انواع شاهکارها و خلاقیت‌ها، ابداعات، اکتشافات، اختراعات، فن‌آوری‌ها و بالاخره شکوفایی در همهٔ تحولات علمی، صنعتی، اجتماعی، ورزشی، هنری و متافیزیکی را به منصه ظهور برسانند . در این زمینه، تمرینات متنوع و گوناگونی برای رفع حواس پرتی و تقویت تمرکز در این کتاب به صورت کاربردی آموزش داده شده است. 

بدیهی است قدرت تمرکز فکر یک نوع مهارت است که بدون انجام مراقبه و تمرین مکرر، منظم و مستمر حاصل نمی‌شود. یکی از بهترین تمرین‌های تمرکز، حضور یافتن در لحظه حال و توجه به مراحل تنفس «دَم - حبس دَم – بازدَم» است. 

خواندن کتاب تبدیل حواس پرتی به قدرت تمرکز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های خودیاری پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که احساس می‌کنند دچار حواس‌پرتی‌اند این کتاب برایشان مفید است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۵ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان