دانلود و خرید کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود سمانه مومن پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود اثر سمانه مومن پور

کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود

انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود

کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود نوشتهٔ سمانه مومن پور است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب کاهش اضطراب با رویکرد پذیرش و تعهد است.

درباره کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود

سلامت روان از دیدگاه کارشناسان سازمان بهداشت جهانی عبارت است از: «قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب». 

سلامت روانی شامل یادگیری تسلط بر کارکردهای ذهنی و رفتاری پیچیده‌ای است که منجر به زندگی سازگارانه می‌شوند، مانند توانایی اولویت‌بندی و اصلاح اهداف در زمان نیاز، درنظرگرفتن مزایا و هزینه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اعمال فردی و درنظرداشتن نیازهای خود به عنوان یک انسان کامل می‌شود.

یکی از روش‌های موثر بر بهبود مشکلات مرتبط با سلامت و سلامت روان، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است. اساس این روش درمانی نظریهٔ نظام ارتباطی است. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر خلاف دیگر روش‌های درمانی که بر کاهش یا کنترل علایم تاکید دارند، بر افزایش پذیرش واکنش‌های منفی (افکار، هیجانات، حساسیت بدنی و غیره) تمرکز می‌کند که تغییر مستقیم آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

 این روش درمانی مبتنی بر هشیاری فراگیر یا ذهن‌آگاهی است که به معنای آوردن هشیارانه آگاهی به تجربه اینجا و اکنون؛ همراه با گشودگی، علاقه و پذیرش و عدم پریشانی افکار است. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به افراد کمک می‌کند تا زندگی هدفمند و با مفهوم را برای خود بسازند. درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یک مداخلهٔ روان‌شناختی مبتنی بر شواهد است که راهبردهای پذیرش و ذهن‌آگاهی را به شیوه‌های مختلفی با راهبردهای تعهد و تغییر رفتار درمی‌آمیزد که به عنوان یک رویکرد روان‌شناختی نسل سوم، دارای شش محور اصلی است: پذیرش، تمرکز بر آنچه در کنترل شماست، تصدیق‌کردن افکار و احساسات، احترام و توجه به جسم و بدن، آگاهی از لحظه اکنون، اقدام متعهدانه و تثبیت ارزش‌ها؛ و اصول زیربنایی آن از این قرار است: ۱. پذیرش، یا تمایل به تجربهٔ درد و یا دیگر رویدادهای آشفته‌کننده بدون اقدام به مهار آنها؛ ۲. عمل مبتنی بر ارزش یا تعهد با تمایل به عمل به عنوان اهداف معنی‌دار شخصی بیش از حذف تجارب ناخواسته در تعامل با دیگر وابستگی‌های غیر کلامی به شیوه‌ای که منجر به کارکرد سالم شود. این روش شامل تجربیات و تمرینات مبتنی بر مواجهه، استعاره‌های زبانی و روش هایی چون آرامش ذهنی است. در این رویکرد برخلاف درمان شناختی، محتوای افکار و باورهای بیماران مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد؛ بلکه به فرایندهای شکل‌گیری آسیب‌شناسی روانی در بافت و زمینه مشکل توجه می‌شود.

هدف کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود فراهم‌آوردن راهنمای ساده و عملی و تمرینی در زمینه یادگیری مهارت‌های ضروری و بنیادی در ذهن‌آگاهی و کمک به خوانندگان در پیداکردن قابلیت‌های لازم برای استفاده از این روش درمانی است. 

خواندن کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با مشکلات زندگی خود مقابله کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نور از زخمهایمان وارد می شود

«شاید عجیب به نظر برسد ولی شناخت ماهیت مشکل‌تان کمک بزرگی به شما خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست نگاه جامعی به زندگی خود از کودکی تا الان بیاندازید. مساله مهم توانایی تشخیص مشکلی است که اخیرا برای شما رخ داده و نتیجه آن مورد پسندتان نبوده است. ممکن است دعوا و درگیری با همسر یا احساس افسردگی و اضطراب بوده باشد. یک تا دو دقیقه وقت بگذارید و ببینید اخیراً چه اتفاقاتی برای شما افتاده است؟

زمانی که این تمرین را انجام دادید می‌توانید به سراغ تمرین بعدی که برگه کار بعد است بروید. قبل از ارایه برگه کار، اجازه دهید توضیحی درباره آن بدهم.

وقتی مشکل شناخته شد قصد داریم آن را به شکل حرکت آهسته، مشاهده کنیم. مشکل را به بخش‌های کوچک تر تقسیم کرده و از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنیم و کاملاً آنرا می‌شکافیم. به خصوص می‌خواهیم افکار و احساساتی که همراه آن مشکل می‌آید را بررسی می‌کنیم.

زمانی که افکار شناخته شدند نیاز دارید به هر چیزی که همراه افکار هستند مانند خاطرات باورها، نگرانی‌ها وپیش داوری‌های خود، توجه کنید. بیایید به بعضی از این افکار نگاهی بیاندازیم.

- خاطرات: این مساله کاملاً بدیهی است، زمانی که به خاطرات منفی گذشته فکر می‌کنیم احساساتی مانند غم، عصبانیت، افسردگی و اضطراب ما را در خود غرق کنند. شاید افکار اخیر ما به دلیل خاطرات قدیمی مشابه این باشند. این چرخش احساسات و افکار به نوبه خود ما را به این سمت سوق می‌دهد که اوضاع بهتر نخواهد شد و مسائل تمام شدنی نیستند و به ما احساس ناامیدی بدهد که افکار منفی غیر قابل اجتناب هستند. آیا شما خاطرات ناراحت کننده ای دارید که دوباره آنها را به یاد بیاورید و به افکار منفی تان اضافه شوند؟

- پیش داوری: وقتی افکار منفی پایدار و تکرار شونده هستند فکر می‌کنیم آنها غیر قابل اجتناب هستند و همیشه باقی می‌مانند. این مساله می‌تواند احساس بازنده بودن به ما بدهد یا اینکه چرا اتفاقات بد فقط برای من می‌اُفتد؟ من شایسته اتفاقات خوب نیستم و یا من لیاقت ندارم. شما چه پیش داوری هایی دارید؟

- باورها: پیش داوری‌ها و باورهای ما در راستا و مطابق با یکدیگر هستند. (چیزهای خوب هرگز برای من اتفاق نمی افتد. همه چیز بد است، من بی‌مصرفم) لطفاً بنویسید چه باورهایی دارید.

احساسات ما با حواس، تمایلات، انگیزه ها، امیال شدید و نشانه‌های بیماری‌های جسمی رابطه دارند. هیچ بعید نیست وقتی افکار منفی وجود دارند تمایل به مصرف نوشیدنی و مواد بیشتر شود. زیرا به ما کمک می‌کند هیجانات و افکاری را که توان مقابله با آنها را نداریم از ذهنمان دور کنیم. بسیاری از مردم زمانی که افکار و احساسات منفی دارند دچار سردرد شدید، درد قفسه سینه یا دیگر نشانه‌های بیماری‌های جسمی می‌شوند. به هر چیزی که در کوتاه مدت حس خوب رهایی و آزادی و در بلند مدت آرامش به ما ندهد رنج گفته می‌شود. آنچه که در نهایت به ما سرزندگی و نشاط می‌دهد انجام کارهایی است که در بلند مدت حس خوب سلامتی و آرامش عطا کند.

حالا شما تقریبا آماده اید برگه کار ارایه شده را پُر کنید این برگه کار کمک می‌کند متوجه شوید افکار و احساسات شما در زمان مواجهه با مشکلات چگونه هستند؟»


پیشرفت توسعه جهان سوم با نگاهی به مقررات حقوق بین الملل اقتصادی
طاها فتحی
شرح خطبه السیده زینب (س) فی مجلس یزید بن معاویه
رجب بن حسن
فاطمیان و علوم عقلی
محمد عبدالملکی
پروانه آتشی
مهری السادات موسوی مهدویان
تاریخ جدید ژاپن
محمد سرخی
تشریح عوامل تأثیرگذار بر توسعه کسب و کارهای خانگی و کوچک (جلد اول)
عباس فرخ نژاد
راهنمای مدیران هتل
وینسنت ماگنینی
ملزومات زیست شناسی سلول های بنیادی
رابرت لانزا
رباتیک من ۱
فاطمه شیراز میهن
پیش به سوی آمادگی جسمانی
بهنام عاشقی
تبعید به سرزمین کتاب ها
مسعود جدیدیان
قاعده حمل الافعال والامور علی الصحیح والاصح
جمال الدین محمد شریف کرمانی
اژدهای زخمی
امیر خیرخواه
مدیریت ایمنی فرایند (PSM) در صنایع فولاد براساس راهنمای سازمان جهانی فولاد (WSA)
مهرداد جهانی
نقش وقف در اعتلای تمدن و فرهنگ اسلامی از دوره صفویه تا زندیه
حامد محمدپور
تولید کنجد، چالش ها و راهکارها
حمید صادقی گرمارودی
نقش‌ و نقش گرایی در بلاغت عربی
علیرضا محمدرضایی
روح جاوید؛ نفس جاودان، جسم جاودانه
نیما ترابی
خیامی نو
عمربن ابراهیم خیام نیشابوری
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۵۶۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان