دانلود و خرید کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان شهرزاد شاکرمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان اثر شهرزاد شاکرمی

کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان

کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان نوشتۀ شهرزاد شاکرمی است. این کتاب را انتشارات آذرفر منتشر کرده است.

درباره کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان

یک کودک اساساً متکی بر والدینش بوده که شامل تلاش برای دستیابی به وظایف رشدی می‌گردد. موانع موجود در دستیابی به وظایف رشدی کودک می‌تواند موجب به‌وجودآمدن احساس خودکم‌بینی، پرخاشگری و عدم توانایی در برقراری ارتباطات اجتماعی گردد. والدین اساساً می‌خواهند که کودکانشان به‌صورت نرمال رشد کرده و پیشرفت نمایند، اما گاهی آن‌ها از این امر آگاه نیستند که شیوۀ تربیتی که اعمال می‌نمایند؛ مانند تربیت مستبدانه، می‌تواند تأثیری منفی بر کودکانشان بگذارد. تربیت مستبدانه در واقع متناقض بوده، پرورش‌یافته نیست، استقلال و آزادی کودکان را نمی‌پذیرد، پاسخ‌دهی و حمایت کمی نسبت به کودکان داشته و از مقررات و تنبیه‌های سختی در مقابل کودکان استفاده می‌نماید. والدین مستبد از کودکان انتظار اطاعت دارند و اگر آنها این کار را انجام ندهند، تنبیه خواهند شد که می‌تواند اثری منفی بر عزت‌نفس و موفقیت‌های علمی آنها داشته باشد. تنبیه بدنی تقریباً برابر با سوءاستفاده از کودکان است، لذا درصورتی‌که تنبیه بدنی بیش از اندازه انجام شود، می‌تواند به‌عنوان سوءاستفاده تلقی شود.

خواندن کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای والدین و یا کسانی که در حوزهٔ کودک و نوجوان مشغول فعالیت هستند کتابی مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب شیوه های فرزندپروری و مسائل روانی دانش آموزان

«-رفتار پرخاشگرانه 

رفتار پرخاشگرانه به معنای اصرار سرسختانه برای طلب حقوق فردی، تهدیدکردن توأم با نادیده‌گرفتن حقوق سایرین و ابراز افکار و عواطف به طرزی نامناسب است. فرد پرخاشگر معمولاً برتری خویش را با تضعیف دیگران به رخ می‌کشد. چنین شخصی در زمان تهدیدشدن نقطه‌ضعف دیگران را هدف می‌گیرد. ویژگی‌های این روش شامل: صحبت‌کردن قبل از تکمیل صحبت دیگران با صدای بلند و تهاجمی، خیره‌شدن به فرد مقابل، کنایه‌زدن و ابراز احساسات و عقاید به طرزی شدید و خشن، برتر انگاشتن خود و رنجاندن بقیه برای جلوگیری از رنجش خویش. هدف فرد پرخاشگر تسلط پیروزی و اعمال فشار به دیگری برای تسلیم کردن وی است (پیر ساقی، ۱۳۹۱).

رفتار همراه با ابراز وجود 

این نوع رفتار عبارت است از ایستادگی برای طلب حقوق شخصی و ابراز مستقیم و صادقانۀ افکار، عواطف و عقاید به‌طوری‌که حقوق دیگران نیز محترم شمرده شود. شخص قادر به ابراز وجود، پس از ارزیابی موقعیت تصمیم می‌گیرد که چه‌طور بدون اضطراب و احساس گناه رفتار کند. افراد دارای توانایی ابراز وجود به خود و دیگران احترام گذاشته و برای مسئولیت رفتار و انتخاب‌هایشان را می‌پذیرفتند. آنها نیازهای خود را بازشناسی کرده و خواسته خود را آشکارا و مستقیم بیان کنند؛ اگر درخواستشان رد بشود احتمال دارد احساس یأس یا ناراحتی کنند، ولی نظرشان در مورد خود متزلزل نخواهد شد. آنها به تأیید دیگران اتکا ندارند در این شیوه هدف فرد رعایت عدالت برای همه طرف‌ها است (ارجمند، ۱۳۸۶).

ابراز وجود در نظریات روان‌شناسی

نظریه تحلیل تبادلی

این نظریه معتقد است که ابراز وجود، احترام به خود و دیگران است. احترام به خود به معنای خودآگاهی از اینکه «کسی» هستیم و احترام به دیگران، آگاهی از اینکه دیگران وجود دارند می‌شود. نظریه تحلیل تبادلی و به‌ویژه مفهوم موقعیت‌های زندگی برای تبادل بین رفتارهای مرتبط با ابراز وجود و غیر ابراز وجودی مفید است. فلسفۀ بنیادی تحلیل تبادلی این است که تمامی مردم، خوب متولد می‌شوند و اگر اشخاص بر اساس دوران کودکی و نوع شناخت و تأیید افراد دیگر تصمیماتی در مورد خود و سایرین می‌گیرند، منتج به خوب نبودن آنان می‌شود. برن پدیدآورنده تحلیل تبادلی، اعتقاد دارد که افراد از طریق خودآگاهی و بازشناسی مثبت از سایرین قادر به تغییر این تصمیم هستند؛ آنان می‌توانند انتخاب کنند که خوب باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۷۷۴٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان