دانلود و خرید کتاب قصه‌گویی و نمایش خلاق علی‌محمد پشت‌دار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌گویی و نمایش خلاق اثر علی‌محمد پشت‌دار

کتاب قصه‌گویی و نمایش خلاق

معرفی کتاب قصه‌گویی و نمایش خلاق

«قصه‌گویی و نمایش خلاّق» نوشته دکتر علی‌محمد پشت‌دار(-۱۳۳۹) از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته رشته علوم تربیتی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: ادبیات کودکان و نوجوانان همانند دیگر پدیده‌های انسانی سیر تاریخی و فراز و نشیب‌های فراوانی پشت سر نهاده است. در هر اجتماعی با توجه به نظام‌های حکومتی، دین و مذهب، قوانین و مقررات، ادبیات کودکان فرازها و فرودهایی داشته که در خور تأمل و بررسی است. «برخی عامل پیدایش ادبیات کودکان را همان محبت میان مادر و کودک دانسته‌اند. ایشان بر این باورند که «لالایی‌ها» و قصه‌های مادران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها سرآغاز ادبیات کودکان و نوجوانان است. اشعار و ترانه‌های محلی، چیستان‌ها، لغزهای عامیانه، مَثَل‌ها، مَتَل‌ها، قصه‌ها و حکایاتی که پدران و مادران برای آشنا کردن کودکان خود با جهان اطراف، نقل کرده‌اند، پایه و اساس ادبیات کودکان و نوجوانان شده‌است. برخی دیگر زمان جمع‌آوری قصه‌ها و آثار ادبی کودکان را آغاز رسمی شدن ادبیات کودکان قلمداد کرده‌اند و برخی «نبوغ فردی» شخصی چون «هانس کریستیان آندرسن» را آغاز پیدایش ادبیات کودکان دانسته‌اند.»۲ به‌طور کلی می‌توان گفت: که در تاریخ آفرینش انسان به‌ویژه از دورانی که انسان صاحب تاریخ شده و از گذشتگان خود آثاری از زندگی به‌دست آورده و آثاری نیز از خود به‌جا گذاشته، هیچ روزی را نمی‌توان یافت که مادری به فرزندش دلبستگی نداشته و به فکر تربیت او نبوده باشد؛ و به‌طور قطع روز و شبی از زندگی آدمی سپری نشده مگر آن که پدری یا مادری تجربه‌های زندگی و آرزوهای دست‌یافتنی و دست‌نیافتنی خود را در قالب قصه‌ها و داستان‌های سرگرم‌کننده برای فرزندان خود نگفته باشد.

نظرات کاربران

maryam
۱۳۹۸/۰۷/۱۵

عالیه

کاربر ۵۰۹۵۱۸۷
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

کتاب خوبی است ، اگر pdf بود خیلی خوب بود

fatemeh
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

اگه کتاب های دانشگاهی را در بی نهایت قرار دهید لطف بزرگی میکنید☺☺

عمه جون یویا
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

من مقدمه را از رو فایل نمونه خواندم و هیچ ارجاعی به متون معتبر در آن نبود. در حد اطلاعات عمومی بود، نه یک کتاب تخصصی دانشگاهی.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
هدف‌های رفتاری کلی ۱. آشنایی دانشجو با مفاهیم و کلیات قصه و قصه‌گویی. ۲. آشنایی مختصر با ادبیات کودکان و نوجوانان. ۳. آشنایی با مبانی آثار ادبی کودکان و نوجوانان. ۴. آشنایی با سنّت قصه‌گویی و تاریخ پیدایش آن. ۵. آشنایی با ویژگی «قصه»های عامیانه ایرانی. ۶. شناخت معنای لغوی «قصه» و معنای اصطلاحی آن. ۷. آشنایی با روش انتخاب فضای مناسب برای قصه‌گویی. ۸. آشنایی با ابزار و خصوصیات قصه‌گویی. ۹. آشنایی با جایگاه قصه‌گویی در برنامه‌ی درسی دوره‌ی دبستان. ۱۰. آشنایی با نقد قصه و شیوه‌های نقد در ادبیات کودکان. ۱۱. شناخت راه‌های قصه‌سازی. ۱۲. آشنایی با چگونگی تربیت قصه‌گو. ۱۳. آشنایی با ویژگی‌های یک قصه‌ی خوب. ۱۴. آشنایی با نمایش خلاق. ۱۵. آشنایی با انواع نمایش خلاق.
کاربر ۱۹۴۲۹۱۷

حجم

۶۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۶۲۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۴۷۵
تومان