دانلود و خرید کتاب چگونه تحقیق کنیم؟ لورن بلکستر ترجمه اب‍وال‍ف‍ض‍ل‌ ف‍راه‍ان‍ی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چگونه تحقیق کنیم؟

«چگونه تحقیق کنیم؟» نوشته لورن بلکستر(-۱۹۴۵)، کریستینا هیوز(-۱۹۵۲) و ملکم تایت(-۱۹۵۳) است. این کتاب راهنمای عملی و تجربی برای انجام تحقیق است. هدف اصلی آن کمک به افراد کم‌تجربه‌ای است که پروژه‌های تحقیقاتی با مقیاس کوچک انجام می‌دهند. در عین حال، مطالعۀ این کتاب هم برای کسانی که درس روش تحقیق می‌خوانند، هم برای کسانی که پروژۀ تحقیقاتی در دست اجرا دارند، و هم برای کسانی که درس روش تحقیق را تدریس می‌کنند یا راهنمایی دانشجویان و پژوهشگران تازه کار را به عهده دارند، مفید است. کتاب به زبانی ساده و بدون استفاده از اصطلاحات پیچیدۀ فنی و علمی نگاشته شده و برای ارائه مطالب، شیوه‌های مختلف و ساده‌ای را برگزیده است. متن کتاب به بخشهای کوتاه ولی به دقت به هم پیوسته تقسیم شده است. این کتاب اگرچه به روشهای تحقیق پرداخته، تأکید ویژۀ آن بر فرایند تحقیق است. هدف اصلی این بوده که از فرایند تحقیق رمز و راز زدایی بشود و به صورت یک مهارت عادی روزمره به خوانندگان شناسانده شود. در واقع این کتاب تحقیق را به صورت یک فرایند دارای مراحل به هم پیوسته معرفی می‌کند بدون آنکه آن را امری ساده و دارای مراحل خطی تلقی کند.
روش تدریس پیشرفته (رشته‌ی علوم تربیتی)
نسیم سعید
تعامل رمز ماندگاری در یادگیری الکترونیکی
مهدی محمودی
تعزیه
حسن بشیر
راهبردهای آموزش مداوم منابع انسانی با تاکید بر کارگاه آموزشی و آموزش از راه دور
بهمن زندی
تدریس به روش قصه گویی
رویا تجویدی
طراحی آموزش و یادگیری در عصر دیجیتال
مهران فرج‌اللهی
طراحی و توسعه آموزش تعاملی مبتنی بر وب (ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽارﺷﺪ ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ)
مهران فرج‌اللهی
فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه درسی
نازیلا خطیب زنجانی
یادگیری از دور در عصر اطلاعات و ارتباطات
مهران فرج‌اللهی
مطالعه تطبیقی نظام‌های آموزش از دور
مهران فرج‌اللهی
مدیریت فرایند آموزش
محمدحسن صیف
کاربرد فناوری ارتباطات و اطلاعات در تدریس
پائول چین
سنجش و اندازه گیری
حسین زارع
Special English in Curriculum Development 2
مهران فرج‌اللهی
تابلوی پوست و استخوان
علی شاهمرادی
من امتحانش می کنم!
لوری رایت
خلاقیت، حل مسئله و تفکر راهبردی
حسین زارع
پیوست فرهنگی انتخابات
علی‌قلی جوکار

نظرات کاربران

من خودم رو دوست دارم
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

لطفا این کتاب رو در طاقچه بی نهایت قرار بدین

m
۱۳۹۹/۰۹/۰۱

لطفا پی دی اف کتاب هایی رو که خرید میکنیم رو هم در اختیار بزارید ممنون میشیم

کاربر 3759817
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

چرا پی دف کتاب برای چاپ ذخیره نمیشه ؟

کاربر ۲۱۱۹۷۱۶
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

مطالب پیوستگی ندارد ادامه یک مطلب در وسط یک مطلب جدید اورده شده و گیج کننده است

کاربر ۱۴۳۴۷۴۴
۱۳۹۹/۰۶/۲۳

با نام و یاد خدا و با توکل به او با سلام، احترام و خداقوت باید کتاب رو مطالعه کنم بعد نظر بدم!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
فردی را پیدا کنید که شما را در انجام این تحقیق پشتیبانی کند و با حمایت و تشویق شما را وادارد که کارتان را به پایان برسانید. و بالاخره به خودتان قول بدهید که کارتان را با موفقیت به پایان خواهید برد.
رهگذر
مثلاً در اغلب تحقیقات کمّی (quantitative) ، تصمیم‌گیری دربارۀ تحلیل داده‌ها بایستی قبل از آغاز کار میدانی و جمع‌آوری اطلاعات انجام پذیرد. برای اینکه تکنیک‌های آماری مورد استفاده در این‌گونه تحقیق براساس نوع داده‌های گردآوری شده تعیین می‌شود. برعکس، در تحقیقات کیفی (qualitative) جمع‌آوری اطلاعات، طبقه‌بندی، خواندن و تحلیل آنها ممکن است همزمان صورت گیرد.
رهگذر
توصیه: پرونده‌ای به نام «قواعد و انتظارات» برای خود درست کنید. تمام قواعد نوشتن یک گزارش تحقیق را در آن وارد کنید. سپس قواعد، انتظارات و توقعاتی را که در این تحقیق با آن روبرو بوده‌اید یا در محل کار به آنها پی‌ بردید، به آنها اضافه کنید. با مراعات آنها مطمئن باشید که کار قابل قبولی ارائه خواهید کرد.
رهگذر
درس اصلی که باید در این زمینه بیاموزید این است که نیاز دارید روی مهارتهای خودتان تمرین کنید، دربارۀ تحقیق مطالعه و در مورد آن فکر کنید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
رهگذر
مهمترین مهارتها عبارت‌اند از پرسیدن، گوش دادن، یادداشت برداشتن و اندیشیدن.
رهگذر
مطمئن      باشید اگر یک پروژۀ تحقیقی را صرفاً خودتان تعریف و طراحی کنید، دارای جنبه‌های نو و اصیل خواهد بود، برای اینکه سعی نکرده‌اید که ناجوانمردانه تحقیق شخص دیگری را به نام خود جا بزنید. با این حال، اگر باز هم در اصالت تحقیق خود شک دارید، هرچه زودتر آن را به کسانی که می‌توانند در این مورد داوری کنند نشان دهید.
رهگذر
به عنوان پژوهشگر باید بدانید که برای چه کسی تحقیق می‌کنید و برای چه کسی گزارش می‌نویسید. همچنین باید از انتظارات و قواعد متفاوتی که آنها دارند آگاهی داشته باشید. اگر برای به دست آوردن یک درجۀ دانشگاهی تحقیق می‌کنید، نیاز دارید که حاصل تحقیق خود را به صورت پایان‌نامه یا رساله تهیه کنید که در این صورت، با معیارهای دانشگاهی ارزیابی خواهد شد. یا ممکن است یک پروژۀ تحقیقاتی برای کارفرمای خود انجام می‌دهید. در این صورت آنها انتظار دارند یک گزارش دقیق با تأکید بر زمینه‌های کاربرد یافته‌ها همراه با توصیه‌های عملیاتی ارائه کنید. حتی ممکن است شما تحقیق خود را برای هر دو منظور انجام دهید. در این صورت، با اینکه فرایند تحقیق ممکن است به طور گسترده مشابه باشد، گزارش نهایی احتمالاً خیلی متفاوت خواهد بود.
رهگذر
بنابراین، نه تنها فهم درست این موضوع که شما به کجا تعلق دارید بسیار مهم است بلکه فهم درست کسانی که دربارۀ آنها تحقیق می‌کنید نیز اهمیت دارد. وقتی که برای تدارک مقدمات و همچنین کسب آگاهی از موارد پیرامونی صرف می‌شود، تقریباً همیشه به عنوان صرف وقت مفید تلقی می‌شود. به جای اینکه در یک کار تحقیقی انتظار «یافتن حقیقت» را داشته باشیم احتمالاً بهتر است دربارۀ مسائلی چون قابل اعتماد بودن، مُتْقَن بودن، حرفه‌ای بودن و صادق بودن فکر کنیم. اگر واقع‌گرایانه بنگریم، هر پروژۀ تحقیقاتی حاصلی بیش از پیشبرد فهم ما نمی‌تواند داشته باشد.
رهگذر

حجم

۴۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

حجم

۴۵۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۵ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۶۲۵
تومان