دانلود و خرید کتاب نابودسازی یمن عیسی بلومی ترجمه منصور براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نابودسازی یمن اثر عیسی بلومی

کتاب نابودسازی یمن

نویسنده:عیسی بلومی
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نابودسازی یمن

کتاب نابودسازی یمن نوشتۀ عیسی بلومی با ترجمۀ منصور براتی در انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این کتاب دربارۀ نقش‌آفرینان جنگ یمن و آشوب‌هایی است که شبه‌جزیرۀ عربستان برای جهان دارد.

درباره کتاب نابودسازی یمن

نویسنده در این کتاب به شرح شرایط و محیط عمل نقش‌آفرینان اصلی رویدادهای جنگ یمن می‌پردازد و تأکید می‌کند که ریشه‌های این جنگ به سیاست نابودسازی یمن بازمی‌گردد که نیروهای ائتلاف جهانی به رهبری عربستان سعودی تحت حمایت آمریکا و بریتانیا در پیش گرفته‌اند. جنگی که میلیون‌ها نفر را به نام برنامه‌های نوع‌دوستانه و حتی برنامه‌های مترقی انسان دوستانه به ورطۀ قحطی کشانده است.

 هدف کتاب نابودسازی یمن شناسایی پیوندهای میان جغرافیای یمن و مردمان آن با نیروهای جهانی‌ای است که پیوسته به بهانه‌های گوناگون به‌سوی یمن دست دراز می‌کنند. نویسنده می‌کوشد از این رهگذر درکی از گذشته، حال و آیندۀ یمن، منطقه و حتی جهان به دست دهد. بلومی ماجراهای یمن را در بستر تاریخی شکل‌گیری قدرت‌های مالی نوپدید بین دو جنگ جهانی، جنگ سرد، پان عربیسم، ضد امپریالیسم، جهانی شدن و ظهور اسلام سیاسی بازگو می‌کند و به روایت تاریخ کشور زیبایی می‌پردازد که تاراج شده است.

خواندن کتاب نابودسازی یمن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به تمام دوستداران کتاب‌های تاریخ جهان، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

درباره عیسی بلومی

عیسی بلومی، تاریخ‌نگار و استاد مطالعات ترکی و خاورمیانه در دانشگاه استکلهم است. او کارشناسی ارشد علوم سیاسی و مطالعات تاریخی از مدرسۀ پژوهش‌های اجتماعی نیویورک دارد و مدرک دکتری خود را در رشتۀ تاریخ و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه نیویورک گرفته است. بلومی سابقۀ تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های معتبر جهان را در کارنامۀ خود دارد.

بخشی از کتاب نابودسازی یمن

«دست‌اندرکاران عملیات «طوفان قاطع/احیای امید» آن را به‌عنوان جنگی به‌مثابه «آخرین پناهگاه و راهکار» تبلیغ می‌کردند. بدبختانه این مسئله قابل توجیه است زیرا اولاً یمن خطرناک است. ازآنجاکه فرصت‌ها و دارایی‌های سیاسی یمن بر همسایگان مهم‌تر آن و احتمالاً جریان تجارت جهانی تأثیر می‌گذراد، رویدادهای این کشور بقیه جهان را نگران می‌سازد. رسانه‌ها می‌کوشند به ما اطمینان دهند کسانی که این جنگ را راه انداخته‌اند از انجام آن اکراه داشته‌اند و تنها زمانی ارعاب و ترور را علیه مردم به کار گرفتند که «دولت» به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی «به‌طور غیرقانونی» طی یک کودتا سرنگون شد. همچنین جنگ به این دلیل به‌جای دیپلماسی انتخاب شد که سازمان‌دهندگان اصلی کودتا از «شیعیان» بودند و وابستگی عقیدتی به ایران داشتند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۱۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
۲۵,۰۰۰
۵۰%
تومان