دانلود و خرید کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران آذین قاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران اثر آذین قاسمی

کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران

نویسنده:آذین قاسمی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران

کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران و دلایل ناکارآمدی نوشتهٔ آذین قاسمی است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران

در ایران با پایان‌یافتن جنگ تحمیلی، اجرای مدون برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفت و مباحث انرژی در چارچوب سیاست‌های تعدیل اقتصادی، عدالت اجتماعی و بهبود شاخص‌های زندگی خانواده‌ها مترادف شد. توسعه اقتصادی و شکوفایی فرهنگی کشورهای درحال‌توسعه و کسب موفقیت کامل آن‌ها در اجرای برنامه‌های رفاه عمومی تا حد زیادی وابسته به اتخاذ سیاست‌های بهینه‌سازی انرژی است. از میان انواع منابع انرژی مورداستفاده، برق از اهمیت خاصی برخوردار است و در تأمین رفاه اجتماعی و پیشرفت صنعتی کشورها ارزش زیادی دارد. ازآنجایی‌که در ایران، بخش خانگی سهم قابل‌توجهی (بیش از ۳۰درصد) از برق مصرفی را به خود اختصاص می‌دهد و به دلیل رشد روزافزون جمعیت کشور، مصرف برق در بخش خانگی به‌شدت در حال افزایش است، ازاین‌رو مهم است بستری فراهم شود سیاست‌گذاران با بهره‌گیری از دانش فنی جدید به امر بهینه‌سازی مصرف برق خانگی توجه بیشتری داشته باشند و آن را جزء اولویت‌های خود قرار دهند. در همین راستا برنامه‌ریزی‌های همه‌جانبه و اعمال سیاست‌های کارآمد در این زمینه، می‌تواند در کاهش شدت مصرف برق خانواده‌ها و نیز افزایش کارایی مصرف برق در بخش خانگی تا حد زیادی تأثیرگذار باشد، ازاین‌رو در طی سال‌های اجرایی برنامه‌های پنج‌ساله‌ٔ توسعه به‌منظور ارتقای شاخص‌های زندگی خانواده‌ها، منطقی‌کردن مخارج مصرفی آن‌ها و افزایش رفاه عمومی، دولت سیاست‌های متعددی را جهت بهینه‌سازی مصرف برق خانگی اتخاذ کرده است. باوجودی که جدال‌های کارشناسی چه در حوزه نظری و چه در حوزه اجرای سیاست‌ها به فراوانی صورت پذیرفته، اما فقدان تحلیلی ارگانیک از عوامل زیر بنایی برای اجرای سیاست‌های مدیریت مصرف، نبود برنامه‌ریزی مدون و نهادهای متولی فرا بخش، کمبود تسهیلات مالی کافی، ساختار نادرست تعرفه برق در کشور و وجود موانع اقتصادی سیاسی و فرهنگی موجب شد علی‌رغم اجرای سیاست‌های متعدد، موفقیت قابل‌توجهی درزمینه بهینه‌سازی مصرف برق خانگی حاصل نشود، به‌گونه‌ای که در طی سال‌های اجرایی برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، مصرف برق خانگی در کشور دارای رشد فزاینده‌ای بوده است. ازاین‌رو به‌منظور کاهش تنگناها و مشکلات اجرایی سیاست‌های مذکور، می‌بایست راهبردهای اساسی ارائه شود تا با به‌کارگیری آن‌ها، اتخاذ سیاست‌های کارآمد در آینده تحقق یابد. البته این امر مستلزم نظارت‌های دقیق کارشناسان و متخصصین این حوزه و بررسی فنی- اقتصادی سیاست‌های اجراشده از سوی وزارت نیرو و سیاست‌گذاران است.

کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران حاصل مطالعات نویسنده با توجه به آمار و اطلاعات موجود در ترازنامه انرژی است. بازه زمانی تحقیقات سال‌های اجرایی برنامه اول تا اوایل برنامه ششم توسعه را در برمی‌گیرد. در این کتاب ضمن تشریح سیاست‌های اجراشده از سوی دولت درزمینه بهینه‌سازی مصرف برق خانگی، به تجزیه‌وتحلیل مشکلات اجرایی و شناسایی دلایل ناکارآمدی سیاست‌های مذکور پرداخته و درنهایت بررسی خواهیم کرد به‌منظور اینکه سیاست‌های بهینه‌سازی مصرف برق خانگی در ایران مؤثر باشند، از دیدگاه اقتصادی و با تأکید بر کارایی مصرف انرژی می‌بایست چه راهبردهایی را در حوزه‌ٔ سیاست‌گذاری تبیین کنیم.

خواندن کتاب سیاست های بهینه سازی مصرف برق خانگی در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزه‌های برق، اقتصاد و انرژی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان