دانلود و خرید کتاب دختران نوجوان کریستین نورتراپ ترجمه توران‌دخت تمدن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختران نوجوان اثر توران‌دخت تمدن

کتاب دختران نوجوان

معرفی کتاب دختران نوجوان

«دختران نوجوان» نوشته کریستین نورتراپ، روانشناس و مشاور خانواده است. دختر در گذر از نوجوانی به بزرگسالی، می‌آموزد چطور مستقل بیندیشد، مسئولیت رفتارهایش را به عهده بگیرد، فعالیتهایی معنادار برای خود برنامه‌ریزی کند، و ما با اینکه دوست داریم دخترمان را از پیامدهای منفی انتخاب‌ها و اعمالش مصون نگاه داریم باید به او اجازه دهیم خودش تصمیم بگیرد و در عین حال به او یادآور می‌شویم همواره برای کمک در کنارش هستیم. نویسنده روند جدایی دختر را از والدین و این که چگونه این روند سالم طی شود تا به مادر و دختر صدمه‌ای نرسد به زیباترین وجهی بیان می‌کند. در بخشی از کتاب آمده است که چگونه به دختران بیاموزیم از جسم و روح خود مراقبت کنند تا سالم باشند، چگونه از اعتیاد و خطرهایی که زندگی آنها را تهدید می‌کند دوری کنند و چگونه به دنیای واقعی قدم نهند و با مشکلات آن برخورد و در این رویارویی پایه‌های اعتماد به نفس خود را تقویت کنند. در فصل‌های پایانی نویسنده به دختران می‌آموزد چگونه به فکر آینده باشند و از نظر مالی مستقل بار آیند. در پس گفتار نیز به مشکلات زنان در دوران کهولت و چالش‌های ناشی از آن پرداخته شده است که پایان بخش کتاب است.

نظرات کاربران

999
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

جالب نبود

Mina Ltia
۱۳۹۶/۰۸/۲۲

سلام شما فروش کتاب هم دارین یعنی کتاب فیزیکی

فاطمه منصوری
۱۳۹۹/۰۹/۳۰

نظری ندارم😐

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
«اگر نور خود را محو سازید تا فرد مقابل شما روشن‌تر به نظر برسد، این عمل کل دنیا را تاریک‌تر می‌کند.»
یك رهگذر
چنانچه دخترتان با پسری در رفت و آمد است که تصور می‌کنید برای او زیان‌آور باشد، هرگز در نه گفتن به این رابطه مکث نکنید. اگرچه دخترتان ممکن است با شما مخالفت کند ولی حرف‌ها و اندرزهای مادر مطمئنا در جایی ثبت می‌شود و چنانچه دخترتان را در معرض خطر می‌بینید با چنگ و دندان باید او را از مهلکه نجات دهید. اگر دخترتان حاضر نمی‌شود پسر را نبیند، شما ممکن است لازم باشد او را از کالج یا مدرسه بیرون آورید یا مدتی به مسافرت بفرستید. مادر و پدرم پند آموزنده بسیار خوبی در مورد اینکه چگونه یک رابطه بد را بشناسم به من دادند. آنها گفتند «اگر پسری به تو بگوید که به تو نیاز دارد و بدون تو نمی‌تواند زندگی کند، در خلاف جهت او فرار کن.»
hadi
بسیاری از دخترها به علت فقدان حس ارزشمندی، منافع و نیازهای خود را در یک رابطه به کلی نادیده می‌گیرند. یکی از روش‌های بیرون آمدن از این بن‌بست، سخت کوشی است که منجر به احساس موفقیت می‌شود. یک دختر جوان، چه در مدرسه و چه در محیط کار، هرقدر بیشتر مهارت و دانش کسب کند احساس می‌کند انتخاب‌های بیشتری دارد ــ از جمله در روابط شخصی. همه دخترها لازم است بدانند که جایگزینی برای ایثارگری ناسالم و زیان‌بخش وجود دارد که به مراتب موفقیت‌آمیز و روح بخش‌تر است
hadi
تا زمانی که این خطر را نکنیم که به خودمان حقیقت را در مورد احساس واقعی‌مان بگوییم، هیچ چیز در زندگی‌مان، نه تغییر می‌کند و نه بهبود می‌یابد.
یك رهگذر
همواره احساس می‌کردم باید خودم را ثابت کنم تا مورد علاقه قرار گیرم.
یك رهگذر
هیچ کس در زندگی، شما را به اندازه مادرتان دوست نخواهد داشت. هیچ عشقی به پاکی، قوت و بی قید و شرطی عشق مادر نیست. هرگز کسی در زندگی مرا آن چنان که مادر دوست داشت، دوست نخواهد داشت.
یك رهگذر
خشم، هیجانی بود که ما هیچ وقت تشویق نمی‌شدیم آن را ابراز کنیم یا با آن کنار بیاییم. ما به شاد بودن تشویق می‌شدیم. غم هم قابل قبول بود همین طور همدلی؛ ولی خشم هرگز.
یك رهگذر
مقصر شمردن، کوچه بن‌بستی است که به هیچ کس کمک نمی‌کند.
یك رهگذر
«اگر واقعا مرا دوست داشتی در کنارم می‌ماندی و با من رنج می‌کشیدی.»
یك رهگذر
«از کسانی که بیش از همه دوست داری همیشه بدترین ضربه را می‌خوری. به هر کس نزدیک نشو.»
یك رهگذر

حجم

۲۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۴۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۵۵,۳۰۰
۳۰%
تومان