دانلود رمان تقاص هما پور اصفهانی (قسمت اول) | + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقاص (جلد اول) اثر هما پوراصفهانی

کتاب تقاص (جلد اول)

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۲.۳از ۲۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تقاص (جلد اول)

رمان تقاص (جلد اول) اثر هما پوراصفهانی دربرگیرنده‌‌ی داستانی عاشقانه است که در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات سخن منتشر گردید. کتاب تقاص، داستان پیوند بین گذشته و حالِ دو خانواده، دل بستن، دل بریدن و دوباره دل بستن فرزندان این دو خانواده است. این اثر را می‌توانید در طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره‌ رمان تقاص هما پوراصفهانی

هما پوراصفهانی، نویسنده‌‌ی رمانِ تقاص تلاش دارد با تعریف داستانی عاشقانه، این منظور را برساند که انسان، گریزی از گذشته‌‌ی خود و خانواده‌‌اش ندارد. تقاص درباره‌‌ی علاقه‌‌ی دختری به نام رزیتا (که در رمان به او رزا می‌‌گویند) و پسری به نام داریوش است. آن‌‌ها بی‌‌آن‌‌که بدانند در گذشته میان خانواده‌‌شان چه اتفاقی افتاده است، با یکدیگر آشنا شده و عاشق هم می‌‌شوند. کشمکشی که گذشته‌‌ی خانواده‌‌ی آن‌‌ها با یکدیگر دارند، باعث می‌‌شود این عشق تبدیل به دوری شده و حتی به جدایی برسد.

عاشقانه‌‌ی پوراصفهانی سرنوشت آدمی را در گذشته‌‌ی خانواده می‌‌داند. این کتاب پیش از این با نام «شام مهتاب» توسط انتشارات شقایق به چاپ رسیده بود اما نشر سخن، اثر هما پوراصفهانی را در دو مجلد با نام «تقاص» روانه‌‌ی بازار نشر نمود. مجلدهای دوگانه‌‌ی «تقاص» با استقبال خوانندگان روبه‌رو شده است و تاکنون این اثر شش بار تجدید چاپ شده است. نسخه‌ی حاضر جلد اول از کتاب تقاص است.

خلاصه‌ داستان کتاب تقاص

هشدار: پاراگراف زیر می‌تواند پایان یا بخش‌هایی از داستان را فاش کند!

رزا (رزیتا) در دوران کودکی در اتاق مادرش عکس مردی را می‌‌بیند و چون خردسال بوده است، رفته‌‌رفته آن عکس را فراموش می‌‌کند. داستانِ تقاص از جایی آغاز می‌‌شود که او پیش از نوجوانی تبدیل به یک نقاش ماهر شده است و تصویر مردِ موردنظر به ناگاه به خاطرش می‌‌آید و آن را نقاشی می‌‌کند. رزا پس از چند وقت، صاحب آن تصویر را می‌‌بیند. داریوش، نام این شخص است. رزا و داریوش، پس از چند ملاقات، عاشق و دلباخته‌‌ی یکدیگر می‌‌شوند اما وقتی خانواده‌‌هایشان از این موضوع مطلع می‌‌شوند، باعث جدایی آن‌‌ها می‌‌شوند. داستان از این قرار است که در گذشته، پدر داریوش، خواستگار مادرِ رزا بوده است. مادر رزا در گذشته به پدر داریوش جواب منفی داده است و حالا دست سرنوشت، دوباره این دو خانواده را سر راه هم قرار داده است. پدر داریوش به دلیل کینه‌‌ای که از گذشته به دل گرفته است، داریوش را تهدید می‌‌کند که اگر با رزا ازدواج کند، رزا را خواهد کشت. داریوش به همین دلیل، رزا را از خود می‌‌راند. رزا که ماجرا را نمی‌‌داند به‌شدت عصبی و ناراحت می‌‌شود و کشمکش شدیدی میان او و داریوش اتفاق می‌‌افتد. پس از چند وقت رزا با شخص دیگری ازدواج می‌‌کند و از او باردار می‌‌شود. با این حال به دلیل این‌‌که شوهرِ رزا فردی جاسوس بوده است، در یک فعل و انفعال کشته می‌‌شود. دست سرنوشت دوباره رزا و داریوش را مقابل هم قرار می‌‌دهد اما این‌‌بار رزا با داریوش ازدواج می‌‌کند.

خرید و دانلود کتاب تقاص (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم؟

خواندن رمان تقاص به تمامی دوستداران رمان‌‌های عاشقانه‌‌ی ایرانی پیشنهاد می‌‌شود.

چرا باید رمان تقاص اثر هما پوراصفهانی را بخوانیم؟

در کنار نثر روان و بی‌‌تکلف هما پوراصفهانی، یکی از مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های کتاب تقاص قرارگیری شخصیت‌‌ها در مدارِ سرنوشت روزگار است که آن‌‌ها را به یکدیگر متصل می‌‌کند. این ویژگی با طرح داستانی مناسب درآمیخته و خواندن رمان را جذاب می‌‌کند.

درباره‌ هما پوراصفهانی

هما پوراصفهانی، نویسنده ایرانی متولد دوازدهم اسفند ۱۳۶۹ در اصفهان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی است و از ده‌سالگی به نوشتن رمان مشغول شده است. اولین تلاش‌‌های هما پوراصفهانی برای نگارش، آثاری بودند که وی در سایت‌‌های مرتبط با ادبیات داستانی، منتشر می‌‌کرد. او که استقبال خوانندگان به آثارش را مشاهده نمود در نخستین تلاش، رمانِ «آسمان نگاهت» را در سال ۱۳۹۲ منتشر کرد. پس از این رمان، آثار متعددی از پوراصفهانی به چاپ رسید. رمان تقاص یکی از همین آثار است. این رمان در ابتدا «رزا» نام داشت که پس از تغییر نام اول با نام «شام مهتاب» و سپس با نام «تقاص» به چاپ رسید. هما پوراصفهانی طی یک دهه، حدود ده اثر را به نگارش درآورده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

از دیگر آثار پوراصفهانی می‌توان به رمان‌های توسکا، سیگار شکلاتی، اوراکل، قرار نبود و... اشاره کرد.

ژانر کتاب

کتاب تقاص (جلد اول)، یک رمان عاشقانه است. با این حال رمان با تم‌‌هایی همچون انتقام، تهدید، دروغ، عشق و نفرت درآمیخته شده است.

کتاب تقاص (جلد اول) مناسب کدام رده سنی است؟

به دلیل طرح مسائلِ واقعی و استفاده از وقایع مرتبط با جامعه، این کتاب مناسب رده‌‌ی سنی بزرگسال است.

درباره‌ نشر سخن

نشر سخن، از جمله شناخته‌‌شده‌‌ترین انتشارات بازار نشر ایران است. این انتشارات در سال ۱۳۶۳، آغاز به کار کرد. پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از تأسیس نشر سخن، این انتشارات در حال حاضر در حوزه‌‌ی فرهنگ، ادبیات، علوم اجتماعی، علوم انسانی و تاریخ فعالیت می‌‌کند. از جمله افتخارات این نشر، کسب عنوان بهترین ناشر سال در سال‌‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۷، ۱۳۸۹، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ بوده است. همچنین ۱۲ عنوان کتاب از این انتشارات، به‌عنوان کتاب سال شناخته شده‌‌اند.

بخشی از متن کتاب تقاص (جلد اول)

«با سر و صدایی که از بیرون می‌آمد به زور چشمانم را باز کردم. آفتاب از پنجره‌های بلند اتاقم روی تک فرش گرد ابریشمی کف اتاق پهن شده بود. از تختخواب بزرگ یک نفره و نیمه‌ام پایین آمدم و با بی‌حوصلگی لحافم را سرسری مرتب کردم. همین که کارم تمام شد، سرم را بالا آوردم و با دیدن تابلوی قشنگم که به دیوار بالای تخت بود لبخندی زدم و سلام نظامی دادم. کار هر روزم بود. قبل از خواب به تابلویم شب بخیر می‌گفتم و صبح به صبح به آن سلام می‌کردم.

دمپایی‌های راحتی‌ام را که شکل خرس بودند پا کردم و شنل نازکی روی لباس‌خوابم پوشیدم. اصلاً حال لباس عوض کردن نداشتم. جلوی آینه ایستادم و به خودم خیره شدم. طبق روال بقیه روزها همین‌طور که سرم را می‌خاراندم و هیچ توجهی به آشفتگی موهای بلندم نداشتم، غر زدم.»

نظرات کاربران

smal
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

سلام به نظر بنده این کتاب خیلی توصیفات اضافه و خارج از واقعیت داشت ،خیلی وارد جزئیات شده بود و از واقعیت های موجود بسیار فاصله گرفته بود

سارینا
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

یک ستاره کم دادم چون عملا جلده یک واقعا توضیحاتش بیش از حد زیاد بود و کتاب میشد تو یک جلد نوشته بشه. از اونجایی که خودم ترجیحم بر مطالعه ی رمان هایی هستش که تا حد الامکان به واقعیت

- بیشتر
کاربر 7302504
۱۴۰۲/۰۷/۰۹

قشنگ ترین رمان عمرم 🥺😍😍😍حتما بخونید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
خاطراتی که یک مشت دروغ بودند.
mobina

حجم

۴۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

حجم

۴۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۵۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان