دانلود و خرید کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی پیتر دریسکول ترجمه حسن ملکیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی اثر پیتر دریسکول

کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی

معرفی کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی

کتاب «گام به گام تا مدرسه کیفی» نوشتۀ پیتر دریسکول و ترجمۀ حسن ملکیان است و انتشارات سایه سخن آن را منتشر کرده است. این اثر، کتابچۀ منابع و فعالیت‌ها برای استفاده در تمام مراحل تئوری انتخاب و دورۀ گواهینامه واقعیت درمانی است.

درباره کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی

ایدهٔ مدارس کیفیِ ویلیام گلسر بر مبنای تئوری انتخاب از سال ۱۹۶۵ در آمریکا مطرح شد. او کتاب‌های متعددی دربارۀ مدارس کیفی نوشت، مانند مدارس بدون شکست، تئوری انتخاب در مدرسه، مدرسهٔ کیفی، هر دانش‌آموزی می‌تواند موفق شود و معلم مدرسهٔ کیفی. او عقیده دارد در مدرسهٔ کیفی باید برنامه‌ریزی‌ها و رفتارها طوری باشد که تمام دانش‌آموزان بتوانند به سطحی از شایستگی برسند. نه به این معنا که نمرۀ قبولی بگیرند؛ بلکه به یک نمره یا سطحی از یادگیری دست پیدا کنند که باعث افتخارشان باشد و وسیله‌ای شود تا از طریق آن به زندگی مورد علاقهٔ خود برسند. در چنین مدارسی، طراحی‌ها به گونه‌ای صورت می‌گیرد که دانش‌آموزان براساس توانمندی‌های فردی‌شان به فراگیری دانش و مهارت بپردازند یعنی در این مدارس رقابت وجود ندارد و سرعت ارزش محسوب نمی‌شود، چون سرعت ممکن است از میزان کیفیت بکاهد.

کتاب گام‌به‌گام تا مدرسۀ کیفی، دوره‌های آموزش رسمی مدرسهٔ کیفی پیتر دریسکول، یکی از مربیان مؤسسه ویلیام گلسر، را در برمی‌گیرد. دریسکول، در این اثر، نتیجۀ سال‌ها تجربه‌اش در آموزش تئوری انتخاب و کاربست‌های آن، به‌ویژه مدرسهٔ کیفی ویلیام گلسر را برای معلمان و اهالی مدرسه آورده است. او تلاش کرده است تا از طریق کتاب گام‌به‌گام تا مدرسۀ کیفی، مفاهیم تئوری انتخاب، واقعیت درمانی و مدیریت راهبرانه را به‌صورت عملی و در قالب تمرین درونی‌سازی کند. پیتر دریسکول همچنین گزینه‌هایی ناب را از آموزه‌های گلسر، از متن کتاب‌ها، مقالات و سرمقاله‌هایش در مجلهٔ واقعیت‌درمانی، سخنرانی‌ها و سمینارهایش انتخاب کرده و در کتاب گنجانده و تجربه‌های خود از کارگاه‌هایش را آورده است. مطالعه و تمرین فعالیت‌های کتاب گام‌به‌گام تا مدرسۀ کیفی می‌تواند فهم خواننده را نسبت به مفاهیم اساسی تئوری انتخاب عمیق‌تر کند.

خواندن کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران نظریه‌های آموزشی و علاقه‌مندان به روان‌شناسی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گام به گام تا مدرسه کیفی

«یکی از نگرانی‌هایم این است که طبق آنچه شنیده و خوانده‌ام، برخی از شما همچنان با یکی از ایده‌های اصلی تئوری انتخاب مشکل داشته باشید: ما هر کاری را که انجام می‌دهیم انتخاب می‌کنیم؛ هیچ کاری اتفاقی انجام نمی‌شود. من هنوز چنین عبارت‌هایی را می‌شنوم: «او از فلان مسئله ضربۀ روحی خورد»، «او موقعی قربانی شد که...»، «خانواده این امکان را برایش فراهم نکرد تا...» یا «افراد آزاردیده نمی‌توانند یا هرگز...». ظاهراً به‌سختی می‌توانیم بر این اندیشۀ کنترل بیرونی فائق آییم که شرایط سخت زندگی موجب قربانی شدن افراد می‌شود. منظورم این نیست که هرگز برای مردم اتفاق بدی نمی‌افتد. اتفاقات بد همیشه رخ می‌دهند؛ اما واکنش انسان‌ها در مواجهه با ناکامی‌ها (یا به زبان تئوری انتخاب، رفتارهایی که انتخاب می‌کنند)، انتخاب خودشان است. درک من از تئوری انتخاب این است که ما فقط زمانی قربانی هستیم که انتخاب دیگری وجود نداشته باشد یا اگر هم وجود داشته باشد، به‌قدری دشوار است که فقط تعداد بسیار اندکی از مردم بتوانند آن را برگزینند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۹۰۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۸۴,۰۰۰
تومان