دانلود و خرید کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد یاسر جرار ترجمه علی علی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد اثر یاسر جرار

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

نویسنده:یاسر جرار
انتشارات:بهار سبز
امتیاز:
۳.۲از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد نوشتهٔ یاسر جرار و ترجمهٔ علی علی پناهی است و بهار سبز آن را منتشر کرده است. درس‌های رهبری حاکم دوبی در این کتاب آمده است.

درباره کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

همهٔ ما به‌خوبی می‌دانیم که دوبی کجاست و تا سال‌ها قبل چه وضعی داشت. اما واقعاً چه اتفاقی افتاد که ظرف حدود دو دهه توانست به رفاه و ثروت برسد و بالاترین رتبه‌های جهانی را در تجارت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های بزرگ از آن خود کند؟ مگر نه این است که دوبی بدون منابع طبیعی و با آب و هوای گرم و خشک است؟ پس چه شد که توانست بر محدودیت‌های خود غلبه کرده و به سرعت رشد کند و خود را در ردیف برترین و باثبات‌ترین کشورهای منطقه قرار دهد؟

حقیقت این است که ما فقط شاهد رشد چشمگیر و آوازهٔ بلند آن بوده‌ایم و احتمالاً نمی‌دانیم که این پیشرفت و آوازهٔ بلند مرهون مدیریت و رهبری چه کسی و انتخاب و اجرای چه نوع رویکردی در ادارهٔ کشورش بوده است.

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد با جزئیات به شما می‌آموزد که اندیشه‌های بلندپروازانه، اهل عمل بودن و ریسک‌پذیری یک مدیر یا رهبر و همچنین انتخاب و هدایت مدیران کاردان و باانگیزه و اهمیت دادن به امر آموزش، نظارت و ارزیابی آنان و پیگیری قاطعانه و مسئولانهٔ دستورات خود، چگونه می‌تواند چرخ‌های اقتصادی یک کشور یا یک کسب‌وکار را به حرکت درآورد.

شیخ‌محمد بن‌راشد آل‌مکتوم، نخست‌وزیر و نایب رئیس امارات‌متحده‌عربی و حاکم دوبی، با هر معیاری که ارزیابی کنیم، بهترین رهبر منطقه ما شناخته شده است. او با دیدگاه شجاعانه خود، به‌رغم تمام مشکلات توانسته دیدگاه خود را پیاده کرده و آثار شگفت‌آور و فوق‌العاده‌ای بوجود آورد.

دوبی به‌خاطر شبکه‌های ارتباطی، پروژه‌های برجسته و بسیار نوین، ویژگی سهولت در کسب‌وکار و موفقیت که برای شبکه‌های قدرتمند تجاری دارد، مانند بندر هنگ‌کُنگ در جنوب آسیا، میامی در آفریقا و سنگاپور در خاورمیانه، شناخته شده است. اما این کتاب در مورد دوبی نیست! بلکه در مورد مدیریت کسی است که دوبی را به کانونی جهانی تبدیل کرده و شیوه مدیریت و رهبری او را بیان می‌کند.

این کتاب خلاصه درس‌هایی است که به‌طور مستقیم از شیخ‌محمد آموختم، همراه با هزاران مصاحبه که دیدگاه اعضای دیگر تیمی را نشان می‌دهد که در طی دو دهه گذشته در دفتر اجرایی شیخ‌محمد کار کرده‌اند.

کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد به‌طور دقیق دیدگاه شخصی را نشان می‌دهد که دوبی را مدیریت می‌کند، ضمن اینکه رویکرد شخصی و نحوه کار او را نیز بیان می‌دارد.

شیخ‌محمد جادوگر، استاد اقتصاد جهانی یا پیشکسوت علوم دانشگاهی نیست. او رهبری بزرگ است. او به عهدوپیمانی که می‌بندد عمل می‌کند، مشتاق پیشرفت و اهل ریسک است و معتقد است باید سرمایه انسانی رشد پیدا کند و مدیران اطراف او نیز پیشرفت کنند. او می‌داند چگونه سریع شکست بخورد و درعین‌حال به‌سرعت به موفقیت برسد.

او هم رهبریِ دولت را برعهده دارد، هم مدیرعامل شرکت است و هم ارزش‌های عمومی خلق می‌کند، او شیخ‌محمد رهبر است.

خواندن کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هر رهبر یا مدیری، سیاسی یا اجتماعی، می‌تواند با مطالعهٔ درس‌های رهبری شیخ‌محمد قابلیت‌ها و توانمندی‌های رهبری خود را بهبود ببخشد.

بخشی از کتاب مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

«وقتی صحبت از شیخ‌محمد می‌شود نکته‌ای که همه با آن موافق هستند، این است که پیام‌های خود را پیگیری می‌کند. اگر به سخنان او گوش کنید، برنامه‌ها یا طرح‌های او را بخوانید، در شبکه‌های اجتماعی او را دنبال کرده و سخنان او را تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه خواهید شد که دایم و در همه جا درحال پیگیری پیام‌های خود است. او از دیدگاهی بلندمدت و درایتی عجیب برخوردار است، دایم تلاش می‌کند، از اشتباهات خود درس می‌گیرد، ابزارها و امکانات را تنظیم، و پیام‌های خود را اصلاح می‌کند، اما موضع و هدف بلندمدت او ثابت است. او آدمی صادق، شجاع، مثبت و بادرایت و مصمم است.

تلاش برای کسب بهترین‌ها

خانم اُهود الرومی، وزیر مشاور در امور بهداشت و رفاه امارات و مدیرکل دفتر نخست‌وزیر، می‌گوید در نخستین جلسه تعیین شاخص‌های اصلی عملکرد برای هدف بلندمدت کشور امارات، دقیقاً بعد از آنکه شیخ‌محمد نخست‌وزیر امارات‌متحده‌عربی شد، هدف کشور را به این شکل که جزء ۱۰ کشور یا ۲۰ کشور برتر جهان باشیم، نمی‌پذیرفت. او می‌گفت: «ما فقط باید رتبه نخست باشیم». از نظر او هیچ چیز غیرممکن نیست. او خودش و ما را وادار می‌کند به فراتر از آنچه می‌توانیم انجام دهیم فکر کنیم. باور او نسبت به خودش و درایت و جسارتی که دارد ما را به حرکت در می‌آورد و ما را وادار می‌کند تا به اهداف خود برسیم و به قول خود عمل کنیم. او در طی ۳۰ سال هرگز باور، مسیر و دیدگاه خود را تغییر نداده است. پشتکار و سرسختی شاخص مهم الگوی رهبری او است.

دیدگاه شیخ‌محمد برای دوبی و امارات‌متحده‌عربی ساده است. او متعقد است که ما باید در هر کاری که انجام می‌دهیم بهترین باشیم و رتبه نخست را کسب کنیم. او در طی مصاحبه‌ای ۶۰ دقیقه‌ای با استیو کرافت خبرنگار سی.بی.اس گفت:

«من می‌خواهم کشورم نه فقط در منطقه، بلکه در جهان بهترین باشد. بهترین در همه چیز؛ تحصیلات عالی، سلامتی و مسکن، می‌خواهم ملت من بالاترین استاندارد زندگی را داشته باشند».

شیخ‌محمد از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به همه یادآوری کند که با قدرت تخیل یا تصویرسازی ذهنی و قدرت اراده هر چیزی و هر کاری امکان‌پذیر است. این سخنان ساده او به هر ملتی روحیه و انگیزه می‌دهد. او در کتاب نخست خود با عنوان دیدگاه من خیلی صریح به نحوی که برای همه قابل درک باشد گفت که واژه «غیرممکن» را نمی‌پسندد و اشاره کرد که این واژه را کسانی ابداع کرده‌اند، که نمی‌خواهند از حاشیه امن خود خارج شوند.

او در کتاب مزبور نوشته است: «ما در امارات‌متحده‌عربی و در فرهنگ لغات خود واژه «غیرممکن» نداریم. این واژه را افراد ضعیف و تنبلی به کار می‌برند که از چالش و پیشرفت واهمه دارند. اگر کسی نسبت به توانمندی‌های خود تردید دارد و فاقد اعتمادبه‌نفس است، مسیر موفقیت و تعالی را گم می‌کند و به اهداف خود نخواهد رسید».

اکنون همه در دوبی و امارات‌متحده‌عربی پذیرفته‌اند هدف این است که در جهان بهترین باشند. این فقط یک شعار نیست و مقامات قصد ندارند تیتر اول نشریات را از آن خود کنند، بلکه آرمان و هدف آن‌ها است.

در نشستی که در سال ۲۰۱۴ برای تبادل‌نظر در دفتر نخست‌وزیر برگزار شده بود و عده‌ای از مسئولین دولت فدرال امارات متحده حضور داشتند، شیخ‌محمد به تیم خود گفت:

«تنها مانع و محدودیتی که برای رسیدن ما به اهداف‌مان وجود دارد، قدرت تخیل ما است».

این عبارت خیلی خلاصه بینش و دیدگاه شیخ‌محمد را نشان می‌دهد. او در ادامه گفت: «همهٔ ما ابتدا خیلی کوچک بوده‌ایم. زندگی همهٔ ما از یک سلول آغاز می‌شود. اینکه با چه سرعتی حرکت می‌کنید و تا کجا می‌روید، اختیار با خود شما است. هرچه بینش و آرمان شما بزرگتر باشد، موفقیت و دستاوردهای شما نیز بزرگتر خواهد بود. شاید در راه سستی کنیم، یا تلوتلو بخوریم، اما نباید اجازه دهیم ترس و نگرانی مانع پیشرفت ما بشود. برای اینکه به بزرگی و عظمت برسیم باید شجاع باشیم».

شیخ‌محمد بینشی وسیع و رؤیاهای بی‌پایان دارد، و هرگز اجازه نمی‌دهد تیم‌های اجرایی او به امور عادی و حد متوسط رضایت دهند. کافی است به ماجرای ساختن برج خلیفه که بلندترین برج جهان است نگاه کنید. طبق گفته محمدالعبار مدیر شرکت ساختمانی اعمار که این آسمان‌خراش را ساخته است، اگر این برج طبق طرح اصلی خود ساخته شده بود، فقط ۹۰ طبقه داشت.»



نظرات کاربران

علیرضا سلامی
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

داستان پیشرفت کشور امارات داستان اعجاز کشوری خشک و با کمی امکانات �‌باشد که توانست معجزه پیشرفت و توسعه پایدار را در غرب آسیا رقم بزند و فارغ از یری‌های قومی و مشکلات منطقه‌ای به پیش براند سرزمین خشکی که

- بیشتر
محمد مهدی جباری فخر
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

کتاب به بیان یه تفکر و شخصیت جالب می پردازه و نکته مثبت اینکه برعکس ملال آور نبود

کاربر ۱۴۱۵۵۸۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۶

این کتاب به من در تحریک دوباره حس جاه طلبی البته به شکل مثبت کمک کرد. مدتها بود اهمیت جاه طلبی و رویا داشتن در ذهنم کمرنگ شده بود شیوه مدیریت شیخ محمد و مرور خاطرات قدیمی و تعمیم اصول

- بیشتر
کاربر 6706879
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

وقتی کتابشو میخونم شخصیت یک رهبر واقعی رو برام به تصویر می‌کشید. اگرچه یکسری آمارو ارقام که نویسنده عنوان کرده به کارم نمیومد ولی یکسری جملات و نکته های کلیدی داخلش هست که افراد هدفمند باید ازش استفاده کنن.

امیرحسین واعظی
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

شیخ محمد بهترین رهبر جهان ❤️🫶

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
شیخ‌محمد رهبر دوبی: «هرکسی که باور کند ارزش آن را ندارد تا رتبهٔ نخست باشد، از همان ابتدا خود را محکوم به شکست کرده است».
alireza sadidi
تا زمانی‌که شکست را مانند گامی می‌دانید که باید در میسر طولانیِ پیش‌روی خود بردارید، شکست چیز خوبی است
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
بدون امید، نه آینده‌ای وجود دارد و نه موفقیتی». او در ادامه گفت: «هدف امارات برای رفتن به مریخ سه پیام مهم در بر دارد: پیام اول برای جهان است که: دنیای عرب یکبار در خدمت به دانش بشری نقش داشته و آن نقش را دوباره ایفا خواهد کرد. پیام دوم به برادران عرب خودمان است که: هیچ چیزی غیرممکن نیست و ما می‌توانیم با بزرگترین کشورها در حوزه دانش رقابت کنیم. پیام سوم برای کسانی است که تلاش می‌کنند تا به بالاترین قله برسند: هیچ محدودیتی برای آرمان‌ها و رؤیاهای خودتان قائل نباشید. شما می‌توانید حتی به فضا بروید.
alireza sadidi
لزومی ندارد «نحوه رسیدن به مقصد» را تعیین کند. رهبران به جای اینکه دقیقاً مرحله به مرحله فرایند رسیدن به مقصد را مشخص کنند، باید بر نتایج تمرکز کنند. اگر هدف و مقصد مشخص و الهام‌بخش باشد، موجب تشویق خلاقیت خواهد شد.
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
فرصت‌ها را باید ساخت. اینگونه نیست که فرصت از راه برسد و در اختیار شما قرار بگیرد.
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
الیوسف مدیرکل سابق دفتر اجرایی می‌گوید وقتی برای نخستین بار موضوع مشتری‌محوری
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
هیچ محدودیتی برای آرمان‌ها و رؤیاهای خودتان قائل نباشید. شما می‌توانید حتی به فضا بروید.
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
زندگی شما زمانی متوقف می‌شود که از حرکت باز بایستید.
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
«رهبر واقعی رهبری است که متوقف نشود، عقب‌نشینی نکند و تسلیم نشود. چالش‌ها و مشکلات فقط او را انعطاف‌پذیر می‌کنند. محمد بن‌راشد چنین رهبری است».
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹
«اگر می‌خواهید به دستاورد خاصی برسید، تمام توان خود را برای آن صرف کنید، مگر اینکه آدمی باشید که به بخشی از موفقیت راضی باشید».
کاربر ۶۷۰۶۸۷۹

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان