دانلود و خرید کتاب از خوب به عالی جیم کالینز ترجمه سمیرا اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز

کتاب از خوب به عالی

نویسنده:جیم کالینز
امتیاز:
۳.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی نوشتهٔ جیم کالینز و ترجمهٔ سمیرا اشتری است و هورمزد آن را منتشر کرده است. کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا بعضی از شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه؟

درباره کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی راهکارهای تبدیل‌شدن به شرکتی عالی را به ما می‌آموزد. ما باید این ایده‌ را کنار بگذاریم که مهم‌ترین راه عالی‌شدن، شبیه‌ترشدن به کار یا تجارتمان است. بیش‌تر تجارت‌ها، مانند چیزهای دیگر در زندگی، جایی بین معمولی و خوب قرار می‌گیرند. زمانی که شرکت‌های عالی را با شرکت‌های خوب مقایسه می‌کنید، تعداد بسیاری از آن‌ها به‌شدت اصول کاری را که به متوسط‌بودن مربوط می‌شود، در پیش می‌گیرند و نه عالی‌شدن.

کتاب از خوب به عالی درباره‌ٔ ایجاد چارچوب عالی‌شدن و روشن بیان‌کردن اصول پایداری است که توضیح می‌دهد چرا برخی از شرکت‌ها عالی می‌شوند و برخی دیگر خیر. جیم کالینز این اصول را از روش تحقیقی نظیر به نظیر و منسجم استخراج کرده و شرکت‌هایی را که عالی شدند با شرکت‌هایی که عالی نشدند مقایسه کرده است. این کتاب درباره‌ٔ تجارت نیست؛ بلکه درباره‌ٔ چیزی است که عالی را از خوب متمایز می‌کند.

خواندن کتاب از خوب به عالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که می‌خواهند شرکتشان به سطح عالی برسد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب از خوب به عالی

«نخست فرد، سپس هدف. ما فکر می‌کردیم که رهبران خوب به عالی کارشان را با نوعی نگرش و برنامه‌ی جدیدی شروع می‌کنند ولی در عوض متوجه شدیم که آن‌ها در ابتدا افراد شایسته را برای کار انتخاب می‌کنند و سپس آن‌ها را در جایگاه‌های مناسب قرار می‌دهند و بعد هدف خود را تعیین می‌کنند.

یک سخن قدیمی هست که می‌گوید: «افراد مهم‌ترین سرمایه‌ی شما هستند». این حرف نادرست است. افراد مهم‌ترین سرمایه‌ی شما نیستند. درواقع، افراد شایسته مهم‌ترین سرمایه‌ی شرکت هستند.

با حقایق تلخ مواجه شوید (اما هرگز ایمان خود را از دست ندهید). همچنین، متوجه شدیم که برای رسیدن به مرحله‌ی عالی، مطالعه‌ی تجربه‌های کسی که در دوران جنگ اسیر بوده است، می‌تواند از بسیاری کتاب‌ها که درباره‌ی برنامه و راهکارهای شرکت است، اطلاعات بیش‌تری در اختیار ما بگذارد. تمام شرکت‌های خوب به عالی از تناقض استاکدِیل (Stockdale Paradox) برخوردارند: شما باید ایمان راسخ و محکمی داشته باشید که با وجود تمام مشکلات می‌توانید و در نهایت موفق خواهید شد و در عین حال با تلخ‌ترین حقیقت ممکن مواجه می‌شوید، هرچه می‌خواهد باشد.

مفهوم خارپشتی (به روشنی در سه محور آمده است). برای رسیدن به مرحله‌ی خوب به عالی باید از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود پیشی بگیرید. اینکه شما در زمینه‌ای سال‌ها و شاید دهه‌هاست که مشغول هستید، به این معنی نیست که در آن زمینه در دنیا بهترین هستید و چنانچه در آن زمینه نتوانید در دنیا بهترین باشید، بنابراین نمی‌توانید شرکت عالی داشته باشید. باید مفهومی ساده را- که درک عمیقی از سه محور نشان می‌دهد - جایگزین این شیوه‌ی تفکر کرد.

فرهنگ نظم‌گرایی. تمام شرکت‌ها فرهنگی برای خود دارند و برخی از آن‌ها نیز مقررات داخلی وضع کرده‌اند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها فرهنگ مبتنی بر نظم دارند. زمانی که افراد منظمی دارید احتیاجی به سلسله‌مراتب ندارید؛ همچنین زمانی که افکار منظمی دارید، نیازی به تشریفات اداری ندارید و وقتی که فعالیت منظمی دارید، نیازی به نظارت زیادی ندارید. زمانی که فرهنگ مبتنی بر نظم را با وجدان کاری شرکت ترکیب کنید، به علم جادویی انجام کار به نحو عالی می‌رسید.

شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی. شرکت‌های خوب به عالی درباره‌ی تکنولوژی نگرشی متفاوت دارند. آن‌ها هرگز از تکنولوژی به‌عنوان وسیله‌ای برای ایجاد تغییر و تحول استفاده نمی‌کنند اما در استفاده از تکنولوژی‌هایی که به‌دقت انتخاب شده‌اند، پیشگام‌اند. ما دریافتیم که تکنولوژی، خودش به‌تنهایی، دلیل اصلی پیشرفت یا سقوط نیست.

چرخه‌ی رشد و چرخه‌ی نابودی. افرادی که دست به تحولات سریع، تغییرات چشمگیر، و تغییر ساختار سازمان‌ها می‌زنند از رشد سریع مرحله‌ی خوب به عالی باز خواهند ماند. صرف‌نظر از اینکه چقدر نتیجه‌ی نهایی فوق‌العاده است، تحولات خوب به عالی هرگز به‌سرعت اتفاق نمی‌افتند. هیچ‌گونه عملکرد تعریف‌شده، برنامه‌ی بزرگ، نوآوری چشمگیر، یا یک خوش‌شانسی اتفاقی یا لحظه‌ای معجزه‌آسا وجود ندارد؛ بلکه درست مثل فشاردادن یک چرخ بزرگ و سنگین در یک جهت است که نیاز به تلاش زیادی است تا از جای خود حرکت کند و به نقطه‌ی پیشرفت برسد.

از خوب به عالی تا رسیدن به پایداری. باید بدانیم روند خوب به عالی برای رسیدن به پایداری نیست بلکه بیش‌تر مقدمه‌ای برای آن است. این کتاب درباره‌ی چگونگی رسیدن سازمان خوب به سازمانی با نتایج عالی و پایدار است. رسیدن به نتیجه‌ی عالی درباره‌ی این است که چطور بتوان شرکتی با نتایج عالی را به شرکت عالی پایدار و بااعتبار تبدیل کرد.

برای تبدیل‌ساختن تغییرات نهایی به ارزش‌های مهم و اهدافی فراتر از پول‌زایی نیاز داریم که با روند مهم حفظ پیشرفت همراه شویم.»

معرفی نویسنده
عکس جیم کالینز
جیم کالینز

جیم کالینز نویسنده معروف کتاب‌های مدیریت است که در ۲۵ ژانویه ۱۹۵۸ در کلرادو آمریکا متولد شد. او مدرک لیسانس و MBA خود را از دانشگاه استنفورد و دکتری افتخاری را از دانشگاه کارادو گرفت. کالینز فردی است که عمر خود را به تحقیق و پژوهش در زمینه مدیریت گذرانده. کارنامه زندگی او پر از کتاب‌های مختلف است. کتاب‌هایی که برخی از آن‌ها حتی تا ده میلیون نسخه در جهان هم به فروش رسیده‌اند.

نظرات کاربران

علی‌مَمَدی
۱۴۰۲/۰۳/۱۹

۱۵۰ هزار تومان؟؟؟ من چند وقت پیش از همین نشر تو فیدیبو خریدم حدودا ۲۰ هزار تومان!

rezarad2024
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

چرا این اندازه تفاوت در قیمت با نسل نواندیش؟! تعداد صفحات هم البته تفاوت زیادی داره، حدود یک سوم

narges
۱۴۰۲/۰۸/۰۴

دوستان لطفا اگه کسی خونده، بیاد یه مرور بنویسه ببینیم چطوره این کتاب؟

mz
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

کتاب محتوای خوب و کاربردی داره. ولی ترجمه خوبی نداره و متن روان نیست

کاربر 7168589
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

من هنوز کتاب ومطالعه نکردم اما حتما مطالعش میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
یکی از بزرگ‌ترین خطرات در کار و زندگی، به‌غیر از شکست فوری، موفق‌بودن است، بدون اینکه به‌طور جدی درک روشنی از موفق‌بودن خود داشته باشیم
shahin nouri

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان