دانلود و خرید کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی سهیل کثیری‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی اثر سهیل کثیری‌نژاد

کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی

معرفی کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی

کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی نوشتۀ سهیل کثیری‌نژاد است. این کتاب را نشر معارف منتشر کرده است.

درباره کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی

جغرافیای سیاسی در میان رشته‌های گوناگون علوم‌انسانی نسبتاً جدید است و قدمت آن را نمی‌توان به بیش از دو قرن پیش به عقب برد. تألیف منابع اندک به زبان فارسی در این حوزه نشان از نیاز به تلاش علمی بیشتر در این زمینه در محافل دانشگاهی کشور عزیزمان دارد.

در این میان، پرداختن به موضوع جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی در متون علمی بسیار کمیاب‌تر است که البته برای آن دلایل مختلفی را می‌توان برشمرد. نخست آنکه متأسفانه نگاه به رژیم صهیونیستی و تحلیل مسائل گوناگون آن، متأسفانه در ایران کاملاً جزئی‌نگر و محدود بوده است و نگاه جامعی که همه جوانب یک پدیده خاص را در رژیم صهیونیستی موردتوجه قرار دهد، کمتر به چشم می‌خورد. همچنین دشمنی شدیدی که میان ایران و رژیم صهیونیستی وجود دارد (که البته برای آن می‌توان ریشه‌های عمیقی برشمرد)، سبب شکاف عظیمی بین دو جامعه شده که ضمن داشتن محاسنی، متأسفانه پژوهشگران را هم نسبت به آن فضا بی‌اطلاع کرده است.

این در حالی است که این مرزها و شکاف‌ها نباید پژوهشگران را از رسیدن به مقصود (که همان شناخت جامعه دشمن است) بازدارد. البته نباید از نقش زبان در شکل‌گیری این شناخت ناقص غافل شد؛ زیرا بخش عمده منابعی که می‌تواند در شناخت مسائل رژیم صهیونیستی راهگشا باشد، به زبان عبری هستند و اغلب پژوهشگران، تحلیلگران و صاحب‌نظران در کشور، این زبان را فرانگرفته و در مواردی حتی از فراگیری آن گریزان هستند!

یکی از موضوعات تخصصی که پرداختن به آن کمک شایانی به تحلیل مسائل رژیم صهیونیستی می‌کند، مسئله جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی است. جغرافیای سیاسی نقطه تلاقی چندین شاخه علمی است که به‌نوبه خود سبب پیچیده‌تر شدن تحلیل‌ها می‌شود، اما بررسی اصولی آن، برعکس، تحلیلگر را در درک بهتر پدیده‌ها یاری می‌بخشد.

خواندن کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به روابط سیاسی و بین‌الملل می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره سهیل کثیری‌نژاد

سهیل کثیری نژاد در سال ۱۳۶۸ در شهر آمل به دنیا آمد و پس از طی دوران تحصیلات مقدماتی، برای ادامه تحصیل در رشته اقتصاد وارد دانشگاه شده است و هم‌زمان با این دوره، بر اساس دغدغه‌های موجود به‌صورت خودآموز اقدام به یادگیری زبان عبری نموده و ظرف مدت دو سال این زبان را فراگرفته است.

زبان عبری، به‌عنوان یک ابزار منحصربه‌فرد، امکان بهره‌مندی از منابع دست‌اول در حوزه‌های تخصصی «یهودیت»، صهیونیسم و «رژیم صهیونیستی» را داد. از همین دوران تدریس زبان عبری را در مراکز مختلف در تهران آغاز نموده که تا به امروز به‌صورت پیوسته ادامه دارد. به‌علاوه تحصیلات تکمیلی خود را در رشته علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و موفق به نوشتن پایان‌نامه در موضوع امنیت ملی رژیم صهیونیستی شده است.

پس از اخذ مدرک کارشناسی اقتصاد، پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی برای نهادهای گوناگون، با تمرکز بر مسائل رژیم صهیونیستی انجام و همچنین چند دوره آموزشی در خصوص حوزه‌های مطالعاتی تخصصی برگزار نموده است.

بخش‌هایی از کتاب جغرافیای سیاسی رژیم صهیونیستی

پیشینه حکومت یهودی

رژیم صهیونیستی بر پایه ادعای تشکیل کشور برای قوم یهود شکل‌گرفته و همواره سعی کرده است ایدئولوژی سیاسی خود را این‌گونه مشروعیت ببخشد. به همین دلیل شناخت پیشینه حکومت‌داری در قوم یهود حائز اهمیت است. برای مطالعه دقیق پیرامون این مسئله چاره‌ای نیست جز مراجعه به کتاب‌های مذهبی و تاریخی یهود تا شرح آن به دست آید.

مراجعه به تاریخ قوم یهود نشان می‌دهد که از زمان بردگی بنی‌اسرائیل در مصر یک نظام اجتماعی نسبتاً منسجم در میان این قوم شکل می‌گیرد که اوج بروز آن در دوره موسوم به «عصر داوران» دیده می‌شود؛ دوره‌ای که بنی‌اسرائیل تحت ولایت یوشع بن نون به سرزمین فلسطین وارد می‌شوند و هرکدام در سرزمین‌هایی مستقر می‌شوند. عصر داوران با درگذشت یوشع نبی آغاز می‌شود، اما در این عصر بنی‌اسرائیل به چیزی فراتر از یک نظام اجتماعی نرسیده‌اند، حکومت مرکزی و حاکم قدرتمند ندارند و هیچ قانونی در میان آن‌ها حکم‌فرما نیست.

نظرات کاربران

Tanhaye Tanha
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

محتوای مدون و دقیق

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۶۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان