دانلود و خرید کتاب انقلاب اسلامی جدید محمدمحسن الفرح ترجمه عبدالعباس بگعان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب اسلامی جدید اثر محمدمحسن الفرح

کتاب انقلاب اسلامی جدید

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب اسلامی جدید

کتاب انقلاب اسلامی جدید گردآوری‌شده توسط محمدمحسن الفرح و ترجمهٔ عبدالعباس بگعان است و نشر معارف آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب انقلاب اسلامی ایران در دروس و سخنرانی‌های رهبر شهید انصارالله، سیدحسین بدرالدین الحوثی است.

درباره کتاب انقلاب اسلامی جدید

کتاب انقلاب اسلامی جدید، گزیده‌ای از سخنان شهید سید حسین الحوثی (بنیانگذار انصارالله یمن) پیرامون انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی(ره) است. ایشان در ضمن این سخنان، به بررسی ریشه‌های قرآنی قیام امام خمینی اشاره کرده و نهضت ایشان را منطبق بر آموزه‌های قرآن می‌پندارد.

آنچه پس از مطالعه کتاب انقلاب اسلامی جدید برای شما حاصل می‌شود، بسیار فراتر از دیدگاه شهید سید حسین بدرالدین الحوثی(ره) به انقلاب ایران و مرحوم امام خمینی(ره) است. در خلال سطور این کتاب می‌توانید معرفت عمیقی نسبت به ایدئولوژی جنبش انصارالله یمن و منظومه فکری رهبران آن پیدا کنید.

ضمن مطالعه این کتاب می‌توان به عمق نفوذ سخنان امام خمینی در آن سوی مرزها پی برد. در حالی که در طی سال‌های پس از انقلاب، نگاه بسیاری از علافه‌مندان به انقلاب به سمت کشورهای غربی و تبیین پیام امام برای مردم غرب بود؛ حرارت انقلاب ایران به دور از نگاه ایرانی ها توسط یک جوان انقلابی یمن که اتفاقا فرزند یک خانواده اصیل و عالمانه زیدی است و خود مفسّر قرآن کریم است به یمن می‌رسد و حرکتی را شکل می‌دهد که جهانیان را به حیرت وا می‌دارد.

مطالب این کتاب می‌تواند به خوانندگان محترم تصویر خوبی از چهارچوب‌های فکری انصارالله یمن را ارائه کند. چهارچوب‌هایی که توسط سید حسین بدرالدین پایه گذاری شد و در این کتاب توسط این جنبش به چاپ رسیده است.

به همین علت است که سید عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر انقلاب مردمی یمن) دغدغه مطالعه این کتاب را توسط مردم ایران داشت. 

خواندن کتاب انقلاب اسلامی جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب اسلامی جدید

«ما باید رهبرانی برگزینیم که بتوانند امت را از نو بسازند، همان‌طور که امام خمینی(ره) این کار را کرد. او رحمتی از جانب خدا و حجتی بر ملت‌های عرب بود، اما چندان قدرش را نشناختند. او رهبری بزرگ بود که بینشی صحیح داشت. او رهبر ملتی توانمند بود که ثروت‌های خدادادی، جمعیت فراوان و توانمندی نظامی بالایی داشت. ایرانیان ملتی هستند که ثروت بسیار و رهبری حکیم و توانمند دارند، رهبری که به دشمنی با اسرائیل و امریکا برخاست و به ندای یاری عرب‌ها پاسخ داد. او برای عرب‌ها نعمتی بود که اگر در کنارش می‌ایستادند، می‌توانستند از شر اسرائیل رها شوند.

عرب‌ها به‌جای آن‌که دور ایران و خمینی جمع شوند تا بتوانند اسرائیل را هدف بگیرند و خود را از بند امریکا برهانند، بر ضد او موضع گرفتند تا نگذارند به مواضع امریکا و اسرائیل حمله کند و حتی نگذاشتند که خودش به‌تنهایی علیه اسرائیل کاری کند. آن‌ها اکنون از اسرائیل آه و ناله می‌کنند، در حالی که خودشان پیش‌تر از اسرائیل در برابر ایران و امریکا محافظت کرده‌اند. هنگامی‌که علیه ایران جنگ به‌راه انداختند، عرب‌ها جانب اسرائیل را گرفتند. در جنگی که هیچ دلیلی جز دستور امریکا نداشت، با یک اشارهٔ امریکا، تمام عرب‌ها به خدمت امریکا و اسرائیل درآمدند تا انقلاب اسلامی و رهبرش را متوقف کنند و اسرائیل در امان بماند. اسرائیل نیز پاسخ خوبی‌های آن‌ها را با حمله می‌دهد و مسخره‌شان می‌نماید. <هَا أَنتُمْ أُوْلاء تُحِبُّونَهُمْ وَ لاَ یُحِبُّونَکُمْ>؛

«آگاه باشید که این شمایید که آن‌ها را دوست می‌دارید ولی آن‌ها شما را دوست نمی‌دارند.» <وَ إِذَا نَادَیْتُمْ إِلَی الصَّلاَةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا>؛ «و چون برای نماز ندا درمی‌دهید، آن را به مسخره و بازی می‌گیرند.» این آیات به ما می‌گوید که هرچه برای قوم یهود انجام دهیم، دوستمان نخواهند داشت،‌ به ما احترام نخواهند گذاشت و ما را به‌حساب نخواهند آورد، حتی آن‌هایی را که مزدوری می‌کنند و تحت ولایتشان درآمده‌اند.

همه دیدیم که «لحد»، مزدور اسرائیلی جنوب لبنان چه بر سرش آمد. آیا او از اسرائیل شکوه و شکایت نمی‌کرد که او را تنها گذاشته‌اند و به او خیانت کرده‌اند؟ خداوند در قرآن گفته که از تن دادن به ولایت یهود و مسیحی هیچ خیری نخواهید دید، زیرا آن‌ها شما را مسخره می‌کنند. اکنون نیز یهودیان، در فرهنگ‌سازی‌هایشان برای غربی‌ها، عملاً تصویری مسخره از عرب‌ها ساخته‌اند و آنان را امتی نافهم، حیوان‌صفت و عقب‌افتاده نشان می‌دهند، زیرا آن‌ها ما را دوست ندارند.

<وَ لَن تَرْضَی عَنکَ الْیَهُودُ وَ لاَ النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ>؛ «یهود و نصارا هرگز از تو راضی نمی‌شوند، تا آن‌که از آیینشان پیروی کنی.» (قرآن به پیامبر) می‌فرماید تو را به نبوت و پیامبری می‌شناسند، همان‌طور که فرزندانشان را می‌شناسند، اما جز با پیروی از ایشان راضی نخواهند شد، پس چگونه از امت تو راضی شوند؟ تا به دین آن‌ها درنیایی و مانند آن‌ها یهودی نشوی، از تو راضی نخواهند شد. اما خودشان گفته‌اند که کسی را به یهودیت دعوت نمی‌کنند، زیرا هیچ عربی شایستگی آن را ندارد که یهودی باشد! بنابراین می‌خواهند مردم را از دینشان جدا کنند و گمراه سازند.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

حجم

۲۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان